Forstoppelse. Flydende jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2014

Vivienne

modesty skriver:

Altså, er det Kelloggs All Bran? Du kan finde midler der er meget bedre for systemet end det.

http://sondagsavisen.dk/2012/03/mere-sukker-end-fiber.aspx

Prøv f.eks at spise HUSK i stedet, og mange fiberrige grønsager. Og skær ned på stivelsen fra hvidt brød o.s.v.

Har prøvet alt. Også husk... Det virker først efter nogle uger hos mig, og det er en kamp at få det ned

Grøntsager spiser jeg hver dag, og ikke så meget hvidt brød, mest rugbrød.

Har endda prøvet med svesker (I HATE)  i foregårs, hvilket jeg tror var med til at få min mave i gang igår... Tror jeg vil prøve igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

TR

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Havde egentligt fået styr på min mave, da jeg var begyndt på All Bran efter at have holdt en pause med jern piller i en måned. 

Det viser sig at jeg har for lav blodprocent og absolut skal tage jern. 

Nu er jeg igen forstoppet, og kommer på toilet en gang om ugen hvis jeg er heldig. Er endda begyndt at få plukveer pga. det. 

Nu kommer mit problem: både lægen og jordemoderen har sagt at jeg skal tage det der hedder flydende (amino) jern. Problemet er at jeg har været i 3 apoteker og ingen af dem kender noget til flydende jern bortset fra noget krøyterjern eller noget. 

Nogle af jer der ved hvor jeg kan få det henne????

help me

Har du prøvet matas? ..

Sidst jeg var gravid, skulle jeg også tage flydende jern, jeg ku simpelthen ikke få det ned ..

Og nu tager jeg jern piller, men ikke hver dag som man skal, fordi jeg også døjer med forstoppelse .  

Anmeld

6. august 2014

TR

Vivienne skriver:

Har prøvet alt. Også husk... Det virker først efter nogle uger hos mig, og det er en kamp at få det ned

Grøntsager spiser jeg hver dag, og ikke så meget hvidt brød, mest rugbrød.

Har endda prøvet med svesker (I HATE)  i foregårs, hvilket jeg tror var med til at få min mave i gang igår... Tror jeg vil prøve igen

Har du prøvet lactulose ?

Det tager jeg selv, når der er behov for det og det har ikke en grim smag

Anmeld

6. august 2014

VIPpigen

For at holde maven i gang.... Spis kiwi, køb en hel ananas, skær skrællen af, og spis resten, også den lidt hårde stok i midten... Begge dele indeholder noget som sætter gang i fordøjelsen... Og det virker som regel, specielt når man ikke kan li svesker...

ellers hæld hørfrø i et glas, kun 2 spsk , fyld glasset med vand, og lade det trække til dagen efter. Si hørfrø fra, og drik vandet. Du har derved trukket de sunde olier ud af hørfrøene. 

Jeg bøvler selv med forstoppelse, gravid eller ej, med eller uden jern... Og her spiser jeg gerne 2 kiwi om morgenen med min havregryn. Så kan jeg holde maven i gang 

Her virker husk, lacktulose, og alt det andet smarte simpelthen ikke... Har været møllen igennem, og så går jeg ind for at mine tarme selv skal gøre arbejdet med de naturlige fødevarer

Anmeld

6. august 2014

Christine

Vivienne skriver:

Det er dem jeg tager lige nu. Har været på toilet d. 24.7 og igår

Det er virkelig slemt. Jeg er igen stoppet med at tage dem

Øv! Hvor langt er du henne? For forstoppelse kan også skyldes graviditetshormoner, særligt i starten. 

Derfor startede jeg også først på jern i uge 20 (og det er så Aminojern) og jeg har overhovedet ikke manglet jern, det er langt fra alle der har et reelt behov for at starte i uge 10. Så hvis du ikke er så langt, så kan du måske vente lidt og så evt. få lægen til at tjekke blodprocent for at se om du overhovedet behøver tage det endnu. 

Har også en jordemoders ord for at det er ved uge 20 kroppen rigtigt skal producere mere blod, hvor man godt kan blive lidt træt og komme til at mangle jern.

Hvis du prøver Kräuterblut så husk at være opmærksom på om dosis overhovedet svarer til en tablet - mener jeg blev fortalt på apotek at det slet ikke ville være nok i en graviditet, men det ved de nok hvis du spørger.

Det var bare lige nogle tanker 

Anmeld

7. august 2014

Vivienne

TR skriver:

Har du prøvet matas? ..

Sidst jeg var gravid, skulle jeg også tage flydende jern, jeg ku simpelthen ikke få det ned ..

Og nu tager jeg jern piller, men ikke hver dag som man skal, fordi jeg også døjer med forstoppelse .  

Matas? Har de flydende jern?

Har købt Kräuterblut på apoteket, men er ikke gået i gang med at bruge det endnu...

Anmeld

7. august 2014

Vivienne

TR skriver:

Har du prøvet lactulose ?

Det tager jeg selv, når der er behov for det og det har ikke en grim smag

Nej, hvad er det`?

Anmeld

7. august 2014

Vivienne

VIPpigen skriver:

For at holde maven i gang.... Spis kiwi, køb en hel ananas, skær skrællen af, og spis resten, også den lidt hårde stok i midten... Begge dele indeholder noget som sætter gang i fordøjelsen... Og det virker som regel, specielt når man ikke kan li svesker...

ellers hæld hørfrø i et glas, kun 2 spsk , fyld glasset med vand, og lade det trække til dagen efter. Si hørfrø fra, og drik vandet. Du har derved trukket de sunde olier ud af hørfrøene. 

Jeg bøvler selv med forstoppelse, gravid eller ej, med eller uden jern... Og her spiser jeg gerne 2 kiwi om morgenen med min havregryn. Så kan jeg holde maven i gang 

Her virker husk, lacktulose, og alt det andet smarte simpelthen ikke... Har været møllen igennem, og så går jeg ind for at mine tarme selv skal gøre arbejdet med de naturlige fødevarer

Okay, det vil jeg prøve. Jeg spiste godt nok mange ananas i starten af min graviditet, og havde stadig problemer...

Men kiwi vil jeg prøve. Tak

Anmeld

7. august 2014

Vivienne

Christine skriver:

Øv! Hvor langt er du henne? For forstoppelse kan også skyldes graviditetshormoner, særligt i starten. 

Derfor startede jeg også først på jern i uge 20 (og det er så Aminojern) og jeg har overhovedet ikke manglet jern, det er langt fra alle der har et reelt behov for at starte i uge 10. Så hvis du ikke er så langt, så kan du måske vente lidt og så evt. få lægen til at tjekke blodprocent for at se om du overhovedet behøver tage det endnu. 

Har også en jordemoders ord for at det er ved uge 20 kroppen rigtigt skal producere mere blod, hvor man godt kan blive lidt træt og komme til at mangle jern.

Hvis du prøver Kräuterblut så husk at være opmærksom på om dosis overhovedet svarer til en tablet - mener jeg blev fortalt på apotek at det slet ikke ville være nok i en graviditet, men det ved de nok hvis du spørger.

Det var bare lige nogle tanker 

Jeg  er i uge 31.

Som skrevet tidligere, så har jeg et lavt blodprocent, hvorfor jeg skal tage jern.

Kräuterblut skal man tage 2 gange dagligt for at opnå samme effekt. (20mlx2)

Anmeld

7. august 2014

TR

Vivienne skriver:

Matas? Har de flydende jern?

Har købt Kräuterblut på apoteket, men er ikke gået i gang med at bruge det endnu...

Ja, min jordmor i sin tid sagde jeg skulle købe den her, den er heller ikk så hård for maven ..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.