KAN de tage fejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
14 svar
17 synes godt om
25. juli 2014

AnnaK89

Altså med hensyn til scanninger og termin?

Jeg er bare så usikker på min termin, for kan ikke få det til at passe overhovedet?
Jeg er sat til 9. September (er 33+3 idag), jeg havde sidste mens første dag den 10. December. En helt almindelig blødning som alle de andre. Jeg har haft en cyklus på 27-28 dage. Sætter jeg det ind i en termins beregner, så giver det en termin der ca. hedder 15. September.

Jeg testede positiv 2. Januar, men burde egentlig kun være 3+3-3+4 på det tidspunkt.

Vi var til en selvbetalt scanning 1. Februar, hvor hun anslår at jeg er et sted mellem 7+4-7+6, som ud fra egne beregninger passer meget godt.

Vi kommer så til NF 5. Marts, hvor jeg bliver skubbet 6 dage frem, så jeg i stedet for at være 12+2, blev 13+1.
Så det vil sige at jeg rent faktisk havde testet positiv 4+2 ca. i stedet for?
Forstår bare ikke, at jeg kunne være så langt henne allerede der, når min sidste mens første dag var 10. December. Så burde jeg nærmest have haft ÆL lige efter min mens, men er det overhovedet muligt?

Hvad tænker i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

Rockertand

AnnaKJ skriver:

Jeg er bare så usikker på min termin, for kan ikke få det til at passe overhovedet?
Jeg er sat til 9. September (er 33+3 idag), jeg havde sidste mens første dag den 10. December. En helt almindelig blødning som alle de andre. Jeg har haft en cyklus på 27-28 dage. Sætter jeg det ind i en termins beregner, så giver det en termin der ca. hedder 15. September.

Jeg testede positiv 2. Januar, men burde egentlig kun være 3+3-3+4 på det tidspunkt.

Vi var til en selvbetalt scanning 1. Februar, hvor hun anslår at jeg er et sted mellem 7+4-7+6, som ud fra egne beregninger passer meget godt.

Vi kommer så til NF 5. Marts, hvor jeg bliver skubbet 6 dage frem, så jeg i stedet for at være 12+2, blev 13+1.
Forstår bare ikke, at jeg kunne være så langt henne allerede der, når min sidste mens første dag var 10. December. Så burde jeg nærmest have haft ÆL lige efter min mens, men er det overhovedet muligt?

Hvad tænker i?

At det er ligemeget, og at du ikke kan ændre på det alligevel, og at baby kommer på sin fødselsdag uanset termin - men jeg er jo heller ikke dig

Anmeld

25. juli 2014

Alexander&Lærke

AnnaKJ skriver:

Hvad tænker i?

Ved ikke så meget om det, men syntes altid de flytte de terminer frem og tilbage ingen af mine har passet med noget rigtigt. Kun ved sidste graviditet hvor jeg havde regnet mig frem til 24/7 i følge sidste mens dag, lægen sagde 23/7 scanning sagde først 24/7 så 26/7. Tøsen kom som lægen havde sagt første gang 23/7. Med min søn flyttede de der frem og tilbage hvergang vi var afsted. 

Nå men ville sige at du ved jo bedst hvornår du havde sidste mens dag. Og den 15/9 ville være en perfekt dag at komme til verden på 

Tror det er noget med de målinger de lave på barnet altså str og vægt. 

Anmeld

25. juli 2014

AnnaK89

Rockertand skriver:

At det er ligemeget, og at du ikke kan ændre på det alligevel, og at baby kommer på sin fødselsdag uanset termin - men jeg er jo heller ikke dig

Det er nu heller ikke for at ville ændre på noget overhovedet, men undrede mig bare om det er muligt at de har taget fejl eller om jeg kan have haft ÆL lige efter min mens?

Det er fuldstændig lige godt for mig om det er 9. eller 15. september der er termin, men synes bare aldrig jeg har hørt hverken at der har været sådan nogle fejl ved scanninger eller at man kan have ÆL lige efter mens.

Anmeld

25. juli 2014

AnnaK89

Alexander&Lærke skriver:

Ved ikke så meget om det, men syntes altid de flytte de terminer frem og tilbage ingen af mine har passet med noget rigtigt. Kun ved sidste graviditet hvor jeg havde regnet mig frem til 24/7 i følge sidste mens dag, lægen sagde 23/7 scanning sagde først 24/7 så 26/7. Tøsen kom som lægen havde sagt første gang 23/7. Med min søn flyttede de der frem og tilbage hvergang vi var afsted. 

Nå men ville sige at du ved jo bedst hvornår du havde sidste mens dag. Og den 15/9 ville være en perfekt dag at komme til verden på 

Tror det er noget med de målinger de lave på barnet altså str og vægt. 

I forhold til min termin 9. September, så har hun ved alle scanninger været fin gennemsnitlig, så det godt være at de har scannet "rigtigt", men så må jeg jo have haft ÆL mega tidligt og det har jeg bare aldrig hørt før?

Anmeld

25. juli 2014

-Sigrid-

Min bror blev lavet på min mors sidste mens dag 

Derudover så havnede jeg æl d. 2. December, og testede positivt 9. December, var til scanning 27. December og blev sat en uge frem til nf så det passed med æl? 

Jeg vil sige det er bedre du er skudt til at være en uge længere henne ift at blive sat igang end omvendt, tænk nu hvis moderkagen holdt op med at fungere og du blev sat igang for sent 

Uanset hvad krydser jeg fingre for dig

Anmeld

26. juli 2014

tarkoflen

Thea er lavet via icsi, så der er ligesom ingen tvivl om hvornår ægget er blevet befrugtet og alligevel blev min termin flyttet til
Nf fra den 2/5 til den 29/4. De tager det ud fra målene på baby ved nf da de fleste babyer følger den samme kurve i starten

Anmeld

26. juli 2014

Bertris

VED at baby blev lavet på en bestemt dag herhjemme, og ifølge det burde jeg have termin en uges tid før end jeg har  
Men som en anden siger tager de udgangpunkt i målene ved nf, fordi man går ud fra at alle fostre vokser ens det første stykke tid  

Anmeld

26. juli 2014

vitapigen

Du skal bare tænke at du får lov til at gå på barsel noget før og så regn med at du formentlig går over tid... Det gjorde jeg

Anmeld

26. juli 2014

Snevejr84

Du kan slet ikke regne med de termins beregner. Der er forskellige på nettet.
Men jeg tror ikke du skal tænke så meget over det bare nyde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.