Hvornår bør jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
13 svar
2 synes godt om
25. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal teste. Har haft en del uregelmæssige menstruationer gennem de sidste måneder, men gennemsnitligt ligger min cyklus på 24 dage.

Første dag i sidste menstruation var 29. juni og i følge Clue (app, hvor jeg følger min cyklus) var jeg frugtbar i perioden fra den 7. til den 12. juli.

Hvad siger I? Er ikke interesseret i at teste før tid. En dansk terminsberegner siger at jeg vil være 4+2 i dag, mens en amerikansk siger jeg kun vil være 3+6.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal teste. Har haft en del uregelmæssige menstruationer gennem de sidste måneder, men gennemsnitligt ligger min cyklus på 24 dage.

Første dag i sidste menstruation var 29. juni og i følge Clue (app, hvor jeg følger min cyklus) var jeg frugtbar i perioden fra den 7. til den 12. juli.

Hvad siger I? Er ikke interesseret i at teste før tid. En dansk terminsberegner siger at jeg vil være 4+2 i dag, mens en amerikansk siger jeg kun vil være 3+6.

Jeg havde nok bare valgt at tage en test.. Det er svært at vide hvornår du præcis er "over" tid når dine cykli er uregelmæssige, men hvis vi regner med at du har æl på dag 10 og mens 14 dage efter, ja så er du over tid nu.. Hvis du først har æl på dag 14 og får mens 10 dage efter så er du stadig over tid ifht din cyklus, men det kan godt være at der går 2 ekstra dage før du kan teste positivt?

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg havde nok bare valgt at tage en test.. Det er svært at vide hvornår du præcis er "over" tid når dine cykli er uregelmæssige, men hvis vi regner med at du har æl på dag 10 og mens 14 dage efter, ja så er du over tid nu.. Hvis du først har æl på dag 14 og får mens 10 dage efter så er du stadig over tid ifht din cyklus, men det kan godt være at der går 2 ekstra dage før du kan teste positivt?

Hvad ser du? Er bange for at være tosset og jeg er den eneste, der ser noget? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. juli 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg ser to streger, stort tillykke 

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg ser to streger, stort tillykke 

Tak, så er det ikke kun mig  Ihh sidder helt og ryster nu. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre af mig selv. 

Anmeld

25. juli 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Tak, så er det ikke kun mig  Ihh sidder helt og ryster nu. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre af mig selv. 

Det kan jeg godt forstå, det er ret vildt at se de to streger har i prøvet længe eller er det et rent tilfælde?

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det kan jeg godt forstå, det er ret vildt at se de to streger har i prøvet længe eller er det et rent tilfælde?

Rent tilfælde. Har haft ømme bryster de sidste par dage samt en forfærdelig hovedpine og har virkelig haft følelsen af at noget ikke var som det plejer at være. Så tænkte det måske kunne være en graviditet, for skulle have haft min mens i tirsdags ifølge Clue (og den bestemmer jo suværent )

Anmeld

25. juli 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Rent tilfælde. Har haft ømme bryster de sidste par dage samt en forfærdelig hovedpine og har virkelig haft følelsen af at noget ikke var som det plejer at være. Så tænkte det måske kunne være en graviditet, for skulle have haft min mens i tirsdags ifølge Clue (og den bestemmer jo suværent )

Sidste efterår brugte jeg også sådan en app for at holde øje med Hvornår min menstruation skulle komme, og tjekkede den en dag og så at jeg var gået en uge over tid. Skulle lige tage mig sammen til at gå ned og købe en test hehe. Som du kan regne ud var den også positiv, det er ret vildt når man ikke lige har planlagt det  

Anmeld

25. juli 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Ser noget der gør at jeg roligt tør sige TILLYKKE!!!

Anmeld

25. juli 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Den er da fint tydelig, STOR TILLYKKE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.