Brystpumpe eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2014

Victoria2013

Jeg købte en manuel brystpumpe fra Pigeon og var virkelig glad for den! Jeg havde rigtig meget mælk og nogle gange var den altså bare nødvendig for at tage trykket. Så frøs vi mælken ned og så kunne farmand varme den op hvis jeg lige skulle noget (fx. skulle jeg til lægen nogle gange efter fødslen og have målt blodtryk... så var det rart at vide at han kunne tage over). Vi brugte også det udmalkede mælk de første par mdr lillepigen fik grød/mos, så maden smagte lidt af det hun var vant til

Så vil bare sige jeg var glad for min. Men købte den først efter jeg havde født og mente der var brug for den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da vi fik thea havde jeg så meget mælk, at jeg ku ha mættet hele barselgsgangen. Da vi kom hjem fra sygehuset efter 3 1/2 ugeres indlæggelse, hvor jeg havde været nød til at pumpe mælk ud til thea, som hun fik i sonde, har jeg så monster, kæmpe store mælke junger, at kæresten var nød til at købe en pumpe til mig, fordi jg var ved at explodere! Vu frøs mælken ned, så hun ku få en flaske, hvis jeg sku noget. Ku ik ha undværet den.

Med alberte havde jeg også masser af mælk, men hun ville ik tage en flaske, så der havde jeg slet ik brug for en pumpe.

Vi havde den manuele fra Avent, og var mega glade for den! Vh stine

Anmeld

5. august 2014

Frk_Louise

Jeg vil også sige vent med at købe en, for at se om den bliver nødvendig. 

Jeg har ammet begge mine børn de første 6-7 uger, og ja, den var rar at have, når brysterne spændte meget. Men i betragtning af hvor kort jeg ammede, så var den ikke pengene værd  Hov, det var en manuel. 

Men hvis man bruger en brystpumpe til at "lette trykket", bliver der så ikke bare produceret mere mælk?  Så er det vel lidt en ond cirkel at komme ind i? 

Anmeld

5. august 2014

Frk_Louise

Victoria2013 skriver:

Jeg købte en manuel brystpumpe fra Pigeon og var virkelig glad for den! Jeg havde rigtig meget mælk og nogle gange var den altså bare nødvendig for at tage trykket. Så frøs vi mælken ned og så kunne farmand varme den op hvis jeg lige skulle noget (fx. skulle jeg til lægen nogle gange efter fødslen og have målt blodtryk... så var det rart at vide at han kunne tage over). Vi brugte også det udmalkede mælk de første par mdr lillepigen fik grød/mos, så maden smagte lidt af det hun var vant til

Så vil bare sige jeg var glad for min. Men købte den først efter jeg havde født og mente der var brug for den

Det er også den, jeg har haft lidt kig på  For hvis den nu ikke bliver brugt så meget, gør det ikke så meget til den pris!

Jeg tror mit behov vil være det samme - det er selvfølgelig ikke til at vide endnu. Men der kan jo dukke ting op, hvor jeg bliver nød til at tage afsted. Som F.eks. lægebesøg og far så skal tage over..  

Det med at gemme noget til grøden var da en super ide - det vil jeg huske! 

Anmeld

5. august 2014

Frk_Louise

StineW79 skriver:

Da vi fik thea havde jeg så meget mælk, at jeg ku ha mættet hele barselgsgangen. Da vi kom hjem fra sygehuset efter 3 1/2 ugeres indlæggelse, hvor jeg havde været nød til at pumpe mælk ud til thea, som hun fik i sonde, har jeg så monster, kæmpe store mælke junger, at kæresten var nød til at købe en pumpe til mig, fordi jg var ved at explodere! Vu frøs mælken ned, så hun ku få en flaske, hvis jeg sku noget. Ku ik ha undværet den.

Med alberte havde jeg også masser af mælk, men hun ville ik tage en flaske, så der havde jeg slet ik brug for en pumpe.

Vi havde den manuele fra Avent, og var mega glade for den! Vh stine

Men producerede du så ikke bare mere mælk ved at "malke ud"? Eller har jeg misforstået det? 

Anmeld

5. august 2014

Clisolka

Men hvis man bruger en brystpumpe til at "lette trykket", bliver der så ikke bare produceret mere mælk?  Så er det vel lidt en ond cirkel at komme ind i? 

Det var det så ikke i mit tilfælde, eftersom jeg ikke havde mere mælk efter de 5-6 uger 

Bare vent, du vil gøre alt i din magt for at få tømt brysterne - det gør hammerondt!! 

Anmeld

5. august 2014

Frk_Louise

Clisolka skriver:

Det var det så ikke i mit tilfælde, eftersom jeg ikke havde mere mælk efter de 5-6 uger 

Bare vent, du vil gøre alt i din magt for at få tømt brysterne - det gør hammerondt!! 

Når nej okay, selvfølgelig ikke 

Ååh - vil du da ikke godt være sød at lade være med at sige sådan noget??  Er allerede ved at panikke over, at der skal et barn ud af min krop. 

Anmeld

5. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Frk_Louise skriver:

Men producerede du så ikke bare mere mælk ved at "malke ud"? Eller har jeg misforstået det? 

Jeg var nød til at malke ud de første par uger, fordi thea sku ha sonde. Da hun så var stor nok til selv at spise ved mig, havde jeg rigtig meget mælk, og da vi så kom hjem til os selv, gik mine babser helt i selvsving, og havede voldsom meget mælk. Så var nød til at tage "trykket" de første 4-5 dage efter hjemkomsten.

Så længe du ik tømmer brystet, men kun tager toppe af trykket, så hæver du ik produktionen. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.