Vinter støvler til de helt små.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.283 visninger
13 svar
10 synes godt om
1. august 2014

Jekendnd

Leder efter vinterstøvler til min søn. Kan i anbefale nogen støvler som er vandtætte og holder hans fødder varme? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

modesty

Leder efter vinterstøvler til min søn. Kan i anbefale nogen støvler som er vandtætte og holder hans fødder varme? 

Hvad er helt små?

Derudover er der ret stor risiko for at du ikke kommer til at kunne bruge dem hvis du køber dem nu. Det er meget svært at forudse hvordan deres fødder vokser.

Anmeld

1. august 2014

Jekendnd

modesty skriver:

Hvad er helt små?

Derudover er der ret stor risiko for at du ikke kommer til at kunne bruge dem hvis du køber dem nu. Det er meget svært at forudse hvordan deres fødder vokser.

Køber dem 2-3 nr større så jeg er sikker på de passer :-)

han er 8 mdr. 

Anmeld

1. august 2014

Røverdatter

CT8 skriver:

Kavat laver fede støvler. Kig på purebaby.dk eller andre øko forhandlende sider.

Jeg havde et par støvler fra Kavat med uld-for og de var super lækre. Str. 21 - så de kommer i små størrelser

Anmeld

1. august 2014

Karina84

Jeg vil ogsaa sige at du skal vente til han faar brug for dem, og saa tag ham med ned i butikken og prøv dem.

Du siger 8mdr. Kan han gaa?

De skal første have rigtige sko og støvler naar de kan gaa stabilt. Indtil da, er saadan nogle dyne futter rigtig gode hvis de skal ud og kravle paa græs, jord, i sandkassen 

Anmeld

1. august 2014

modesty

Køber dem 2-3 nr større så jeg er sikker på de passer :-)

han er 8 mdr. 

Men du er jo ikke sikker på at de passer. Det er ikke godt for små fødder der lige har lært at gå, eller skal til at lære at gå, som han jo skal over vinteren, at have for store sko på. Det er meget vigtigt at de passer, og hverken er for små eller for store. Det handler heller ikke kun om størrelsen, men også om pasform. Igen, jo yngre foden er, jo vigtigere er det.

Anmeld

1. august 2014

Rockertand

CT8 skriver:

Men han går vel ikke endnu?
Vi har brugt dynefutter med Barney-boots over (regnbukser med fødder).

Anmeld

2. august 2014

Jekendnd

modesty skriver:

Men du er jo ikke sikker på at de passer. Det er ikke godt for små fødder der lige har lært at gå, eller skal til at lære at gå, som han jo skal over vinteren, at have for store sko på. Det er meget vigtigt at de passer, og hverken er for små eller for store. Det handler heller ikke kun om størrelsen, men også om pasform. Igen, jo yngre foden er, jo vigtigere er det.

Har læst og hørt fra dem der arbejder i sko butikker, at skoene gerne må være 1,5 cm for store så de har noget at vokse i. Hvis man køber sko til små børn hvor skoene passer perfekt bliver det en dyr fornøjelse. Det skader ikke børns fødder, at have sko som de kan vokse i men sko som er for små og ALT for store, jo.

Anmeld

2. august 2014

lineog4

Jeg ville aldrig købe sko før de havde gået stabilt et lille stykke tid for fødderne ændrer sig meget når de kommer op og gå.

Derudover ville jeg heller ikke til de helt små købe sko/støvler uden at prøve dem på for det handler ikke blot om længden men om pasformen så de støtter de rigtige steder og blandt andet støtter så de små fusser ikke finder på at skråne ind.

Med de første tøvler ville jeg ikke gå på kompromis og næsten være ligeglad med pris og udseende.

Når det er skrevet var jeg rigtig glad for en bestemt udgave af raps vinterstøvler fordi de ikke gik så langt, synes på de små pus kan vinterstøvlerne nemt ende oppe i knæhaserne. 

Anmeld

2. august 2014

LinLin

Adams første var fra primigi.

Men ville slet ikke købe nogen endnu når han han kun er otte mdr og ikke kan gå....

Mht voksetillæg så anbefales de der 1,5 cm når de skal starte med at bruge dem - så de holder en hel sæson... Hvis du bare køber nogen med 1,5 cm ekstra nu kan han næppe passe dem til vinter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.