Hej i dejlige babybrugere
Så er det vidst tid til, at jeg beretter om mit kejsersnit.
Lidt for historie:
Gennem hele graviditeten har vores datter vendt forkert - dvs. med numsen ned ad. Og vi gennemgik derfor to vendingsforsøg, som jeg iøvrigt ikke syntes var så slemt at prøve. Dette lykkedes dog ikke, så vi blev rådet til, at vælge et planlagt kejsersnit. Dette var jeg dog rigtig ked af, da jeg virkelig gerne ville have født selv. Men da en special læge rådede til kejsersnit turde jeg ikke tage risikoen.
Kejsersnittet:
Vi mødte op mandag d. 21/07 2014 kl. 7:15 på barselsgangen.
Vi blev kørt ned til operationsstuen kl. 7:45. OG skulle så vente i rummet inden operationsstuen, da de jo selvfølgelig lige skulle holde morgenmøde. Dette hjalp selvfølgelig ikke på nervøsiteten.
Vi kom endelig ind og det hele gik igang.
Da der var gået noget tid spørger jeg om de er gået igang med at skære. "Hmm. Ja... De er næsten inde ved fostervandet". Og to sekunder efter var Emma født - kl. 8:48. Hun vejede 3510 g. og var 51 cm.
Emma blev tjekket og alt var ok. Så hun blev pakket ind i bobbelplast, hvorefter hun blev lagt op på mit bryst. Dette var jeg dog ikke helt med på. Da det hele var gået så stærkt, og det var svært at registrere, at hun egentligt var født. Men efter to sekunder var jeg klar.
Efter kejsersnittet:
Vi var indlagt i 5 dage efter kejsersnittet, da hun ikke havde taget nok på. Jeg er dog 100% overbevist om, at det skyldes, at jeg ikke kun få ammebrikkerne til at fungere.
De ville gerne have, at vi var blevet der længere. Men jeg havde brug for, at komme hjem i egne rammer. Så vi tog hjem efter aftale med en børnelæge, som dog rådede os til at blive en dag mere. Vi blev derfor enige om, at vi skulle til kontrolvejning søndag. Hvor Emma havde taget fint på.
Lørdag gik vi fra ammebrikker til udmalkning, da ammebrikker bare ikke passer til mig.
Tanker om kejsersnittet:
Generelt er jeg positivt overrasket over et kejsersnit. Selvfølgelig har der været smerter. Men slet ikke i den stil som jeg troede.
Hverken rygmagbedøvelsen, arret eller noget har været så slemt som jeg troede.
Jeg er derfor ikke længere bange for at skulle have kejsersnit, hvis der en gang skulle komme en mere.
Puha det blev langt. Men håber at der er nogen der vil læse det. 
Så nogle enkelte billeder, da der ikke er lagt så mange på pc'en endnu.