Blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
14 svar
4 synes godt om
1. august 2014

Anonym trådstarter

Mit blodtryk ligger omkring 145-150 og 70-90. Min puls er omkring de 100. Sådan har det været længe , men den eneste kommentar fra min jordmoder var "når kan se du ligger deroppe omkring" jeg havde begyndende ssf i sidste graviditet ved termin og skulle sættes igang men gik så igang af mig selv natten inden... Er jeg virkelig for pylret eller hvad? Jeg føler jo et sted at det i den grad er en risiko faktor at mit blodtryk er sådan ... Men ingen jordmoder kommenterer synderligt på det? Baby er også for lille, hvilket jo faktisk godt kan hænge sammen med blodtrykket...... 

Øv hvor er det irriterende at føle sig til besvær på den måde (den ene gang jeg har luftet min bekymring) ... Burde jeg bare glemme det eller? 

Min mor har en måler, så jeg måler mit blodtryk engang imellem selv , derfor ved jeg det ligger der oppe "stabilt" uden og falde ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg er forresten 36+ henne 

Anmeld

1. august 2014

Hullabullabulla

Har du væske i kroppen, eller protein i urinen?

Anmeld

1. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Har du væske i kroppen, eller protein i urinen?

Væske ja tak! Protein synes jeg selv slår lidt ud på de der strimler (jeg skal altid selv tjekke ved jm) men da jeg viste den sidst gad hun næsten ikke kigge på den (den er lidt grøn i kanterne og så lidt grønlig ellers, hvor den jo skal være hel gul) men altså, så nej jeg har ikke fået konstateret noget protein i urinen... 

Det jeg tænker er jo at det må være et tegn på af jeg er i en risiko gruppe eller lign (også fordi jeg jo begyndte at udvikle det sidst) men synes bare det bliver fejet hen  

Anmeld

1. august 2014

Lene Unik

Første graviditet fødte jeg tidligt grundet svangerskabsforgiftning, hvor blodtrykket blev skyhøjt pludseligt. 2. graviditet var blodtrykket en smule højt fra midt i graviditeten, men da jeg var lidt utryg fik jeg det tjekket ekstra. 3. graviditet var det let forhøjet fra starten, ikke noget der bekymrede lægen før det laveste kom over 100, men jeg var til ekstra tjek. Jeg følte mig også noget pyldret, men første gang kunne jeg ikke selv mærke det når det var rigtig højt. Blev indlagt da det lave var over 100, fik at vide at jeg ikke havde grund til bekymring før.

Anmeld

1. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så længe den ik kommer højer op på den lave er dit blodtryk vel endelig ok. Feks ligger mit normale blodtryk på ca 150 over 110. I behandling ligger den noget laver. 

Da jeg var gravid med thea fik jeg ssf, og der lå mit blodtryk på 150/110. Til sidst lå det på 200/180. Hun kom i uge 34+ og var lille igennem hele min graviditet, men min moderkage var ik påvirket.

Da jeg blev gravid med alberte blev jeg tjekket og scanet hver 4 uge, pga min første graviditet. Vh stine

Anmeld

1. august 2014

stm2812

Anonym skriver:

Mit blodtryk ligger omkring 145-150 og 70-90. Min puls er omkring de 100. Sådan har det været længe , men den eneste kommentar fra min jordmoder var "når kan se du ligger deroppe omkring" jeg havde begyndende ssf i sidste graviditet ved termin og skulle sættes igang men gik så igang af mig selv natten inden... Er jeg virkelig for pylret eller hvad? Jeg føler jo et sted at det i den grad er en risiko faktor at mit blodtryk er sådan ... Men ingen jordmoder kommenterer synderligt på det? Baby er også for lille, hvilket jo faktisk godt kan hænge sammen med blodtrykket...... 

Øv hvor er det irriterende at føle sig til besvær på den måde (den ene gang jeg har luftet min bekymring) ... Burde jeg bare glemme det eller? 

Min mor har en måler, så jeg måler mit blodtryk engang imellem selv , derfor ved jeg det ligger der oppe "stabilt" uden og falde ... 

Bliver der slet ikke holdt yderligere øje med det blodtryk??? Har du snakket med lægen om det? Jeg døjede også med det i første graviditet og der var jeg inde ca hver anden uge for at få det tjekket. Kom ind og ligge på en briks 5-10 min hvorefter hun målede det. Det var rigtig rart at vide man blev holdt lidt øje med selvom jeg ikke havde protein i urinen eller vand i kroppen

Anmeld

1. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Væske ja tak! Protein synes jeg selv slår lidt ud på de der strimler (jeg skal altid selv tjekke ved jm) men da jeg viste den sidst gad hun næsten ikke kigge på den (den er lidt grøn i kanterne og så lidt grønlig ellers, hvor den jo skal være hel gul) men altså, så nej jeg har ikke fået konstateret noget protein i urinen... 

Det jeg tænker er jo at det må være et tegn på af jeg er i en risiko gruppe eller lign (også fordi jeg jo begyndte at udvikle det sidst) men synes bare det bliver fejet hen  

Dit blodtryk i sig selv er ikke faretruende højt, dog lå mit på 149/95 da min ssf blev opdaget, men steg gradvist som dagene gik..

Jeg ville kontakte fg i morgen og bede om at komme ind og blive tjekket hos dem.. Ssf er ikke noget at spøge med..

Anmeld

1. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg er godt klar over det ikke er alamerende som det er nu. Men det er jo næsten på grænsen, og det er det der bekymrer mig, netop fordi jamen hvad hvis det pludselig bare stiger? Jeg bliver jo slet ikke holdt øje med eller noget, og må ærlig indrømme jeg også har svært ved at spørge om råd da de indtil videre har fået mig til at føle mig som en klods om benet nærmest.... (Trods det kun er nævnt 1 gang) .. Som sagt tænker jeg jo netop at det måske er en lille advarsel som skal holdes lidt øje med, og det kan jo ligeså godt være der ingenting videre sker... Men ja. Det kan da godt være det bare er mig der er for pylret 

Anmeld

1. august 2014

stm2812

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over det ikke er alamerende som det er nu. Men det er jo næsten på grænsen, og det er det der bekymrer mig, netop fordi jamen hvad hvis det pludselig bare stiger? Jeg bliver jo slet ikke holdt øje med eller noget, og må ærlig indrømme jeg også har svært ved at spørge om råd da de indtil videre har fået mig til at føle mig som en klods om benet nærmest.... (Trods det kun er nævnt 1 gang) .. Som sagt tænker jeg jo netop at det måske er en lille advarsel som skal holdes lidt øje med, og det kan jo ligeså godt være der ingenting videre sker... Men ja. Det kan da godt være det bare er mig der er for pylret 

Har lægen undersøgt dit blodtryk nu hvor jm nærmest er ligelgad? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.