hvad er lækker gæstemad for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
23 svar
25 synes godt om
1. august 2014

aarhusmor

Hej,

Vi får besøg af en veninde med mand og 2 børn i morgen. Men jeg synes vi altid kører rundt i det samme og samme, så jeg ville lige høre jer, hvad I synes er god gæstemad.

Jeg tænker selv at det skal være noget kød, for jeg ved ikke om de kan lide fisk.

Jeg ville gerne lave cuvette og det har jeg også i fryseren. Men hvordan kan man gøre det spændende.

Håber I har nogle gode bud/har lyst til at hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

Muffinmus

Måske bare lave tilbehøret lidt lækkert??

Bagte kartoffelmostoppe med persillepesto til F.eks

lidt dampede stegte bønner sammen med lidt stegte cherry tomater med en skvæt basilikum...

Anmeld

1. august 2014

bøllen

aarhusmor skriver:

Hej,

Vi får besøg af en veninde med mand og 2 børn i morgen. Men jeg synes vi altid kører rundt i det samme og samme, så jeg ville lige høre jer, hvad I synes er god gæstemad.

Jeg tænker selv at det skal være noget kød, for jeg ved ikke om de kan lide fisk.

Jeg ville gerne lave cuvette og det har jeg også i fryseren. Men hvordan kan man gøre det spændende.

Her ville nye kartofler ( kogt og i ovnen ) rødvinssovs og lækkert salat være et hit

Anmeld

1. august 2014

aarhusmor

MariaE skriver:

Måske bare lave tilbehøret lidt lækkert??

Bagte kartoffelmostoppe med persillepesto til F.eks

lidt dampede stegte bønner sammen med lidt stegte cherry tomater med en skvæt basilikum...

umm det lyder spændende. Har ikke hørt om kartoffelmostoppe før, men fandt et billede af dem. Det ser godt nok festligt ud

Tak

Anmeld

1. august 2014

aarhusmor

bøllen skriver:

Her ville nye kartofler ( kogt og i ovnen ) rødvinssovs og lækkert salat være et hit

Ja det var også sådan noget jeg tænkte på. Når du koger kartoflerne først, hvor lang tid giver du dem så i ovnen? krydrer du dem?

Anmeld

1. august 2014

A.n.onym.

I det her vejr, ville jeg tænde op i grillen hvis det er en mulighed 

Anmeld

1. august 2014

Studerendemor

aarhusmor skriver:

Hej,

Jeg er vild med mad fra Mellemøsten, og til en middag med venner elsker jeg en masse forskellige småretter, som tager lang tid at komme igennem 

Men jeg elsker også når min far laver en god steg, en lækker sovs, som han har kræset for, små kartofler og nye gulerødder med honning og timian i ovnen. 

Anmeld

1. august 2014

aarhusmor

Mor i Aarhus skriver:

Jeg er vild med mad fra Mellemøsten, og til en middag med venner elsker jeg en masse forskellige småretter, som tager lang tid at komme igennem 

Men jeg elsker også når min far laver en god steg, en lækker sovs, som han har kræset for, små kartofler og nye gulerødder med honning og timian i ovnen. 

Ja også her. Jeg elsker al mad der er spændende. Jeg synes også det er mest hyggeligt med masser af små retter. Det kræver dog meget planlægning og et godt tema. Jeg ved desværre ikke om de er til det og krydret mad

Anmeld

1. august 2014

aarhusmor

MommyK skriver:

I det her vejr, ville jeg tænde op i grillen hvis det er en mulighed 

Afgjort Grillen skal bruges, hvis ikke det regner

Anmeld

1. august 2014

aarhusmor

Så hvis jeg nu laver:

• Cuvette på grillen
  • Kartoffelmos-toppe med pesto
  • Grønne bønner med olivenolie og hvidløg
  • og fx melonsalat

Ville det så være spændende? og lækkert?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.