Eksperthjælp: 3 måneder sover han for meget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. august 2014

Lisbeth Jess

"3 måneder sover han for meget."

Hej ?? hvor må du være træt af alle mine spørgsmål men nu kommer altså lige et til, for dine råd er så gode ??
Jeg er i tvivl om min søn sover for meget. Han er 3 måneder om et par dage og en dag kunne se cirka sådan her ud:

Vågner mellem 7:30-8:00
Leger 8:00-9:00
Spiser 9:00-9:30

Sover 9:30-11:00
Vågner 11:00
Leger 11:00-12:00
Spiser 12:00-12:30

Sover 12:30-14:30
Leger 14:30-15:00
Spiser 15:00-15:30
Leger 15:30-16:00

Sover 16:00-17:00
Leger 17:00-18:00
Spiser 18:00-18:30

Sover 18:30-20:00
Leger 20:00-21:00
Spiser 21:00-21:30

Sover 21:30-03:00
Spiser 03:00-03:15

Sover 03:15-8:00

Jeg TROR det er cirka sådan dagen ser ud og det giver cirka 16 timer, men jeg føler egentlig at han sover mere,
Føler ikke jeg har ham vågen 8 timer i døgnet. Men er det okay at han sover så meget eller måske mere? Han fejler ikke noget, har været på børneafdelingen af anden årsag hvor han er blevet tjekket igennem med mange forskellige prøver og er blevet observeret så kunne ikke forestille mig ar han fejler noget som de har overset. Jeg synes bare det de meget voldsomt!? ??
På forhånd tak - igen??

Lisbeths svar

Hej !
Du skal endelig spørge, for når du er bekymret, så skal der svar til.
Går du og frygter han fejler et eller andet ?har du noget bestemt i tankerne

Ud fra det du beskriver mener jeg det er helt normalt. alligevel vil jeg bede dig om nogle oplysninger i forhold til hans trivsel.

Jeg tror du sammenligner ham med andre babyer og i forhold til dem sover han rigtig meget.

Hvad var hans fødselsvægt og længde og hvad er den nu. er han født til termin og en almindelig fødsel?

Når du skriver leger, hvilke ting laver du med ham, er der en god kontakt, griner han , snakker han . Vil han ligge på maven og holder han hovedet fint,.

Melder han sig når han er sulten.er han nem at trøste?
Har han skrigeperioder? hvis ja hvor længe

Når han har sovet sine lure, oplever du at han meget hurtigt bliver træt igen?

Håber at høre fra dig.

Varme hilsner

Lisbeth Jess
r

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

missehxx

Jamen det lyder godt, oplysninger får du her:

Hvad var hans fødselsvægt og længde og hvad er den nu. er han født til termin og en almindelig fødsel?

- Han vejede 2960 og var 51 cm, født 38+2 ved igangsættelse og vejer nu 6055g

Når du skriver leger, hvilke ting laver du med ham, er der en god kontakt, griner han , snakker han . Vil han ligge på maven og holder han hovedet fint,.

- Når jeg skriver leger jeg enten at han ligger på maven og øver sig i at løfte hovedet (er han ikke så god til) Eller vi ligger og kigger på uroer og øver sig i at slå til legetøj og gribe fat i det osv. Eller bare går rundt og kigger på billeder på væggen osv. Han har rigtig god kontakt, smiler og pludrer, griner dog ikke med lyd endnu

Melder han sig når han er sulten.er han nem at trøste?
Har han skrigeperioder? hvis ja hvor længe

- Han melder sig altid til måltiderne, og skrigeture har han kun hos sin far når han bare vil have mor.. Så kan de godt vare en halv times tid hvis ikke jeg tager ham, ellers er han super nem at trøste.

Når han har sovet sine lure, oplever du at han meget hurtigt bliver træt igen?

- Han bliver typisk træt efter halvanden til to timer.

På forhånd tak for hjælpen.

Anmeld

6. august 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen !

Tak for oplysningerne.

Jeg kan se han har fordoblet sin fødselsvægt på tre måneder, formoder hans længde er fulgt med.

Når du beskriver hvad i laver, hvad  han kan så lyder det som om han trives fint.

Jeg tror du har et barn med et godt sovehjerte, og det har nogle børn, uden der behøver at være noget unormalt i det.

Hvis du bliver ved med at være bekymret, så foreslår jeg at få fat i din sundhedsplejerske.

Hun har set ham før, og kan ved at se ham igen ,berolige dig og eller foreslå nogen ting.

Held og lykke med ham fortsat.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.