Flere spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Papillon skriver:

Nu er hun selv begyndt at vælge flasken fremfor brystet, og jeg gider virkelig ikke kæmpe mere med den amning. Så nu bliver hun altså flaskebarn, helst med udfasning for hendes maves og mine brysters skyld, og så håber jeg at blive glad for beslutningen

Jeg har prøvet flaske fra avent og mam. Hun tager begge uden problem, så valget er vist mit. Hvad er jeres erfaringer med disse?

Hvor store måltider starter man med at tilbyde? Hendes aldersgruppe er 1-2 måneder, hvor et måltid er 120-160 ml.

Når de skal have 1/6 af deres kropsvægt i mælk, holder man så regnskab hver dag? Hvad hvis de rammer meget ved siden af?

Gode råd til om natten og på tur?

Jeg faldt også over en tråd, hvor der blev rådet til, at man vænnede barnet til at spise mælken ved stuetemperatur med det argument, at det var nemmere, når man ikke skulle varme vandet fx om natten. Må de overhovedet få det ved stuetemperatur (istedet for kropstemperatur)?

Håber nogen kan og vil svare på nogle af spørgsmålene

I forhold til natten så gør jeg det at jeg sætter 4 flasker med afmålt vand i køleskabet. - 2 store og 2 små. (Min datter spiser mellem 60 og 120 ml ved et måltid afhængigt af hvor sulten hun er, så jeg laver flasker på 100 og 130 ml )

Hun vågner som regel kun 2 gange i løbet af natten, men jeg vil hellere have lidt ekstra stående til hvis nu

Når de så skal bruges skal de bare i mikroovn 30 sekunder, pulver i og så er der serveret. Det er dejlig nemt når man står og halvsover med en sulten unge på armen 

På tur har jeg også altid enten brikker med (de behøves nemlig ikke at blive varmet) eller afmålt vand på flasker, små bøtter med afmålt pulver og hvis jeg ved jeg skal et sted hen hvor der ikke er mikroovn har jeg kogende vand på en termoflaske og en bøtte med til at varme flasken i vandbad. - Det fungerer godt for os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

TNBC

Papillon skriver:

Nu er hun selv begyndt at vælge flasken fremfor brystet, og jeg gider virkelig ikke kæmpe mere med den amning. Så nu bliver hun altså flaskebarn, helst med udfasning for hendes maves og mine brysters skyld, og så håber jeg at blive glad for beslutningen

Jeg har prøvet flaske fra avent og mam. Hun tager begge uden problem, så valget er vist mit. Hvad er jeres erfaringer med disse?

Hvor store måltider starter man med at tilbyde? Hendes aldersgruppe er 1-2 måneder, hvor et måltid er 120-160 ml.

Når de skal have 1/6 af deres kropsvægt i mælk, holder man så regnskab hver dag? Hvad hvis de rammer meget ved siden af?

Gode råd til om natten og på tur?

Jeg faldt også over en tråd, hvor der blev rådet til, at man vænnede barnet til at spise mælken ved stuetemperatur med det argument, at det var nemmere, når man ikke skulle varme vandet fx om natten. Må de overhovedet få det ved stuetemperatur (istedet for kropstemperatur)?

Håber nogen kan og vil svare på nogle af spørgsmålene

Her strelisere(staves) vi flaskerne, koger vandet og fylder det på flaskerne, så står de klar med vand til når de skal bruges os så bare i med pulveret. 

Når vi er på tur, måler vi pulveret op og tager de flasker med vi skal bruge, og så i med pulveret når vi skal bruge den. ikke noget med varmt vand. (og moren er læge, så hun ved jo om de kan tåle det eller ej)

Anmeld

28. juli 2014

Papillon

Yurie skriver:

Her strelisere(staves) vi flaskerne, koger vandet og fylder det på flaskerne, så står de klar med vand til når de skal bruges os så bare i med pulveret. 

Når vi er på tur, måler vi pulveret op og tager de flasker med vi skal bruge, og så i med pulveret når vi skal bruge den. ikke noget med varmt vand. (og moren er læge, så hun ved jo om de kan tåle det eller ej)

Så de må altså gerne få det ved stuetemperatur? Skal lige være sikker på, at jeg har læst korrekt

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Papillon skriver:

Så de må altså gerne få det ved stuetemperatur? Skal lige være sikker på, at jeg har læst korrekt

Jeg mener altså først de må få det ved stuetemperatur fra en eller anden bestemt alder. 4mdr måske, det er også der man kan begynde at lave det af vand direkte fra hanen uden at koge først.  Det er noget med at det er lettere at optage når det er kropstemperatur, deres tarmsystem er jo meget umodent når de er helt små. 

Anmeld

28. juli 2014

TNBC

Papillon skriver:

Flaskerne står i hvert fald ikke i køleskabet, så ja det ska jeg da mene. vandet er jo kogt og det er vel det vigtigste. 

Men om vores pulver er anderledes er jeg lidt i tvivl om, for her kan vi gemme flasken med pulver i, i to timer(hvilket hun til tider bruger på at spise, spise lidt, sover en times tid eller bare snakker og så drikker igen) 

Bor i Irland. 

Men jeg mener der er en anden herinde, der gjorde det på samme måde, på stuetempratur. 

Anmeld

28. juli 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Jeg mener altså først de må få det ved stuetemperatur fra en eller anden bestemt alder. 4mdr måske, det er også der man kan begynde at lave det af vand direkte fra hanen uden at koge først.  Det er noget med at det er lettere at optage når det er kropstemperatur, deres tarmsystem er jo meget umodent når de er helt små. 

Vi har gjort sådan siden jeg kom, dagen før hun blev en måned. Hun er 5måneder nu. 

Vi koger vandet, og lader det stå i flaskerne til vi skal bruge det. 

Det er aldrig varmt når vi giver det til hende. 

Anmeld

28. juli 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Vi har gjort sådan siden jeg kom, dagen før hun blev en måned. Hun er 5måneder nu. 

Vi koger vandet, og lader det stå i flaskerne til vi skal bruge det. Som er timer senere. 

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Yurie skriver:

Vi koger vandet, og lader det stå i flaskerne til vi skal bruge det. Som er timer senere. 

Der kan jo være forskel på produkterne, og forskellige anbefalinger. det er jo trods alt et andet land.

jeg ville nok lige lave en googling omkring det og måske høre sp ad.

Anmeld

28. juli 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Der kan jo være forskel på produkterne, og forskellige anbefalinger. det er jo trods alt et andet land.

jeg ville nok lige lave en googling omkring det og måske høre sp ad.

Rigtigt, men jeg læste i en anden debat, at der i hvert fald var inde herinde, der gjorde det på samme måde, som bor i Danmark. 

Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, men det var hvad der står i den brochure de fik fra hospitalet, hvor der også stod at flasken holder i 2timer med pulver. 

og moren er læge, så hun ved hvad der kan skade barnets mave. 

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Yurie skriver:

Rigtigt, men jeg læste i en anden debat, at der i hvert fald var inde herinde, der gjorde det på samme måde, som bor i Danmark. 

Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, men det var hvad der står i den brochure de fik fra hospitalet, hvor der også stod at flasken holder i 2timer med pulver. 

og moren er læge, så hun ved hvad der kan skade barnets mave. 

Tror heller ikke barnet tager skade men det kan jo godt være at det er MERE hensigsmtsmæssigt at give ved 37grader det er vel ikke bare for at være trælse at producenterne skriver det skal være opvarmet? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.