Hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
15 svar
12 synes godt om
31. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg vil hører om nogle af jer herinde, ved om man kan få nogle form for økonomisk hjælp ned kommunen ang. at få betalt sine regninger? 

Jeg står nemlig og kun har fået 4900 kr udbetalt, fra min arbejdsplads? 

Jeg er på barsel og har ikke mulighed for at få suppleret op, for at betale hele min budget konto, som er på 8100 kr?! 

Håber nogle af jer har styr på den slags? Har VIRKELIG brug for hjælp!!!  

På forhånd tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg vil hører om nogle af jer herinde, ved om man kan få nogle form for økonomisk hjælp ned kommunen ang. at få betalt sine regninger? 

Jeg er på barsel og har ikke mulighed for at få suppleret op, for at betale hele min budget konto, som er på 8100 kr?! 

På forhånd tak! 

Det er ikke ondt ment - men hvorfor skal vi andre betale for dit underskud? Blot en undren

Anmeld

31. juli 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Hej. 

På forhånd tak! 

Jeg ved, at man kan søge hjælp hos kommunen til at få f.eks. møbler, osv. Men om man kan til regninger ved jeg ikke. Kommer nok an på din kæreste/mands budget og hvis du ingen har, så kommer det an på hvad du har tjent de sidste tre måneder eller noget i den stil.

Håber du finder ud af noget!

Anmeld

31. juli 2014

Anonym trådstarter

Kan sagtens følge dig. Men nu ligger landet sådan at min arbejdsplads har bøvlet i min løn siden jeg gik på barsel i april og min løn er kun faldet. Har dog ringet til fagforeningen og de vil gøre hvad de kan for at få styr på min løn. 

Men en anden ting er, at hvis du selv stod i samme situation, vil du også gøre alt for at få hjælp et eller andet sted fra! 

Anmeld

31. juli 2014

Masig

Rockertand skriver:

Det er ikke ondt ment - men hvorfor skal vi andre betale for dit underskud? Blot en undren

Fordi vi lever i en velfærdsstat hvor vi hjælper hinanden. Hvis du bliver syg pga rygning, fed mad/overvægt m.m., så vil du vel også gerne kunne få lægehjælp for vores andres skattekroner, selvom du i bund og grund selv er skyld i din tilstand? Hvis du tager på skiferie og brækker benet, vil du også gerne have lægehjælp for vores andres skattekroner? Hvis du laver en skade på din bil fordi du ikke lige tænker dig om når du kører, vil du vel også gerne have at forsikringen dækker. En forsikring som vi andre også betaler til...

Det er slet ikke et angreb eller noget, bare en perspektivering 

Jeg synes det er ok, at TS beder om hjælp en enkelt gang, vi kan alle risikere af en eller anden grund at mangle penge til regningerne pga forkert udbetaling eller andet, og så er det vel ok at søge om hjælp. Hun betaler jo også selv skat og dermed er selv med til at betale det underskud hun nu har, hvis hun fik hjælp af kommunen...

Anmeld

31. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min svigerinde stod i samme situstion med for lidt udbetalt pga en fejl. De kunne ikke rette fejlen før måneden efter. Hun gik til sin bank og fik lov at lave en kassekredit/overtræk på de penge hun manglede. Måneden efter fik hun jo så vel at mærke de rette penge + dem der manglede sidst og kunne derfor slette kreditten med det samme igen måske det var en mulighed?

Anmeld

31. juli 2014

SandraXOXO

Har du en samlever der tjener penge, for så kigger de på jeres fælles indkomst og hjælper selfølgelig ikke hvis han bare kan dække underskuddet.
Har du opsparing o.lign værdier hjælper de heller ikke.
Hvis det er gæld til forbrugslån eller ligegyldige ting som høje tlf regninger og fitness, hundeforsikringer osv hjælper de heller ikke.

Men hvis det feks er vand og varme, husleje, inst osv så har jeg set de har hjulpet andre- mod at de så afbetalte pengene tilbage til kommunen. Men, står du så ikke bare i samme situation næste måned? Hvis din løn er på mindre end dit forbrug må du sætte forbruget ned. For man får ikke penge hver måned, det er en engangs hjælp.

Anmeld

31. juli 2014

Mettefpigen

Du kan prøve men desværre tvivler jeg på at du kan... kan du ikke spørge banken om et lån eller overtræk?...

Anmeld

31. juli 2014

Rockertand

Masig skriver:

Fordi vi lever i en velfærdsstat hvor vi hjælper hinanden. Hvis du bliver syg pga rygning, fed mad/overvægt m.m., så vil du vel også gerne kunne få lægehjælp for vores andres skattekroner, selvom du i bund og grund selv er skyld i din tilstand? Hvis du tager på skiferie og brækker benet, vil du også gerne have lægehjælp for vores andres skattekroner? Hvis du laver en skade på din bil fordi du ikke lige tænker dig om når du kører, vil du vel også gerne have at forsikringen dækker. En forsikring som vi andre også betaler til...

Det er slet ikke et angreb eller noget, bare en perspektivering 

Jeg synes det er ok, at TS beder om hjælp en enkelt gang, vi kan alle risikere af en eller anden grund at mangle penge til regningerne pga forkert udbetaling eller andet, og så er det vel ok at søge om hjælp. Hun betaler jo også selv skat og dermed er selv med til at betale det underskud hun nu har, hvis hun fik hjælp af kommunen...

Det drejer sig om en virksomhed, som ikke udbetaler det i løn, de burde - næppe noget samfundet skal lastes for? Det er vel et mellemværende med deres bogholderi (som ALTID kan udbetale a conto, hvis medarbejderen åbentlyst har fået for lidt), fagforeningen eller banken.

Anmeld

31. juli 2014

Masig

Rockertand skriver:

Det drejer sig om en virksomhed, som ikke udbetaler det i løn, de burde - næppe noget samfundet skal lastes for? Det er vel et mellemværende med deres bogholderi (som ALTID kan udbetale a conto, hvis medarbejderen åbentlyst har fået for lidt), fagforeningen eller banken.

Det er muligt, men det kan hendes kreditorer jo ikke vente på, at de får løst deres konflikt, og derfor er det vel i orden at få lidt hjælp, i form af et lån eller en engangs ydelse.... Jeg kan ikke se der er noget galt i det, regningerne skal jo betales og det lader til på TS, at hendes arbejdsgiver nægter at udbetale noget, heller ikke aconto eftersom hun har fagforeningen på sagen...

Men hun kan selvfølgelig kontakte sine kreditorer og spørge om udsættelse af betaling indtil hun har fået sine penge, eller hun kan søge om kassekredit/overtræk i banken... Men det er jo ikke sikkert hun har den mulighed...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.