Forstoppelse. Flydende jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.098 visninger
21 svar
4 synes godt om
4. august 2014

Vivienne

Kære piger, 

Havde egentligt fået styr på min mave, da jeg var begyndt på All Bran efter at have holdt en pause med jern piller i en måned. 

Det viser sig at jeg har for lav blodprocent og absolut skal tage jern. 

Nu er jeg igen forstoppet, og kommer på toilet en gang om ugen hvis jeg er heldig. Er endda begyndt at få plukveer pga. det. 

Nu kommer mit problem: både lægen og jordemoderen har sagt at jeg skal tage det der hedder flydende (amino) jern. Problemet er at jeg har været i 3 apoteker og ingen af dem kender noget til flydende jern bortset fra noget krøyterjern eller noget. 

Nogle af jer der ved hvor jeg kan få det henne????

help me

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

birthee

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Havde egentligt fået styr på min mave, da jeg var begyndt på All Bran efter at have holdt en pause med jern piller i en måned. 

Nu er jeg igen forstoppet, og kommer på toilet en gang om ugen hvis jeg er heldig. Er endda begyndt at få plukveer pga. det. 

Nu kommer mit problem: både lægen og jordemoderen har sagt at jeg skal tage det der hedder flydende (amino) jern. Problemet er at jeg har været i 3 apoteker og ingen af dem kender noget til flydende jern bortset fra noget krøyterjern eller noget. 

help me

Den lokale helsekostforretning? Evt. Matas? Men, du får jo ikke samme mængde jern, som ved jerntabletter... Jeg har under mine graviditeter taget en jerntablet hver 2. dag - det fik min blodprocent til at holde sig stabil... Dog måtte jeg også tage afføringspiller, for at komme af med noget 

Anmeld

4. august 2014

Christine

Vivienne skriver:

Kære piger, 

help me

Jeg kender ikke de flydende, men har du prøvet dem der hedder Aminojern, i den røde og hvide pakke? De skulle være noget mere skånsomme for maven end mange andre jerntabletter.

Her fungerer de i hvert fald fint 

Anmeld

4. august 2014

Isabella_mor

kreüterblut?? er det det som du har fået at vide du skal tage? 

Anmeld

4. august 2014

SussieThyssen

Vivienne skriver:

Kære piger, 

help me

På apoteket kan du få det jernprodukt der hedder Krauter Bluut.
Det er et urteprodukt der virker på jernprocenten som en raket og som er skånsomt mod maven.
Mange læger anbefaler det til gravide i stedet for piller.

Jeg tager det selv fordi jeg har meget sart mave og det virker fantastisk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. august 2014

modesty

Vivienne skriver:

Kære piger, 

help me

Altså, er det Kelloggs All Bran? Du kan finde midler der er meget bedre for systemet end det.

http://sondagsavisen.dk/2012/03/mere-sukker-end-fiber.aspx

Prøv f.eks at spise HUSK i stedet, og mange fiberrige grønsager. Og skær ned på stivelsen fra hvidt brød o.s.v.

Anmeld

6. august 2014

Vivienne

birthee skriver:

Den lokale helsekostforretning? Evt. Matas? Men, du får jo ikke samme mængde jern, som ved jerntabletter... Jeg har under mine graviditeter taget en jerntablet hver 2. dag - det fik min blodprocent til at holde sig stabil... Dog måtte jeg også tage afføringspiller, for at komme af med noget 

Jeg har i forvejen covne tarme, så jeg vil helst ikke begynde på afføringspiller

Anmeld

6. august 2014

Vivienne

Christine skriver:

Jeg kender ikke de flydende, men har du prøvet dem der hedder Aminojern, i den røde og hvide pakke? De skulle være noget mere skånsomme for maven end mange andre jerntabletter.

Her fungerer de i hvert fald fint 

Det er dem jeg tager lige nu. Har været på toilet d. 24.7 og igår

Det er virkelig slemt. Jeg er igen stoppet med at tage dem

Anmeld

6. august 2014

Vivienne

Isabella_mor skriver:

kreüterblut?? er det det som du har fået at vide du skal tage? 

Nej, de siger at det hedde flydende amino jern, men kräuterblut er det eneste apoteket har.

Anmeld

6. august 2014

Vivienne

SussieThyssen skriver:

På apoteket kan du få det jernprodukt der hedder Krauter Bluut.
Det er et urteprodukt der virker på jernprocenten som en raket og som er skånsomt mod maven.
Mange læger anbefaler det til gravide i stedet for piller.

Jeg tager det selv fordi jeg har meget sart mave og det virker fantastisk.

Kærligst
Sussie

Det må jeg prøve... Er virkelig ved at være desperat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.