KAN de tage fejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2014

MysteriousAngel

AnnaKJ skriver:

Altså med hensyn til scanninger og termin?

Jeg er bare så usikker på min termin, for kan ikke få det til at passe overhovedet?
Jeg er sat til 9. September (er 33+3 idag), jeg havde sidste mens første dag den 10. December. En helt almindelig blødning som alle de andre. Jeg har haft en cyklus på 27-28 dage. Sætter jeg det ind i en termins beregner, så giver det en termin der ca. hedder 15. September.

Jeg testede positiv 2. Januar, men burde egentlig kun være 3+3-3+4 på det tidspunkt.

Vi var til en selvbetalt scanning 1. Februar, hvor hun anslår at jeg er et sted mellem 7+4-7+6, som ud fra egne beregninger passer meget godt.

Vi kommer så til NF 5. Marts, hvor jeg bliver skubbet 6 dage frem, så jeg i stedet for at være 12+2, blev 13+1.
Så det vil sige at jeg rent faktisk havde testet positiv 4+2 ca. i stedet for?
Forstår bare ikke, at jeg kunne være så langt henne allerede der, når min sidste mens første dag var 10. December. Så burde jeg nærmest have haft ÆL lige efter min mens, men er det overhovedet muligt?

Hvad tænker i?

Jeg kunne først teste positiv 28 dage over tid. Næsten på det tidspunkt hvor næste mens kom. Så derfor blev min termin rykket en del til nf.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

marieo

AnnaKJ skriver:

Altså med hensyn til scanninger og termin?

Jeg er bare så usikker på min termin, for kan ikke få det til at passe overhovedet?
Jeg er sat til 9. September (er 33+3 idag), jeg havde sidste mens første dag den 10. December. En helt almindelig blødning som alle de andre. Jeg har haft en cyklus på 27-28 dage. Sætter jeg det ind i en termins beregner, så giver det en termin der ca. hedder 15. September.

Jeg testede positiv 2. Januar, men burde egentlig kun være 3+3-3+4 på det tidspunkt.

Vi var til en selvbetalt scanning 1. Februar, hvor hun anslår at jeg er et sted mellem 7+4-7+6, som ud fra egne beregninger passer meget godt.

Vi kommer så til NF 5. Marts, hvor jeg bliver skubbet 6 dage frem, så jeg i stedet for at være 12+2, blev 13+1.
Så det vil sige at jeg rent faktisk havde testet positiv 4+2 ca. i stedet for?
Forstår bare ikke, at jeg kunne være så langt henne allerede der, når min sidste mens første dag var 10. December. Så burde jeg nærmest have haft ÆL lige efter min mens, men er det overhovedet muligt?

Hvad tænker i?

tænker at de sagtens kan tage fejl med hensyn til den termin de sætter ved nf-scanning. De sætter jo termin efter størrelsen på fosteret. Jeg blev rykket 3 dage frem til scanningen, men det kan ikke passe, der havde jeg slet ikke haft sex i cyklussen endnu. Men tænker at det er lige gyldigt, føder nok alligevel ikke på terminen

Anmeld

26. juli 2014

Rockertand

AnnaKJ skriver:

Det er nu heller ikke for at ville ændre på noget overhovedet, men undrede mig bare om det er muligt at de har taget fejl eller om jeg kan have haft ÆL lige efter min mens?

Det er fuldstændig lige godt for mig om det er 9. eller 15. september der er termin, men synes bare aldrig jeg har hørt hverken at der har været sådan nogle fejl ved scanninger eller at man kan have ÆL lige efter mens.

Det er beregnet på babys størrelse - og jeg tror næsten alle har prøvet at blive flyttet, jeg har prøvet det 3 gange, så du er helt normal

Anmeld

26. juli 2014

Hønsemor

Nu har du fået svar på, hvordan NF bliver beregnet

Hvornår din ÆL lægger, kan kun fastlægges 100%, hvis du tager ÆL-tests eller bliver fuldt af læger ved fertilitetsbehandlinger Så jo du kan sagtens have haft tidlig ÆL

Anmeld

27. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Terminen der bliver beregnet ved NF,bliver fast sat efter hvor stor baby er,og ikke efter hvornår baby faktisk er lavet.

Sidst jeg var gravid,blev jeg rykket 4 dage frem,fordi lillebror var større end gennemsnittet,og vi vidste 100% hvornår han var lavet pga. behandling.

Så de har ikke lavet et regnefejl og du har formentlig heller ikke haft ÆL tidligere eller senere end du troede,den lille vokser bare anderledes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.