Var det en spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2014

aarhusmor

Taco78 skriver:

Hedder det ikke en 'biokemisk' graviditet??

Jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Chevro

Anonym skriver:

Hej. 

Mig og min kæreste er lige begyndt på projekt baby, så denne gang var vores første forsøg. 

Jeg skulle have min menstruation i lørdags og jeg fik også lidt brunt udflåd, som jeg har haft lige siden, men hver dag har det kun kunne fylde en 2 krones størrelse i trusseindlægget. 

Igår aftes fik jeg så lidt prikkende fornemmelser i underlivet og i morges væltede det ud med frisk meget tykt rødt blod (undskyld detaljer) 

da jeg har haft mange symptomer, har jeg lidt følt jeg nok var gravid indtil i morges, hvor jeg følte det virkelig "væltede ud" på en gang.

Har andre oplevet dette? Og var det muligvis en spontan abort eller bare min menstruation, så jeg måske er heldig der stadig er et lille spir, selvom jeg godt ved chancerne vil være minimale (så vil jeg være 4+2) 

Tak på forhånd. 

Hvis man først går og tænker man vil være gravid og ønsker det inderligt.. Så kan kroppen sagtens snyde, og give dig en masse symptomer og udelukke din mins.
Men på et tidspunkt skal det jo komme igen..

Anmeld

30. juli 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
SussieThyssen skriver:

Ja noget i den stil...navnet har skiftet lidt igennem årene

Ok - kom bare selv i tvivl

/ Taco78 

Anmeld

30. juli 2014

SussieThyssen

Taco78 skriver:

Ok - kom bare selv i tvivl

Jeg tænker nu på....en bio-kemisk..er det ikke en der er startet kunstigt???

Ja nu bliver jeg da også i tvivl

Anmeld

30. juli 2014

Chellie

SussieThyssen skriver:

Nej, biokemisk er, når det er så tidligt at man endnu ikke har set et levedygtigt foster - vist nok frem til NF, hvis jeg husker rigtigt, men jeg er ikke sikker. Derefter hedder det så en abort, og får "tilnavn" (spontan, medicinsk, kirurgisk etc.) afhængigt af, hvad der mere præcist er sket.

Anmeld

30. juli 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Chellie skriver:

Nej, biokemisk er, når det er så tidligt at man endnu ikke har set et levedygtigt foster - vist nok frem til NF, hvis jeg husker rigtigt, men jeg er ikke sikker. Derefter hedder det så en abort, og får "tilnavn" (spontan, medicinsk, kirurgisk etc.) afhængigt af, hvad der mere præcist er sket.

Mener nu det er et befrugtet æg, der ikke har sat sig fast - altså endnu ikke en graviditet

/ Taco78 

Anmeld

30. juli 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
SussieThyssen skriver:

Nej, mener det er et befrugtet æg, der endnu ikke har sat sig fast - som derfor ikke er blevet til en egentlig graviditet endnu

/ Taco78 

Anmeld

31. juli 2014

Chellie

Mener nu det er et befrugtet æg, der ikke har sat sig fast - altså endnu ikke en graviditet

"En biokemisk graviditet er, når man i en blodprøve konstaterer, at der er hCG (Humant chorion gonadotropin = menneskeligt moderkagehormon), som viser at der er en moderkage i gang med at vokse. Dette er det første tegn på en graviditet, og kommer 3 uger før vi kan se noget med en skanner. Så i hele denne periode er man biokemisk gravid, fordi det kun er ved en biokemisk analyse vi kan se, at kvinden er gravid."

Citat: Lindenberg.dk

"En biokemisk graviditet er en graviditet som er så "ny" at den endnu ikke kan/er blevet bekræftet via en ultralydsscanning. 

Det betyder altså at det eneste bevis man har for at du rent faktisk er gravid er f.eks. en positiv graviditetstest eller en blodprøve som har så stor en mænde hcg (graviditetshormon) at man betragter den som positiv. 

En ultralydsscanning vil i starten af graviditeten oftest kun vise at der kan være mulighed for at du er gravid hvis man f.eks. Kan se en livmoderslimhinde som er meget tyk eller måske en graviditetssæk men endnu ikke noget foster inde i den. 

Derfor vil alle graviditeter reelt som en tommelfingerregele kunne betragtes som biokemiske graviditeter indtil der kan foretages en ultralydsscanning som fysisk kan vise at kvinden er gravid.

Biokemiske graviditeter bliver oftest nævnt i forbindelse med en graviditet hvor kvinden mister, der kan det eneste bevis på at hun faktisk har været gravid være graviditetsteste som først bliver positive og siden hen negative, eller at hcg-niveauet i blodprøver taget fra den gravide viser at niveauet falder fra gang til gang. "

Således har vi vist alle fået fastslået, hvad en biokemisk graviditet er Det, vi herinde kalder for en bio er, hvis man mister graviditeten så tidligt, at den ikke er nået længere end ovenstående stadie.

Anmeld

31. juli 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Chellie skriver:

"En biokemisk graviditet er, når man i en blodprøve konstaterer, at der er hCG (Humant chorion gonadotropin = menneskeligt moderkagehormon), som viser at der er en moderkage i gang med at vokse. Dette er det første tegn på en graviditet, og kommer 3 uger før vi kan se noget med en skanner. Så i hele denne periode er man biokemisk gravid, fordi det kun er ved en biokemisk analyse vi kan se, at kvinden er gravid."

Citat: Lindenberg.dk

"En biokemisk graviditet er en graviditet som er så "ny" at den endnu ikke kan/er blevet bekræftet via en ultralydsscanning. 

Det betyder altså at det eneste bevis man har for at du rent faktisk er gravid er f.eks. en positiv graviditetstest eller en blodprøve som har så stor en mænde hcg (graviditetshormon) at man betragter den som positiv. 

En ultralydsscanning vil i starten af graviditeten oftest kun vise at der kan være mulighed for at du er gravid hvis man f.eks. Kan se en livmoderslimhinde som er meget tyk eller måske en graviditetssæk men endnu ikke noget foster inde i den. 

Derfor vil alle graviditeter reelt som en tommelfingerregele kunne betragtes som biokemiske graviditeter indtil der kan foretages en ultralydsscanning som fysisk kan vise at kvinden er gravid.

Biokemiske graviditeter bliver oftest nævnt i forbindelse med en graviditet hvor kvinden mister, der kan det eneste bevis på at hun faktisk har været gravid være graviditetsteste som først bliver positive og siden hen negative, eller at hcg-niveauet i blodprøver taget fra den gravide viser at niveauet falder fra gang til gang. "

Således har vi vist alle fået fastslået, hvad en biokemisk graviditet er Det, vi herinde kalder for en bio er, hvis man mister graviditeten så tidligt, at den ikke er nået længere end ovenstående stadie.

så må det være frem til omkring uge 6 stykker - ca
Der er jeg i hvertfald engang blevet scannet og set en lille fister

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.