Michella2 skriver:
Vi har en chihuahua, og kan absolut ikke anbefale racen til børnefamilier!
han er en super dejlig hund med et godt sind (af sin race), men børne/familie hund er han bestemt ikke!
han er "min" hund og følger kun mig. Vores datter er dog rigtig glad for ham og leger meget med ham, han er dog knap så begejstret for hendes lege mange gange af tiden 
Til gengæld leger han rigtig meget med vores kat :-)
du skal forvente udgifter på 300-400 kr om måneden hvis du køber kvalitetsfoder :-) det er incl godbidder og legetøj ;-)
og så kommer alt det praktiske som vand og madskåle, hundekurv, halsbånd, navnetegn til halsbånd, hundesnor og gerne et tæppe der er deres at putte med 
Omvæltningen er stor de første ugers tid, men derefter bliver det hurtigt hverdag (siger jeg som har haft hund hele mit liv
)
og når ja, racevalget her var dengang fordi jeg altid har ønsket mig at have en lille vovse enten chihuahua eller en pomerian, og det blev en chihuahua. Skal ikke have den race igen, selvom han er min lille baby. Vi har snakket om noget labrador næste gang eller noget springer/cocker spaniel 
Jeg er helt enig med dig! 

Vi har osse en Chihuahua på godt og vel 5 år.
Han er en SKØN hund med dejlig personlighed.. Overfor dem han kender! 
Han er ikke så god til fremmede og hunde den ikke kender i forvejen.
Men vores børn elsker den og den ældste på 8 år kan sidde og nusse/putte samt lege med den..
Dog gider den ikke at man jagter den eller vil ta den op (vil min mindste på 2 år).
Så de lader den bare gå.
Men generelt er det mest foder og Dyrelæge der løber op i ca 300-500 kr.
Dens negle gror hurtigt (klipper ikke selv).
Nååh ja..!og et brækket bagben der lige løb op i 25.000 kr
Men det var pengene værd for den er en del af familien og SÅ meget elsket! 
Cody