Mor11 skriver:
Tror mere det er det der med "ej jeg ville gerne give hendes baby den her, men det gør jeg ikke fordi hun kun gav mig chokolade". Altså, hvis du har lyst og råd til at give noget til 300 fx, så gør da det. Og hvis ikke, så lad være. Det er bare lidt "grimt" at argumentet er at hun jo ikke gav for mere end 100 fx. 
Vi fik dåbsgave for ca 200 af min svoger og svigerinde, en sindsygt sød bamse med en tekst de selv har valgt, så den betyder noget særligt. Vi havde alt, og var svære at finde gave til. De manglede en del da de selv holdt dåb og vi gav dem så et legetæppe til 900kr, som jeg bare ikke kunne stå for. Vi havde råd til det, og syntes det var perfekt, derfor fik de det. Kunne aldrig drømme om at finde noget andet bare fordi de gav en billigere gave til os
men jeg ved godt at det er meget forskelligt hvordan folk har det med gaver og beløb 
Det var slet ikke ment som, hun gav "kun" for 50kr for blev glad og synes det var fint, mere at det måske kan give problemer hvis der er for stor uligevægt, men kræver måske også større baggrundsviden om min veninde og vores venskab
jeg har selv givet ekstra gaver før, og også dyre gaver, men når vi ikke har ret mange penge vil jeg ikke ud og købe en så stor dyr barsels gave, begge parter kan vel godt give en gave uden den behøver være dyr, tanken og energien bag betyder mere i min verden. Omvendt ville jeg føle mig forpligtet hvis hun var kommet med en gave til 500kr. Så selvom min gave ikke er mega dyr, så er det vel lige så okay som at hun kommer med chokolade.
Spurgte bare da jeg tænkte det kunne være en hjælp og en dejlig ting for hende, men jeg holder mig til bamsen
Anmeld