hvornår klar til at være alene hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
10 svar
2 synes godt om
29. juli 2014

hannetheis

hvornår var jeres barn/børn klar til at være alene hjemme.
tænker i 30-1 time hvor forældre er ude og handle.

og flere timer om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2014

De3Guldklumper

hannetheis skriver:

og flere timer om dagen.

Om datter på 6 har været selv flere gange af en halv times varighed mens jeg har hentet lillebror i bh.

Så vi er så småt i gang og så må vi se hvornår det bliver af længere varighed

Anmeld

29. juli 2014

hannetheis

Pylle3 skriver:

Om datter på 6 har været selv flere gange af en halv times varighed mens jeg har hentet lillebror i bh.

Så vi er så småt i gang og så må vi se hvornår det bliver af længere varighed

vores søn er 6,5 og han gider nemlig ikke rigtig med ud og handle længere så vi har overvejet at begynde og lade ham være alene hjemme.

og så evt sætte et taletidskort i en gl tlf så han kan ringe til os. den skal kun bruges til dette

Anmeld

29. juli 2014

SanJose

Jeg var kun syv år gammel og gik i 1. klasse, da mine forældre begyndte at lade mig være alene en hel eftermiddag, altså f.eks. fra kl.14:00 til kl.16:30, hvor min mor kom hjem fra arbejde. Plus at jeg selv skulle cykle de seks km hjem som jeg havde.

Hvis barnet virker modent nok til at kunne håndtere at være alene hjemme, synes jeg man skal forsøge sig.

Min niece på 9,5 år har endnu ikke prøvet at være alene hjemme en hel eftermiddag efter skole endnu, og er egentlig nok heller ikke helt klar til det. Det kommer igen meget an på det enkelte barn.

Anmeld

29. juli 2014

SandraXOXO

Vores seksårige må gerne være alene hjemme en times tid. Hun må bare ikke åbne døren for fremmede eller bruge komfur eller badekar, skarpe knive osv når hun er alene. Men hun er det sjældent, der er næsten altid nogen hjemme her. :-)

Anmeld

29. juli 2014

De3Guldklumper

hannetheis skriver:

vores søn er 6,5 og han gider nemlig ikke rigtig med ud og handle længere så vi har overvejet at begynde og lade ham være alene hjemme.

og så evt sætte et taletidskort i en gl tlf så han kan ringe til os. den skal kun bruges til dette

Vi har også en gammel iphone til at ligge kun med mors og fars nummer på så hun har den just in case

Anmeld

29. juli 2014

SussieThyssen

hannetheis skriver:

og flere timer om dagen.

Børn er jo meget forskellige i modenhed.
Mine har godt kunne være alene en lille times tid i 6 årsalderen, men bestemt ikke længere.
Når de blev 7 så kunne de godt komme hjem fra skole og være alene et par timer.

Senere kom jo så det med at være alene om aftenen.
Der startede vi op med at de var alene sammen med en kammerat/ven/veninde meden vi f.eks gik i biffen til den tidlige forestilling.
Det begyndte vi på da de var ca 10.

På det tidspunkt var der ikke mobiltelefoner, men det gik fint alligevel.
Jeg tror det er vigtigt at man også taler med dem om det.
Og hvis de giver udtryk for utryghed, så er det ikke tid endnu.

Rigtigt alene hjemme en lang aften, har de først fået lov til i 12 års alderen men kun sammen med en ven/veninde....og en hel nat har ikke være før i 13-14 års alderen..og igen kun sammen med en kammerat.

Min den yngste var første gang helt alene hjemme fra den ene dag til den anden, da han var 15.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. juli 2014

bøllen

hannetheis skriver:

og flere timer om dagen.

Tror vores var 5-6 år . De var så 2 men helt trygge ved situationen . Og vi forældre havde fuld tillid til de kunne . Vil sige det også kommer an på barnet , ville ikke lade den yngste være alene i den nærmeste fremtid 

Anmeld

29. juli 2014

Mettefpigen

Det kommer helt an på barnet... jeg har lært fra jeg har været 7-8 år at være alene hjemme fra jeg kom hjem fra skole til min mor kom hjem fra arbejde, og da jeg var 12-13 år at være hjemme om aftenen :-)

Anmeld

29. juli 2014

lineog4

Puha kommer vel meget an på barnet, hvor man bor osv.

Dina er ikke glad for det med at være alene og har først nu i en alder af 11 og snart i 5. Klasse givet udtryk for hun gerne vil gå hjem og være alene nogen eftermiddage (og det er vist kun fordi vi skal have en killing), men ellers ønsker hun sjældent at være alen hjemne.

hun gik 3.  KlasSe da hun begyndte at være alene 30 min om morgenen mens jeg afleverede lillebrødre.

Liam derimod har været hjemme kort fra han var 5 og elsker det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.