Hun vil ikke smide bleen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2014

tweety2060

Jeg ville nok gå tilbage til bleen. .. set bliver en træls cirkel for jer alle. Jo mere du forsøger jo mere gør modstand lyder det til. Vær ligeglad og så skal det nok komme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

måske hun ikke helt er klar endnu til at smide bleen, men tror det kommer snart. 

Husk at når du tilbyder toiletbesøg med hende, så skal det ikke formuleres som et spørgsmål, for så har hun jo et valg og du skriver selv at hun siger nej... og så er det sådan i hendes øjne. Tag hendes hånd og formuler dig sådan at det ikke er noget hun kan svare ja eller nej til. Formuler en sætning som er kærlig men bestemt ment, og hold fast i det. Følg hende hele vejen og kan hun ikke tisse på toilettet så ros hende for at have prøvet... Bare husk ikke at formulere det som et spørgsmål hvis det er noget du mener hun skal.. 

Håber du forstår hvad jeg mener, men ellers skal hun måske lige have et par måneder mere at blive klar i.. 

Anmeld

30. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger.
Min datter er 3,2 år nu og vil nærmest ikke lære at gå uden ble.
Ovre i bh går det rigtig fint med at hun kommer på toilet.
Men herhjemme gider hun simpelthen ikke.

Hun har haft ferie i 2 uger. Og hun har simpelthen nægtet at komme på toilet. Hun vil have ble på.

Hvis vi giver hende underbukser på tisser hun bevidst i bukser kort tid efter hun har fået dem på.

Jeg synes efterhånden vi har gjort alt. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Uanset hvor meget eller hvor lidt vi gør ud af det så fungere det bare ikke. Hun er simpelthen for doven.
Da hun i sin tid startede med at bruge toilettet var det kun for at lave stort. Og så begyndte hun at sige til efter noget tid når hun skulle tisse også. Men nu vil hun. Hverken det ene eller det andet.

Hvis jeg siger skal vi ikke gå på toilet. Nej
Nu skal vi på toilet. Nej
Jeg synes vi skal ud på toilet nu..nej

Hun gør et kæmpe nr ud af det og skriger og bliver sur.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hun bare ikke vil.

Hun kommer for det meste og siger at nu har hun skidt.

Kunne jo godt tænke mig at hun blev blefri snart. Ihvertfald om dagen. Både fordi hun er 3,2 men også inden hun bliver storesøster til januar.

Det med at hun gerne gør det i børnehaven, tror jeg også har noget at gøre med at de andre gør det, hvilket gør det sjovere. 

Men lad hende have den på derhjemme, og så skal hun nok sige til når den skal af. 

I kan sagtens spørge om I skal gå på toilettet, men acceptere hvis hun siger nej. Sådan at det ikke bliver som tvang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.