Jeg tror måske jeg er en gammel tante, men hvis hun kan sige, hvornår hun har tisset osv, så ville jeg sige, at hun var fysisk klar.
Er det måske mere en viljesag?
Helena (fra juni 2011) blev blefri for to uger siden. Hun havde nogle uheld i måske fire dage. Nu har hun ingen uheld og holder sig tør hele natten.
Hun viste ingen tegn til 'at være klar'. Hun hyggede sig med bleen og syntes overhovedet ikke, at toilettet var spændende. Inden vi tog bleen havde hun måske tisset på toilettet to gange og aldrig laver nr. 2. Hun gør begge dele nu og går selv på toilet, når hun trænger. Hun kalder, når hun er færdig og behøver ikke at blive mindet om at gå på toilet.
Nogle ville måske sige, at hun ikke var klar, men jeg siger, at hun ikke ville eller gad.
Hun var ikke på noget tidspunkt ked af det og lærte hurtigt sin krops signaler at kende.
Vi startede projektet for lidt over to uger siden og der har ikke været uheld den sidste uge.
Man skal lære børnene det. De kan det ikke fra naturens hånd og for nogle kan det virke lidt overvældende i starten.
Anmeld