Kan jeg tillade mig det? Gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
19 svar
25 synes godt om
30. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej 

jeg har en veninde som er gravid og vil gerne lave en Barselsgave som de virkelig kan bruge 

jeg vil ikke bruge formuer af flere årsager, bla har vi ikke uanede mængder af penge og så har de selv kommet med en æste chokolade da jeg fødte(hvilket var rigtig pænt) men så vil jeg jo ikke omvendt give alt for meget.

jeg hun intet har imod brugte ting, da de stort set intet har købt selv, og har fået stort set alt det de har, både fra venner og familie og ved at spørge sig frem ved både bekendte og på facebook osv.

Jeg har lavet en bamse (som hun selv har ønsket ) og har nok kostet 150kr at lave og lagt en masse tid, kærlighed og omsorg i den derudover ved jeg der er nogle ting hun mangler, enkelte ting og noget legetøj, og tænkte at kigge mit babylegetøj igennem om der var lidt at undvære, vaske det, og give sammen med som en del af Barselsgaven. Men virker det sådan lidt? Alternativt skal jeg nøjes kun med bamsen 

er lidt bange for hun vil se negativt på det, også da hun er lidt forvent, og måske forventer at det var givet og ikke som en del af en gave, og vil ikke træde hende over tæerne. Kan ikke spørge da hun måske bare vil tage imod (fordi hun gerne vil have det og spare pengene) og så høre det negative bagefter. Er sket før hvor jeg så hørte knap så pæne ting hun har sagt til andre, og skulle jo gerne være for at glæde og ikke skabe negativt, især ikke når vi selv godt kunne bruge de penge jeg kunne få for tingene, men vil også gerne glæde hende når det nu er hendes 1 barn hun venter  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg tror jeg ville give bamsen og en æske chokolade lige den hun gav dig

Anmeld

30. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville ikke gøre det. Ikke fordi det ikke ville være fint nok, men hvis du er i tvivl om HUN ville synes om det, så ville jer hellere lade være. Synes en hjemmelavet bamse er en fantastisk gave! Også uden noget ved siden af! Skriv et sødt kort til babyen og læg ved evt  

jeg selv "plejer" (er sket 2gange) at give er stykke tøj (heldragt/body) og et lille stykke legetøj + kort. Tøj og legetøj er måske ialt 200kr  

Anmeld

30. juli 2014

anonym58

Anonym skriver:

Hej 

jeg har en veninde som er gravid og vil gerne lave en Barselsgave som de virkelig kan bruge 

jeg vil ikke bruge formuer af flere årsager, bla har vi ikke uanede mængder af penge og så har de selv kommet med en æste chokolade da jeg fødte(hvilket var rigtig pænt) men så vil jeg jo ikke omvendt give alt for meget.

jeg hun intet har imod brugte ting, da de stort set intet har købt selv, og har fået stort set alt det de har, både fra venner og familie og ved at spørge sig frem ved både bekendte og på facebook osv.

Jeg har lavet en bamse (som hun selv har ønsket ) og har nok kostet 150kr at lave og lagt en masse tid, kærlighed og omsorg i den derudover ved jeg der er nogle ting hun mangler, enkelte ting og noget legetøj, og tænkte at kigge mit babylegetøj igennem om der var lidt at undvære, vaske det, og give sammen med som en del af Barselsgaven. Men virker det sådan lidt? Alternativt skal jeg nøjes kun med bamsen 

er lidt bange for hun vil se negativt på det, også da hun er lidt forvent, og måske forventer at det var givet og ikke som en del af en gave, og vil ikke træde hende over tæerne. Kan ikke spørge da hun måske bare vil tage imod (fordi hun gerne vil have det og spare pengene) og så høre det negative bagefter. Er sket før hvor jeg så hørte knap så pæne ting hun har sagt til andre, og skulle jo gerne være for at glæde og ikke skabe negativt, især ikke når vi selv godt kunne bruge de penge jeg kunne få for tingene, men vil også gerne glæde hende når det nu er hendes 1 barn hun venter  

Da min veninde var gravid købte jeg en lyserød parably til hende med en masse søde babytøj hængende på paraplyen til piger, da hun ventede en pige.. også hang jeg små bamser.. da hun pakkede den op blev hun rigtig glad og sagde det var sødt tænkt.. Også købte jeg en æske chokolade fra frellsen chokolade

Anmeld

30. juli 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Hej 

Må jeg ikke se din hjemmelavede bamse? Bliver så nysgerrig da jeg elsker sådan noget.

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Må jeg ikke se din hjemmelavede bamse? Bliver så nysgerrig da jeg elsker sådan noget.

Ville gerne, men så kan min veninde se hvem jeg er 

Anmeld

30. juli 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Er det ikke tanken der tæller. 

Syntes da bamsen alene er en smuk fin gave. 

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Er det ikke tanken der tæller. 

Syntes da bamsen alene er en smuk fin gave. 

Jo du har nok ret, snakkede med min mor om det, hun kender min veninde) og synes jeg skulle nøjes med bamsen, da den alene har kostet 3 gange så meget som chokoladen, og vi også skal til en dåb. Hun synes det nemt kunne sætte hende i bad standing, hvis vi giver for mere end hun gav os, da hun ikke har brugt meget på den konto. Hvilket er helt ok, men så synes hun det ser forkert ud, hvis hun ialt har givet for 150kr i barsels pg dåbsgave og vi har brugt for 500-1000kr til hende, og kan der måske være noget om. Så giver bamsen, og holder også igen med dåbsgaven 

Anmeld

31. juli 2014

lille-fisen

Var det mig havde jeg givet bamse og chokolade som barselsgaver - derudover ville jeg også tage det brugte legetøj med men give sige noget i retningen af 'forresten har vi alt det her fra x var lille - er det noget i kan bruge?' Ergo fint at give brugte ting de mangler men ville ikke lave det til en del af barselsgaven 

Anmeld

31. juli 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jo du har nok ret, snakkede med min mor om det, hun kender min veninde) og synes jeg skulle nøjes med bamsen, da den alene har kostet 3 gange så meget som chokoladen, og vi også skal til en dåb. Hun synes det nemt kunne sætte hende i bad standing, hvis vi giver for mere end hun gav os, da hun ikke har brugt meget på den konto. Hvilket er helt ok, men så synes hun det ser forkert ud, hvis hun ialt har givet for 150kr i barsels pg dåbsgave og vi har brugt for 500-1000kr til hende, og kan der måske være noget om. Så giver bamsen, og holder også igen med dåbsgaven 

Jeg ville give hende bamsen og et sødt kort

.... Og så ellers lade være med at gå op i hvem der har givet for hvad, det er ret usmageligt blandt veninder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.