Spørgsmål til alle hunde-ejere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2014

Bshizzle

Michella2 skriver:

Vi har en chihuahua, og kan absolut ikke anbefale racen til børnefamilier!

han er en super dejlig hund med et godt sind (af sin race), men børne/familie hund er han bestemt ikke!

han er "min" hund og følger kun mig. Vores datter er dog rigtig glad for ham og leger meget med ham, han er dog knap så begejstret for hendes lege mange gange af tiden 

Til gengæld leger han rigtig meget med vores kat :-)

du skal forvente udgifter på 300-400 kr om måneden hvis du køber kvalitetsfoder :-) det er incl godbidder og legetøj ;-)

og så kommer alt det praktiske som vand og madskåle, hundekurv, halsbånd, navnetegn til halsbånd, hundesnor og gerne et tæppe der er deres at putte med 

Omvæltningen er stor de første ugers tid, men derefter bliver det hurtigt hverdag (siger jeg som har haft hund hele mit liv )

og når ja, racevalget her var dengang fordi jeg altid har ønsket mig at have en lille vovse enten chihuahua eller en pomerian, og det blev en chihuahua. Skal ikke have den race igen, selvom han er min lille baby. Vi har snakket om noget labrador næste gang eller noget springer/cocker spaniel 

Jeg er helt enig med dig! 

Vi har osse en Chihuahua på godt og vel 5 år. 

Han er en SKØN hund med dejlig personlighed.. Overfor dem han kender! 

Han er ikke så god til fremmede og hunde den ikke kender i forvejen. 

Men vores børn elsker den og den ældste på 8 år kan sidde og nusse/putte samt lege med den.. 

Dog gider den ikke at man jagter den eller vil ta den op (vil min mindste på 2 år). 

Så de lader den bare gå. 

Men generelt er det mest foder og Dyrelæge der løber op i ca 300-500 kr. 

Dens negle gror hurtigt (klipper ikke selv). 

Nååh ja..!og et brækket bagben der lige løb op i 25.000 kr  

Men det var pengene værd for den er en del af familien og SÅ meget elsket! 

Cody 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

FrkGranger

Lige et heads up... Der er ingen tvivl om, at det er en moralsk rigtig god ide at gå til Internatet før man går til en opdrætter. Men pas på, især hvis du ikke har haft hund før. Man kan være heldig og få en fantastisk hund med hjem, men man kan altså også være rigtig uheldig, og få en problemhund, som har været kaste old i længere tid. Jeg har desværre ved selvsyn set, at visse internater kan finde på at "glemme" at fortælle hundens fulde historie, og blot lade som om, at her er en fantastisk begynder-hund - velvidende at hunden har problemer med aggressivitet, med at være alene hjemme, med børn, med andre hunde, osv osv osv .. Kort sagt, hunde, som kun kan få en succes-historie ved at komme ud til erfaren ejer med masser af tid på hånden (og den slags hænger som bekendt ikke på træerne).. Blot for at komme af med "Sorteper".

Det er som sagt slet ikke umuligt at finde en fantastisk hund på et internat, men, lov mig, at I holder øjnene rigtig godt åbne alligevel. Virkelig. Det ville være så synd, hvis du kom til at lægge dit "hundeliv" ud med en trist historie 

Vil give dig ret...

Hvis det er første gang man skal have hund skal man starte med hvalp...

Selv har jeg en gul laberdor på ca 5 år...

Vi fik ham fra en der havde hentet den hos en jærger, den kunne ikke bruges til jagt, og vil derfor ellers blive aflivet... Den kunne så ikke med hendes hund, så hun viste mig den og jeg var helt solgt...

Har ikke fortrudt, men han er en mor hund, far er ligegyldig, han har taget godt i mod baby, er ok stille, men skal aktiveres, ved at bruge hjernen....

Eneste ulempe er han stikker af...

Bruger ca 200 kr om mdr.

Anmeld

1. august 2014

Michella2

Bshizzle skriver:

Jeg er helt enig med dig! 

Vi har osse en Chihuahua på godt og vel 5 år. 

Han er en SKØN hund med dejlig personlighed.. Overfor dem han kender! 

Han er ikke så god til fremmede og hunde den ikke kender i forvejen. 

Men vores børn elsker den og den ældste på 8 år kan sidde og nusse/putte samt lege med den.. 

Dog gider den ikke at man jagter den eller vil ta den op (vil min mindste på 2 år). 

Så de lader den bare gå. 

Men generelt er det mest foder og Dyrelæge der løber op i ca 300-500 kr. 

Dens negle gror hurtigt (klipper ikke selv). 

Nååh ja..!og et brækket bagben der lige løb op i 25.000 kr  

Men det var pengene værd for den er en del af familien og SÅ meget elsket! 

Cody 

Kunne ikke have været beskrevet det mere perfekt  Vores datter må "gerne" bære rundt på ham, selvom han nogle gange ser noget misfornøjet ud 

Neglene her klipper jeg dog selv da han er hvid, og jeg kan se hvor langt inde jeg kan klippe uden det gør ondt 

Det er en race i særklasse, det er helt sikkert 

Anmeld

2. august 2014

Jekendnd

Røverdatter skriver:

Hej hundefolk!

Vi overvejer at få hund. Ikke lige nu, men om et års tid eller mere. MEN jeg vil gerne være forberedt da jeg ikke er opvokset med hund eller haft hunde i familien. Synes hunde er søde, men aner ærligt talt ikke hvad jeg kan forvente.
Min kæreste er derimod hunde-skruk.

Jeg tror jo på at dyr er sunde at have når man han børn (så længe der ikke er allergi i huset selvf.)

Spørgsmålene er så:

Hvor store er omkostningerne i måneden? Her mener jeg primær kost og ikke så meget dyrlæge regn.

Hvor stor en omvæltning var det for jeres barn/børn da hunden kom?

Hvilken race har i, og hvorfor?

Please - vedlæg et billede af jeres hund så jeg kan få større indblik i hundeverdenen!

Det kommer helt an på hvilken race du/i søger :-)

store hunde har generelt større behøv end de helt små.

Dyrlæge besøg er forskelligt gang fra gang men man skal være forberedt på, at der kan ske noget uventet og evt have en opsparing. Der kunne i fx ligge et fast beløb til side hver måned.

Vi har en chihuahua, han er utrolig nem og meget atypisk inde for den race. Chihuahua'er har en tendens til at gø meget og ser kun 1 person som sin ejer og sådan er Malthe ikke. Han er  en stille familie hund som ser os alle tre som sin ejer. Han er utrolig glad og har en stor personlighed.

Da vi kom hjem fra hospitalet skulle han vænne sig til de nye omgivelser men nu kan han ikke undvære vores søn. Malthe siger fra hvis det går over hans grænse og det er også okay. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.