Flere spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.794 visninger
22 svar
16 synes godt om
28. juli 2014

Papillon

Nu er hun selv begyndt at vælge flasken fremfor brystet, og jeg gider virkelig ikke kæmpe mere med den amning. Så nu bliver hun altså flaskebarn, helst med udfasning for hendes maves og mine brysters skyld, og så håber jeg at blive glad for beslutningen

Jeg har prøvet flaske fra avent og mam. Hun tager begge uden problem, så valget er vist mit. Hvad er jeres erfaringer med disse?

Hvor store måltider starter man med at tilbyde? Hendes aldersgruppe er 1-2 måneder, hvor et måltid er 120-160 ml.

Når de skal have 1/6 af deres kropsvægt i mælk, holder man så regnskab hver dag? Hvad hvis de rammer meget ved siden af?

Gode råd til om natten og på tur?

Jeg faldt også over en tråd, hvor der blev rådet til, at man vænnede barnet til at spise mælken ved stuetemperatur med det argument, at det var nemmere, når man ikke skulle varme vandet fx om natten. Må de overhovedet få det ved stuetemperatur (istedet for kropstemperatur)?

Håber nogen kan og vil svare på nogle af spørgsmålene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

missehxx

Du skal nok være forberedt på at baby nok ikke spiser så store portioner i starten og spiser flere gange en flaskebørn gør normalt for sådan er det når de bliver ammet og baby skal lige vænne sig til at spise større portioner ��

derudover er der lige kommet nye retningslinjer for mængden så de skal ikke længere have 1/6 men kun 120-150 ml pr kg de vejer �� de må gerne få mere men behøver det ikke.

hvis baby ikke spiser sin mængde så tag det roligt. Min søn spiser slet ikke det han skal og lægerne siger at sp læge han tager fint på så betyder det ikke noget ��

egentlig behøver man ikke holde regnskab, du ved jo heller ikke hvor meget baby får når du ammer, vi er dog mange der gør det alligevel, deriblandt mig, men må indrømme at det gør mig endnu mere bekymret at de hvor lidt han egentlig får ��

giv baby når han/hun er sulten og sen mængde baby selv efterspørger så er det fint ��

Anmeld

28. juli 2014

Papillon

missehxx skriver:

Du skal nok være forberedt på at baby nok ikke spiser så store portioner i starten og spiser flere gange en flaskebørn gør normalt for sådan er det når de bliver ammet og baby skal lige vænne sig til at spise større portioner ��

derudover er der lige kommet nye retningslinjer for mængden så de skal ikke længere have 1/6 men kun 120-150 ml pr kg de vejer �� de må gerne få mere men behøver det ikke.

hvis baby ikke spiser sin mængde så tag det roligt. Min søn spiser slet ikke det han skal og lægerne siger at sp læge han tager fint på så betyder det ikke noget ��

egentlig behøver man ikke holde regnskab, du ved jo heller ikke hvor meget baby får når du ammer, vi er dog mange der gør det alligevel, deriblandt mig, men må indrømme at det gør mig endnu mere bekymret at de hvor lidt han egentlig får ��

giv baby når han/hun er sulten og sen mængde baby selv efterspørger så er det fint ��

Tak, det er godt at vide, det hele

Hun spiser i forvejen ikke mere end 8-9 gange i døgnet, så det er nogenlunde overkommeligt, selv på flaske Finder de ud af med tiden at spise færre større måltider?

Anmeld

28. juli 2014

missehxx

Ja de fleste gør ���� min søn spiser dog

stadig 7-8 gange i døgnet men det synes jeg også er Okay ��

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du skal nok prøve dig lidt frem med mængden, men hellere lave for meget end for lidt. Det er egentlig bedst hvis han levner, så ved du at han er mæt og ikke kan spise mere. 

Du skal prøve at holde fast i din tankegang som med amning, når det kommer til mængden. Selvom det er svært når man kan se konkret hvor meget han får. Det vigtigste er at han spiser når han melder sig, og får til han er mæt. Om han så rammer under eller over 1/6 af hans vægt er ikke så vigtigt så længe han tager fint på.

Anmeld

28. juli 2014

Clisolka

Som en skrev, lav hellere lidt for meget end for lidt  Det har jeg altid haft gjort. Jeg gjorde den dumme vane, at jeg kiggede meget efter hvor meget han spiste af sin flaske, men jeg stoppede hurtigt med det igen. Jeg har en knægt som ikke spiser lige så godt som sin storesøster, men han tager på og trives - og det er det vigtigste 

Når jeg har haft taget på tur, så har jeg købt brikker, det er langt nemmere end at stå og måle af osv. Jeg har derimod altid været i nærheden af en mikroovn, så den kunne varmes. Jeg ved at man kan købe en flaske, som kan varme mælken på turen 

Anmeld

28. juli 2014

Papillon

Clisolka skriver:

Som en skrev, lav hellere lidt for meget end for lidt  Det har jeg altid haft gjort. Jeg gjorde den dumme vane, at jeg kiggede meget efter hvor meget han spiste af sin flaske, men jeg stoppede hurtigt med det igen. Jeg har en knægt som ikke spiser lige så godt som sin storesøster, men han tager på og trives - og det er det vigtigste 

Når jeg har haft taget på tur, så har jeg købt brikker, det er langt nemmere end at stå og måle af osv. Jeg har derimod altid været i nærheden af en mikroovn, så den kunne varmes. Jeg ved at man kan købe en flaske, som kan varme mælken på turen 

Hvad hvis man så er på tur i skoven, dyrehaven eller i den stil, hvor der er langt imellem microovnene? Er man virkelig nødsaget til at investere i sådan en flaske? Har luret dem, de er ret dyre 

Anmeld

28. juli 2014

Havfruen

Papillon skriver:

Hvad hvis man så er på tur i skoven, dyrehaven eller i den stil, hvor der er langt imellem microovnene? Er man virkelig nødsaget til at investere i sådan en flaske? Har luret dem, de er ret dyre 

Jeg havde altid en flaske koldt vand og en termoflaske med kogt vand med på tur, og så pulver, der var målt af i forvejen. Lærte hurtigt hvor meget der sku i af koldt og varmt vand for at mælken blev tilpas lun

Anmeld

28. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Papillon skriver:

Alle jeg kender, gør som "havfruen" termoflaske med varmt vand og en alm flaske med koldt kogt vand, bland til rette temperatur i sutteflaske og tilsæt pulver done 

Anmeld

28. juli 2014

Mor1986

Papillon skriver:

Nu er hun selv begyndt at vælge flasken fremfor brystet, og jeg gider virkelig ikke kæmpe mere med den amning. Så nu bliver hun altså flaskebarn, helst med udfasning for hendes maves og mine brysters skyld, og så håber jeg at blive glad for beslutningen

Jeg har prøvet flaske fra avent og mam. Hun tager begge uden problem, så valget er vist mit. Hvad er jeres erfaringer med disse?

Hvor store måltider starter man med at tilbyde? Hendes aldersgruppe er 1-2 måneder, hvor et måltid er 120-160 ml.

Når de skal have 1/6 af deres kropsvægt i mælk, holder man så regnskab hver dag? Hvad hvis de rammer meget ved siden af?

Gode råd til om natten og på tur?

Jeg faldt også over en tråd, hvor der blev rådet til, at man vænnede barnet til at spise mælken ved stuetemperatur med det argument, at det var nemmere, når man ikke skulle varme vandet fx om natten. Må de overhovedet få det ved stuetemperatur (istedet for kropstemperatur)?

Håber nogen kan og vil svare på nogle af spørgsmålene

Vi brugte avent og var super glade for dem

med hensyn til mad så synes jeg du skal lytte til dit barn. Jeg gik meget op i at følge pakke anvisningen, og det resulterede i et sulten barn. Min sp sagde at jeg skulle give hende det hun kunne spise. Hvis hun spiste en hel flaske så var hun stadig sulten og så kunne jeg lave noget mere. De skal helst levne lidt for så er man sikker på de er mætte.

så lyt til hende og giv hende så hun er mæt. Og giv når hun er sulten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.