Rulleskøjter og klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.836 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. august 2009

Helle30

Sofie og jeg skal starte til gymnastik i eftermiddag. Undervisningen foregår på en nedlagt skole - ca. 1 km fra, hvor vi bor.
Det er mig dybt imod at starte bilen og køre en km. for at komme hen og være fysisk aktiv (med mindre det regner helt vildt). Vi kunne selvfølgelig gå, men undervisningen stopper kl. 18, og vi skulle jo gerne lidt hurtigt hjem og spise.
Nu har jeg så tænkt, at jeg kunne tage Rulleskøjterne på og så Sofie i klapvognen.
Jeg er en ret habil "ruller", men jeg har har ikke prøvet med barnevogn/klapvogn.
Har nogen af jer erfaringer? - Eller lyder det bare dybt uansvarligt og farligt?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Susan1978

Jeg synes det lyder hyggeligt.

og jeg kunne også selv finde på det, er ret sikker på det sagtens kan lade sig gøre.

husk ekstra sko.

Anmeld

17. august 2009

Nadi

Hvordan gik det med at rulle og rulle
Har været lidt spændt på at høre hvordan det gik. Jeg havde sådan en tegnefilms figur i hovedet hvor benene kører rundt som vindmøller hvis det var mig der skulle udfolde mig på den måde  Men jeg er heller ikke ferm til at stå på rulleskøjter.

Anmeld

18. august 2009

Helle30

Det gik sådan, at vi var så sent på den, at vi endte med at tage bilen alligevel

- Men efter aftensmaden tog vi revance og gjorde forsøget. Det gik super godt, og Sofie elskede det. Jeg tog både knæ- og håndledsbeskyttere på for en sikkerheds skyld, men det blev der heldigvis ikke brug for.
Nu tænker jeg, at jeg så også sagtens kan tage barnevognen med Louise ind til byen og handle (2 km. til min favoritkøbmand) - på rulleskøjter.
Ja, jeg er jo nød til at huske et par sko, men det giver helt sig selv: Vores allé op mod vejen er jo belagt med sten, så jeg kan først skifte til rullerne, når jeg når vejen.

- Helle

Anmeld

18. august 2009

Susan1978

Helle30 skriver:

Det gik sådan, at vi var så sent på den, at vi endte med at tage bilen alligevel

- Men efter aftensmaden tog vi revance og gjorde forsøget. Det gik super godt, og Sofie elskede det. Jeg tog både knæ- og håndledsbeskyttere på for en sikkerheds skyld, men det blev der heldigvis ikke brug for.
Nu tænker jeg, at jeg så også sagtens kan tage barnevognen med Louise ind til byen og handle (2 km. til min favoritkøbmand) - på rulleskøjter.
Ja, jeg er jo nød til at huske et par sko, men det giver helt sig selv: Vores allé op mod vejen er jo belagt med sten, så jeg kan først skifte til rullerne, når jeg når vejen.

- Helle

ej Helle jeg blir helt midsundelig. Jeg har sådan et par snart meget gamle side by side Bauer og de er dælme godt støvet. Jeg rullede simpelhen så meget da jeg var "ung"

flere km til og fra arbejde osv.

sidste gang jeg tænkte at nu ville jeg dælme på hjul igen fik jeg så ondt i den ene siden af foden.. men om det var fordi ens fod ikke var trænet eller hvad der var galt det aner jeg ik.

måske vi kunne lave en rulledate engang. Inden vinteren er over os. Så jeg kan få støvet de gamle skøjter af.

Anmeld

18. august 2009

Helle30

Hver gang jeg ikke har været i skøjterne et par uger, så får jeg altid lige lidt ondt i fødderne - ligesom med skistøvler. Efter et par ture har fødderne vænnet sig til det. Tror, det er helt normalt. Ja, vi burde lave en rulledate.
Mine skøjter er også side by side. Jeg købte dem for 4 år siden i Sport-master, og gutten der vejledte mig ville meget gerne overtale mig til at investere i inlinere i stedet (der var ikke grænser for fordelene - hævdede han).

- Helle

Anmeld

18. august 2009

Susan1978

Helle30 skriver:

Hver gang jeg ikke har været i skøjterne et par uger, så får jeg altid lige lidt ondt i fødderne - ligesom med skistøvler. Efter et par ture har fødderne vænnet sig til det. Tror, det er helt normalt. Ja, vi burde lave en rulledate.
Mine skøjter er også side by side. Jeg købte dem for 4 år siden i Sport-master, og gutten der vejledte mig ville meget gerne overtale mig til at investere i inlinere i stedet (der var ikke grænser for fordelene - hævdede han).

- Helle

ja det var faktisk ligesom skistøvle smerte.. nå men så må jeg bare op på hesten.. måske jeg skulle prøve køre dem lidt inden vores rulle date, hvis du bare er hard core ruller.

Anmeld

20. august 2009

ivfmarie

Husk lige en sikkerheds-snor mellem dig og vognen...   Hvis nu du skulle falde og vognen triller fra dig....

Anmeld

20. august 2009

Helle30

ivfmarie skriver:

Husk lige en sikkerheds-snor mellem dig og vognen...   Hvis nu du skulle falde og vognen triller fra dig....

Det har jeg godt tænkt på Ivfer, men hvad så hvis det er i et ryk? Altså, så vognen tipper? Måske skulle jeg give Louise sele på, tænker jeg...
Nå, jeg har været afsted igen i aften, og det går bare så fint. Det var lidt hot i luften, men så satte jeg bare tempoet derefter.
Men tak for tippet Marie. Måske jeg skulle forsøge mig med én af Nixons liner.

- Helle

Anmeld

20. august 2009

ivfmarie

Linen skal være så lang at du ikke trækker vognen med ned hvis du falder.

Jeg har brygt sådag en rul-ud-rul-ind hundesnor, tilpasset længden så jeg ville kunne holde om den og tage fra på jorden ved fald, uden at tippe vogene. Og sele er da en selvfølge!

Jeg har heldigvis ikke haft brug for nogen af delene.. 7-9-13, men better safe than sorry!

God tur!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.