Hun vil ikke smide bleen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.564 visninger
12 svar
9 synes godt om
30. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.
Min datter er 3,2 år nu og vil nærmest ikke lære at gå uden ble.
Ovre i bh går det rigtig fint med at hun kommer på toilet.
Men herhjemme gider hun simpelthen ikke.

Hun har haft ferie i 2 uger. Og hun har simpelthen nægtet at komme på toilet. Hun vil have ble på.

Hvis vi giver hende underbukser på tisser hun bevidst i bukser kort tid efter hun har fået dem på.

Jeg synes efterhånden vi har gjort alt. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Uanset hvor meget eller hvor lidt vi gør ud af det så fungere det bare ikke. Hun er simpelthen for doven.
Da hun i sin tid startede med at bruge toilettet var det kun for at lave stort. Og så begyndte hun at sige til efter noget tid når hun skulle tisse også. Men nu vil hun. Hverken det ene eller det andet.

Hvis jeg siger skal vi ikke gå på toilet. Nej
Nu skal vi på toilet. Nej
Jeg synes vi skal ud på toilet nu..nej

Hun gør et kæmpe nr ud af det og skriger og bliver sur.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hun bare ikke vil.

Hun kommer for det meste og siger at nu har hun skidt.

Kunne jo godt tænke mig at hun blev blefri snart. Ihvertfald om dagen. Både fordi hun er 3,2 men også inden hun bliver storesøster til januar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

PernilleogLouis

Personligt ville jeg bare vente til hun var klar - syns det er synd at hun får nederlag pga af det og det er jo de færreste børn på 8 der bruger ble så det skal nok komme

Anmeld

30. juli 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej piger.
Min datter er 3,2 år nu og vil nærmest ikke lære at gå uden ble.
Ovre i bh går det rigtig fint med at hun kommer på toilet.
Men herhjemme gider hun simpelthen ikke.

Hun har haft ferie i 2 uger. Og hun har simpelthen nægtet at komme på toilet. Hun vil have ble på.

Hvis vi giver hende underbukser på tisser hun bevidst i bukser kort tid efter hun har fået dem på.

Jeg synes efterhånden vi har gjort alt. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Uanset hvor meget eller hvor lidt vi gør ud af det så fungere det bare ikke. Hun er simpelthen for doven.
Da hun i sin tid startede med at bruge toilettet var det kun for at lave stort. Og så begyndte hun at sige til efter noget tid når hun skulle tisse også. Men nu vil hun. Hverken det ene eller det andet.

Hvis jeg siger skal vi ikke gå på toilet. Nej
Nu skal vi på toilet. Nej
Jeg synes vi skal ud på toilet nu..nej

Hun gør et kæmpe nr ud af det og skriger og bliver sur.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hun bare ikke vil.

Hun kommer for det meste og siger at nu har hun skidt.

Kunne jo godt tænke mig at hun blev blefri snart. Ihvertfald om dagen. Både fordi hun er 3,2 men også inden hun bliver storesøster til januar.

nogle børn er bare sene - og stædige...

vi prøvede at få min søn blefri da han var 3½ (han er fra jan.) men han både tissede og lavede stort i underbukserne og ligemeget hvad vi gjorde for at få ham blefri hjemme ville det ikke lykkedes, men til sidst sagde han selv at når han blev fire ville han ikke have ble mere - dagen efter sin fødselsdag smed han bleen fuldstændigt og havde kun to eller tre uheld på fire dage...

Anmeld

30. juli 2014

2721

Jeg tror bare ikke hun er klar
Jeg ville lige det på hylden for en tid, da det lyder til at situationen er fået i hårdknude og hun ender med At forbinde det med pres og det er synd.

Min dreng var også "sen" men da han var klar smed han bleen fra den ene dag til den anden både om dagen og natten og vi har aldrig haft uheld. Han nåede at blive lige knap 3 1/2 år

Så mit råd er giv det tid
Kram

Anmeld

30. juli 2014

Clisolka

Jeg har en pige på 3 år og 9 måneder som absolut ikke vil smide bleen! 

Hun kan sagtens gå rundt uden ble på og gå på toilettet for at tisse - men lige så snart hun skal lave stort, så går hun i panik! 

Jeg havde ellers lagt en plan om at få hende blefri i de 14 dage vi havde ferie, men nej  Hun havde et par uheld, og nu vil hun ikke af med bleen igen... Jeg vil slet ikke tvinge hende, og tager den tid det tager - det samme siger børnehaven at jeg skal gøre 

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Okay. Jeg må vidst bare give hende mere tid. Synes bare det er underligt at hun har været rigtig god og sagtenskan i bh men ikke herhjemme lige pludselig.

Hun har vel som i skriver bare brug for mere tid tak for hjælpen piger

Anmeld

30. juli 2014

hekran

Jeg tror måske jeg er en gammel tante, men hvis hun kan sige, hvornår hun har tisset osv, så ville jeg sige, at hun var fysisk klar.
Er det måske mere en viljesag?
Helena (fra juni 2011) blev blefri for to uger siden. Hun havde nogle uheld i måske fire dage. Nu har hun ingen uheld og holder sig tør hele natten.
Hun viste ingen tegn til 'at være klar'. Hun hyggede sig med bleen og syntes overhovedet ikke, at toilettet var spændende. Inden vi tog bleen havde hun måske tisset på toilettet to gange og aldrig laver nr. 2. Hun gør begge dele nu og går selv på toilet, når hun trænger. Hun kalder, når hun er færdig og behøver ikke at blive mindet om at gå på toilet.
Nogle ville måske sige, at hun ikke var klar, men jeg siger, at hun ikke ville eller gad.
Hun var ikke på noget tidspunkt ked af det og lærte hurtigt sin krops signaler at kende.
Vi startede projektet for lidt over to uger siden og der har ikke været uheld den sidste uge.
Man skal lære børnene det. De kan det ikke fra naturens hånd og for nogle kan det virke lidt overvældende i starten.

Anmeld

30. juli 2014

Chellie

Jeg har ingen børn, så jeg ved selvfølgelig ikke, om det virker, men mon ikke hun selv bliver træt af at være det eneste ble-barn på et tidspunkt  Så skal hun såmen nok regne ud, at mor havde ret, og toilettet er smartere 

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Jeg har ingen børn, så jeg ved selvfølgelig ikke, om det virker, men mon ikke hun selv bliver træt af at være det eneste ble-barn på et tidspunkt  Så skal hun såmen nok regne ud, at mor havde ret, og toilettet er smartere 

Der er kun en i bh der bruger ble udover hende. Så nej det hjælper ikke. Hehe.

Men hun har nok brug for mere tid. Så det får hun hun skal jo ikke se det som en dårlig ting.

Anmeld

30. juli 2014

lineog4

Min ene søn nægtede også (de to andre var lige fyldt 2 da de smed bleen så det handler ikke om opdagelsen :-)).

Da han fyldte 3 var det ikke bare sådan han ikke viste interesse - nej han nægtede og lærte da bare selv at tage ble på. Vi lod ham - ville ikke skabe et problem. Og pludselig en dag da han var 3 åg og 3 mnd kom han hjem og proklamerede at nu gik han ikke med ble mere - han har siden, han er 6 nu, haft mindre uheld end hvad der kan tælles på en hånd. Og en uge efter den udmelding brugte han heller ikke ble om natten. 

Så børn er forskellige - de to andre smed bleen tidligt men så var det en længere periode, den 3. Smed den sent men gjorde det så på en uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.