Køn? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
14 svar
1 synes godt om
28. juli 2014

HB90

Hejsa,

Jeg er nysgerrig efter at høre, hvornår i graviditeten i fik kønnet at vide (hvis i fik det)?

Betalte i selv for det, eller var det en del af de scanninger der tilbydes gratis?

Hvad var grunden for jeres valg? At få det at vide, og ikke at få det at vide :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

Christine

Helene Boysen skriver:

Hejsa,

Jeg er nysgerrig efter at høre, hvornår i graviditeten i fik kønnet at vide (hvis i fik det)?

Betalte i selv for det, eller var det en del af de scanninger der tilbydes gratis?

Hvad var grunden for jeres valg? At få det at vide, og ikke at få det at vide :-) 

Første gang først nogle dage før fødslen! Skulle scannes pga babys størrelse. Anden gang så vi det til misdannelsesscanningen og tredje gang valgte vi kønsscanning Tidligere, i uge 14. Det var for at vores børn måske bedre kunne forholde sig til baby. Selvfølgelig var vi også selv nysgerrige 

Anmeld

28. juli 2014

Clisolka

Helene Boysen skriver:

Hejsa,

Jeg fik ved hvert barn oplyst køn ved MD-scanningen. For mit vedkommende, så kunne det ikke betale sig at købe en kønsscanning idet jeg blev scannet 1 gang om måneden for at følge deres vægt (jeg var diabetiker) 

Vi har altid villet vide hvilket køn det var - 2. gang var der dog ingen tvivl, da han ikke skjule noget 

Anmeld

28. juli 2014

HB90

Clisolka skriver:

Jeg fik ved hvert barn oplyst køn ved MD-scanningen. For mit vedkommende, så kunne det ikke betale sig at købe en kønsscanning idet jeg blev scannet 1 gang om måneden for at følge deres vægt (jeg var diabetiker) 

Vi har altid villet vide hvilket køn det var - 2. gang var der dog ingen tvivl, da han ikke skjule noget 

Var der nogen bestemt grund til at i ville vide kønnet? 

Jeg vil også meget gerne vide kønnet (er 13+0). Er bare SÅÅ nysgerrig, og synes det er voldsomt lang tid til MD scanning, så overvejer meget at betale mig fra det :-) 

Grunden til jeg gerne vil vide det er mest nysgerrighed, og så planlægning. I forhold til hvad man kan låne sig til, begynde at kigge efter brugte ting og hvad der skal købes fra nyt osv. Er total planlægningsfreak :-) 

Anmeld

28. juli 2014

Troldemommi

Helene Boysen skriver:

Hejsa,

Vi har begge gange fået kønnet oplyst til md-scanningerne, syntes det er dejligt at kunne forberede sig på et køn og man er jo nysgerrig anlagt, når de nu gennemgår hele barnet fra top til tå så kan de jo ligeså godt også lige tjekke om det er en pige eller dreng

Monica

Anmeld

28. juli 2014

Kay

Med vores datter ventede vi til md skanning  

Det var fordi min mand syntes det var spild af penge med en betalt

Her med nummer to fik jeg ham overbevist om at vi skulle havde en betalt fordi så kunne jeg nå at sælge pige tøjet hvis det var en dreng... en fin oplevelse., men jeg troede jo ik rigtig på svaret alligevel men de sagde det samme til md, så nu må vi se om de har ret når jeg føder

Anmeld

28. juli 2014

Katia Juul Skovgaard

Helene Boysen skriver:

Hejsa,

Vi blev pludselig lidt gammeldags da jeg ventede mig

Vores forældre kunne ikke få at vide hvad de ventede, så det ville vi heller ikke.

Vi kiggede væk under md'en Kunne sagtens ha' fundet ud af det (efter babys humør selvfølgelig), en god ven arbejder på røngten-afdeling hvor de også har scanne-udstyr og vi var til hygge-scanning

Vi syntes desuden der var noget fedt ved at skulle kigge efter selv. Da dagen kom for babys ankomst fik jeg lov til selv at kigge, der gemte sig en lille tap

Anmeld

28. juli 2014

4kløver

1 og 2 viste jeg det ikke. 

3. Mener det var til sidst 

4 uge 12 -13 prøve

5 ca uge 16 også prøve. Var glad for jeg viste da jeg stod i det( med tøj)men nu så nej  

Anmeld

28. juli 2014

Vivienne

Vi betalte det selv så snart det var muligt at få det at vide. Mener det var 13+4. 

Det er mit første barn og jeg kunne simpelthen ikke vente til MD. 

Desuden har vi lige været til 3/4D scanning. Sikke en oplevelse <3

Anmeld

28. juli 2014

Mother-love

Begge gange har vi været til selvbetalt kønsscanning. Både fordi vi er sindsyg nysgerrige men også af praktiske grunde i forhold til hvad vi skulle kigge efter

Her anden gang er det mest af praktiske grunde. Da vi har en datter. Og ville vide om vi skulle have solgt ud i alt tøjet. Og det skal vi så. For vi venter en dreng denne gang.
Så alt det lyserøde skal skiftes ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.