Hej, jeg har lige brug for at komme ud med en bekymring som nager mig meget.
Jeg har lige fundet ud af, at min lillesøster på lige knap 18 år har droppet præventionen for flere måneder siden. Hun er lige flyttet sammen med sin kæreste, som hun har kendt i et år, i Kbh mens alt andet familie bor i Jylland. Hun skal starte på frisør uddannelsen nu jer og kæresten skal læse fra næste år af, også i Kbh.
Jeg er så nervøs for at hun går hen og bliver gravid. De prøver ikke målrettet på det, vil de først om to år, når de er halvvejs med studierne, men de bruger Ingen beskyttelse. Min søster tror åbenbart hun har svært ved at blive gravid pga kønssygdomme hun har haft for nogle år siden.
Min søstef er ikke en stabil person og har for ikke mere end et par år siden haft en grim periode hvor hun led af angst, skar i sig selv mm. Jeg mistænker hende for at være maniodepressiv, men er ikke noget jeg har nævnt for hende. Hun har massive humør svingninger,voldsom temperament og tør ikke lade hende være alene med min søn på 3 år. Hun har sparket og slået både min mor og anden søster. Men de sidste par år har været mere rolige, dog stadigvæk hvor man kan mærke hendes ubalance og usikkerhed.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det her. Er så bange for at hun bliver gravid og at det bliver endnu et nederlag for hende, nu når hun endelige er ved at komme på rette spor. Hendes kæreste er en fornuftig og sød fyr, så der er jeg helt tryg.
Jeg fik selv barn da jeg var først i 20'erne men jeg havde et mere stabilt forhold, studentereksamen og var næsten færdig med bachelor. Min søster har ikke engang færdiggjort folkeskolen ordentlig, men er kommet ind på frisøren pga. Praktik.
Jeg har brug for råd til hvad jeg skal gøre / eller ikke gøre!
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Anmeld