Plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
13 svar
1 synes godt om
30. juli 2014

Meilby

Hej!
Jeg er 2. gangsgravid og er i dag 15+3 og døjer allerede en del med plukkeveer - er det normalt nok eller er det noget jeg skal bekymre mig om? :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

stm2812

Meilby skriver:

Hej!
Jeg er 2. gangsgravid og er i dag 15+3 og døjer allerede en del med plukkeveer - er det normalt nok eller er det noget jeg skal bekymre mig om? :/

Jeg tror umiddelbart det er fuldstændig normalt. Jeg mener jeg var 10-11 uger henne da jeg begyndte at få dem her 2. Gang. Og oplever en del i løbet af dagen (Er17+6)

så længe de bare bider og strammer er det fint. Det må bare ikke gøre decideret ondt (fik jeg i hvert fald af vide ved sidste graviditet hvor jeg blev sygemeldt omkring uge 20 pga det gjorde meget ondt til tider) 

Anmeld

30. juli 2014

Meilby

stm2812 skriver:

Jeg tror umiddelbart det er fuldstændig normalt. Jeg mener jeg var 10-11 uger henne da jeg begyndte at få dem her 2. Gang. Og oplever en del i løbet af dagen (Er17+6)

så længe de bare bider og strammer er det fint. Det må bare ikke gøre decideret ondt (fik jeg i hvert fald af vide ved sidste graviditet hvor jeg blev sygemeldt omkring uge 20 pga det gjorde meget ondt til tider) 

Okey :-) Har nemlig også haft dem nogle uger nu, men synes ikke de gør decideret ondt :-) Skal til jordemoder i næste uge så må jeg lige høre hende :-)

Anmeld

30. juli 2014

stm2812

Meilby skriver:

Okey :-) Har nemlig også haft dem nogle uger nu, men synes ikke de gør decideret ondt :-) Skal til jordemoder i næste uge så må jeg lige høre hende :-)

Ja prøv det Så kan hun i hvert fald også fortælle hvad du skal være opmærksom på i værste fald. 

Anmeld

30. juli 2014

SussieThyssen

Meilby skriver:

Hej!

Jeg fik også plukveer fra omkring 15-16 stykker med nr 2.
Tag med med ro når de kommer og hold øje med, at de ikke bliver voldsomme eller regelmæssige...så er det som det skal være

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. juli 2014

Clisolka

Meilby skriver:

Hej!

Jeg startede i uge 9 med plukveer 2. gang. Jeg havde fået en omgang blærebetændelse. Men som egen læge sagde, så længe de ikke blev voldsommere eller regelmæssige, så var det okay 

Anmeld

30. juli 2014

Meilby

Tusind tak for svar alle :-)
Lige et sidespørgsmål
Hvornår mærkede i "rigtige" spark som 2.gangsgravid?

Anmeld

30. juli 2014

stm2812

Meilby skriver:

Lige et sidespørgsmål

Jeg mærkede tydeligt spark indvendigt første gang 16+0. Ingen tvivl om at det er hende i maven og kan nemt mærke det når jeg går rundt også. Venter stadig på at kunne mærke det udvendigt, men tror ikke der går lang tid. Syntes virkelig hun får sparket til derinde

Det er så dejligt livsbekræftende

Anmeld

30. juli 2014

Clisolka

Meilby skriver:

Lige et sidespørgsmål

Jeg var ca 15+3 da lillebror sparkede mig 

Anmeld

30. juli 2014

Meilby

stm2812 skriver:

Jeg mærkede tydeligt spark indvendigt første gang 16+0. Ingen tvivl om at det er hende i maven og kan nemt mærke det når jeg går rundt også. Venter stadig på at kunne mærke det udvendigt, men tror ikke der går lang tid. Syntes virkelig hun får sparket til derinde

Det er så dejligt livsbekræftende

Jeg synes nemlig at jeg igår (15+2) mærkede noget nederst i maven Og det var to gange lige i træk, men man er altid lidt i tvivl de første gange synes jeg :-)
Men JA det er bare stort når de begynder at sparke (l)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.