Mit planlagte kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
10 svar
19 synes godt om
30. juli 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Hej i dejlige babybrugere  

Så er det vidst tid til, at jeg beretter om mit kejsersnit. 

Lidt for historie:

Gennem hele graviditeten har vores datter vendt forkert - dvs. med numsen ned ad. Og vi gennemgik derfor to vendingsforsøg, som jeg iøvrigt ikke syntes var så slemt at prøve. Dette lykkedes dog ikke, så vi blev rådet til, at vælge et planlagt kejsersnit. Dette var jeg dog rigtig ked af, da jeg virkelig gerne ville have født selv. Men da en special læge rådede til kejsersnit turde jeg ikke tage risikoen.

Kejsersnittet:

Vi mødte op mandag d. 21/07 2014 kl. 7:15 på barselsgangen.

Vi blev kørt ned til operationsstuen kl. 7:45. OG skulle så vente i rummet inden operationsstuen, da de jo selvfølgelig lige skulle holde morgenmøde. Dette hjalp selvfølgelig ikke på nervøsiteten. 
Vi kom endelig ind og det hele gik igang.

Da der var gået noget tid spørger jeg om de er gået igang med at skære. "Hmm. Ja... De er næsten inde ved fostervandet". Og to sekunder efter var Emma født - kl. 8:48. Hun vejede 3510 g. og var 51 cm. 

Emma blev tjekket og alt var ok. Så hun blev pakket ind i bobbelplast, hvorefter hun blev lagt op på mit bryst.  Dette var jeg dog ikke helt med på. Da det hele var gået så stærkt, og det var svært at registrere, at hun egentligt var født. Men efter to sekunder var jeg klar. 

Efter kejsersnittet:

Vi var indlagt i 5 dage efter kejsersnittet, da hun ikke havde taget nok på. Jeg er dog 100% overbevist om, at det skyldes, at jeg ikke kun få ammebrikkerne til at fungere. 

De ville gerne have, at vi var blevet der længere. Men jeg havde brug for, at komme hjem i egne rammer. Så vi tog hjem efter aftale med en børnelæge, som dog rådede os til at blive en dag mere. Vi blev derfor enige om, at vi skulle til kontrolvejning søndag. Hvor Emma havde taget fint på. 

Lørdag gik vi fra ammebrikker til udmalkning, da ammebrikker bare ikke passer til mig. 

Tanker om kejsersnittet:

Generelt er jeg positivt overrasket over et kejsersnit. Selvfølgelig har der været smerter. Men slet ikke i den stil som jeg troede. 

Hverken rygmagbedøvelsen, arret eller noget har været så slemt som jeg troede. 

Jeg er derfor ikke længere bange for at skulle have kejsersnit, hvis der en gang skulle komme en mere. 

Puha det blev langt. Men håber at der er nogen der vil læse det.

Så nogle enkelte billeder, da der ikke er lagt så mange på pc'en endnu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Christine

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Lidt for historie:

Gennem hele graviditeten har vores datter vendt forkert - dvs. med numsen ned ad. Og vi gennemgik derfor to vendingsforsøg, som jeg iøvrigt ikke syntes var så slemt at prøve. Dette lykkedes dog ikke, så vi blev rådet til, at vælge et planlagt kejsersnit. Dette var jeg dog rigtig ked af, da jeg virkelig gerne ville have født selv. Men da en special læge rådede til kejsersnit turde jeg ikke tage risikoen.

Kejsersnittet:

Vi blev kørt ned til operationsstuen kl. 7:45. OG skulle så vente i rummet inden operationsstuen, da de jo selvfølgelig lige skulle holde morgenmøde. Dette hjalp selvfølgelig ikke på nervøsiteten. 

Da der var gået noget tid spørger jeg om de er gået igang med at skære. "Hmm. Ja... De er næsten inde ved fostervandet". Og to sekunder efter var Emma født - kl. 8:48. Hun vejede 3510 g. og var 51 cm. 

Emma blev tjekket og alt var ok. Så hun blev pakket ind i bobbelplast, hvorefter hun blev lagt op på mit bryst.  Dette var jeg dog ikke helt med på. Da det hele var gået så stærkt, og det var svært at registrere, at hun egentligt var født. Men efter to sekunder var jeg klar. 

Efter kejsersnittet:

Vi var indlagt i 5 dage efter kejsersnittet, da hun ikke havde taget nok på. Jeg er dog 100% overbevist om, at det skyldes, at jeg ikke kun få ammebrikkerne til at fungere. 

De ville gerne have, at vi var blevet der længere. Men jeg havde brug for, at komme hjem i egne rammer. Så vi tog hjem efter aftale med en børnelæge, som dog rådede os til at blive en dag mere. Vi blev derfor enige om, at vi skulle til kontrolvejning søndag. Hvor Emma havde taget fint på. 

Lørdag gik vi fra ammebrikker til udmalkning, da ammebrikker bare ikke passer til mig. 

Tanker om kejsersnittet:

Generelt er jeg positivt overrasket over et kejsersnit. Selvfølgelig har der været smerter. Men slet ikke i den stil som jeg troede. 

Jeg er derfor ikke længere bange for at skulle have kejsersnit, hvis der en gang skulle komme en mere. 

Tillykke 

Det er så dejligt at høre en fødselshistorie om kejsersnit, da holdningen nogle gange lidt synes at være at der ikke er noget at fortælle (det er jo slet ikke rigtigt!)

Kan dog ikke se billeder af din fine baby?

Anmeld

30. juli 2014

Billederne kommer her. Nåede ikke at få dem ind, da frøkenen vågnede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. juli 2014

Christine skriver:

Tillykke 

Det er så dejligt at høre en fødselshistorie om kejsersnit, da holdningen nogle gange lidt synes at være at der ikke er noget at fortælle (det er jo slet ikke rigtigt!)

Kan dog ikke se billeder af din fine baby?

Tak

Nej det har du helt ret i. Tror dog ikke, at der er helt så mange ting at fortælle som ved en normal fødsel, da kejsersnit jo går noget mere hurtig

De er kommet nu. Men hun syntes ikke, at hun skulle sove mere, så nåede det ikke.

Anmeld

30. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Dejligt du ikke har haft de store gener af smerter  Det må være forskelligt fra krop til krop, for fyføj hvor havde jeg psyko-ondt i mit ar i laaaang tid 

Tillykke med lillepigen, hun ser mega kær ud 

Anmeld

31. juli 2014

Mor til F

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Lidt for historie:

Kejsersnittet:

Efter kejsersnittet:

Tanker om kejsersnittet:

Stort tillykke med prinsessen :-) ♡Hun er da en lille smuk pige,  så sød og fin.

Anmeld

31. juli 2014

Frk.S

Mor11 skriver:

Dejligt du ikke har haft de store gener af smerter  Det må være forskelligt fra krop til krop, for fyføj hvor havde jeg psyko-ondt i mit ar i laaaang tid 

Det kan også være forskelligt fra kejsersnit til kejsersnit. Jeg fik AKS første gang og fik så et PKS for 2 uger siden.

Jeg er kommet mig meget hurtigere denne gang end ved mit akutte KS (dog havde jeg første gang også været igennem hele fødselsforløbet - undtagen det allersidste - inden da).

Til TS: stort tillykke med hende - hvor ser hun dejlig ud. 

Anmeld

1. august 2014

Mor11 skriver:

Det tror jeg helt bestemt at du har ret i tror også at det kan være forskellig fra gang til gang.

Tak. Det er hun også <3

Anmeld

1. august 2014

BabyFreia skriver:

Stort tillykke med prinsessen :-) ♡Hun er da en lille smuk pige,  så sød og fin.

Tak. Ja hun er rigtig lækker.  

Og hun er bare så nem

Anmeld

1. august 2014

Frk.S skriver:

Det kan også være forskelligt fra kejsersnit til kejsersnit. Jeg fik AKS første gang og fik så et PKS for 2 uger siden.

Jeg er kommet mig meget hurtigere denne gang end ved mit akutte KS (dog havde jeg første gang også været igennem hele fødselsforløbet - undtagen det allersidste - inden da).

Til TS: stort tillykke med hende - hvor ser hun dejlig ud. 

Jeg giver dig helt ret. Der kan sikkert godt være forskal fra person til person

Var du under fuld narkose ved du akutte KS? 

Tak. Ja hun er bare perfekt <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.