Kan ikke stoppe :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2014

Loan

Jeg tog en kold tyrker for 364 dage siden, da havde vi næsten lige opdaget jeg var gravid og min far sagde jeg ikke kunne.

Tabte desværre barnet, men forblev ikke ryger og min mand var heller ikke nogen hjælp, slet ikke hans familie eller vennepar, jeg holdt bare et godt greb i mig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

Lilotte87

Læs "endelig ikke-ryger for kvinder".

Og sæt ALT ind for at stoppe hvis ikke den hjælper dig. Hypnose, akupunktur rygestopkursus. 

Og så vil jeg råde dig til at stoppe med at bebrejde kæreste og svigerforældre - de er ikke skyld i din rygning :-)

Anmeld

27. juli 2014

Ayasmor

Jeg stoppede med at ryge i min første graviditet for 6 år siden. Jeg forsøgte at trappe ned, hvilket ikke fungerede. Derfor endte jeg med tage en kold tyrker og har ikke rørt en siden.
Første skridt på vejen er at tage ansvar for din egen last. Det er ikke omverdenens skyld, at du ryger. Hverken din kæreste eller svigerforældre, det er din beslutning og handling, der gør at du ryger.
Jeg har fuld forståelse for, at det er svært, har selv stået i det, men som forælder handler det om at tilsidesætte egne behov for barnets. Det er nu du aktivt kan gøre noget for jeres kommende barn.
Prøv evt. At søge på risici og konsekvenser ved rygning under graviditet, der er ikke så lidt.
Groft sagt, og jeg ved drt lyder lidt hårdt, så tvinger du dit barn til at tage den kolde tyrker ved fødslen, som du ikke selv magtede under graviditeten.

Tag en dag ad gangen og forvent ikke af dig selv, at du skal være røgfri til evig tid. Lige nu er det bare en dag af gangen. Hvis du falder i og ryger en, så slå ikke dig selv i hovedet. Du kan stadig forsætte rygestoppet hvor du slap, hvilket stadig er bedre for barnet, og dig, i sidste ende.

Hilsen Sara

Anmeld

27. juli 2014

stjernehimmel

Det er bare sindsygt svært...

jeg røg gennem hele min første graviditet... hele familien er ryger og de støttede ikke at jeg forsøgte at holde...

jeg kommer nu sammen med en ikke ryger... og holdte fra dag 1, testen viste noget... rygning er strengt forbudt i vores hjem og har hele tiden været det...

støtten er er 100% og sammen med jeg virkelig er skidt i denne graviditet er det lykkedes at stoppe....

det er i mine øje bare ikke ok at din kæreste ryger dig op i hovedet... og at din svigerfamilie det samme...

det er virkelig bare respektløs...

jeg meldte klart ud i sin tid at rygning er forbudt i mit hjem(både min gamle lejlighed hvor jeg endnu ikke var gravid og røg og i vores nye hus) og jeg må indrømme at folk ved at kan de ikke ryge ude så må de ganske simpelt blive væk....

jeg forstår dælme godt du har svært ved at stoppe og især uden støtte 

Anmeld

27. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er svært når min mand også ryger, endda foran mig jeg synes bare det er hårdt, har holdt ud i 1 dag men ikke længere.. er der nogen af jer der er rygere? Hvad har i gjort under graviditet og hvordan stoppede i?

Det er heller ikke nemt søde ven.

Men 1) spark manden ud og ryge. (desuden kunne han godt tage og være solidarisk med dig..det er jo også hans barn)
2) Køb e-cigaretter og start med at babbe på dem.
De tager rygetrangen..men tag en kold tyrker mht nikotinen og fald ikke for fristelsen med væske med nikotin, plastre eller tyggegummi.
Og så må du overbevise dig selv om, at det er aht. dit barn du stopper.
Tænk på alle de kemiske stoffer du fylder dit barn med...og især nikotinen, som dit barn vil længes efter.
Det du hungrer efter nu..er det dit barn vil hungre efter....vil du byde det den rygetrang???

Sundhedsplejersker og jordemødre har ligeledes konstateret at børn af rygermødre græder mere og er mere urolige, de første døgn..hvorfor mon???

Og jo..jeg har aldrig selv røget når jeg var gravid...jeg ville ikke have rygerbørn.
Tanken om at mit lille barn skulle få abstinenser var nok for mig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

Jeg stoppede for ja over 12 år siden - gik fra storryger (over en pakke om dagen) til 0 = koldtyrker.

Som en anden skrev tog jeg ansvar for min egen last og valgte at stoppe fordi jeg ville og sø var det fuldstændig ligegyldigt manden røg mig op i hovedet - ja egentlig var det en hjælp fordi jeg kunne bevise jeg kunne lade være trods smøger på bordet og askebæger i stuen.

Jeg lovede mig selv jeg måtte begynde at ryge igen når jeg var 64 forresten for kunne ikke definere mig selv som ikke-ryger. Det var næsten det værste for ikke-rygere var kedelige. Blev ved stå sammen med rygere for det var jo min flok ;-)

Og så ville jeg som andre også skriver vælge allerede fra i dag at jeres hjem er 100% røgfrit, så både du og din mand skal uden for. Og så vask alt ned - prøv at tage under bordet og se hvor gult det - adrr

Anmeld

27. juli 2014

mt2

Anonym skriver:

Det er svært når min mand også ryger, endda foran mig jeg synes bare det er hårdt, har holdt ud i 1 dag men ikke længere.. er der nogen af jer der er rygere? Hvad har i gjort under graviditet og hvordan stoppede i?

Jeg springer gerne frem og melder mig som ryger da jeg fandt ud af jeg var gravid. Og udmelder også gerne at jeg røg frem til 11+2.. 

Satte en dato med min læge da jeg var til 1. graviditetsundersøgelse, og havde tiden til at vende mig til tanken om det skulle være stop.

Jeg satte datoen d. 19/5, og den 19/5 røg jeg min sidste smøg.

Du kan sagtens gøre det samme, lad datoen være ud i fremtiden så du har tid til at vende dig til det.. Det hjalp mig utrolig meget. Og så er det bare at ta en kold tyrker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.