Alene hjemme med begyndende veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

LinLin

Jeg frygtede det sidst med Adam da min mand har et job hvor han kan være på arbejde i enten Aalborg, Esbjerg, Brøndby eller et sted derimellem... Indimellem er han også i Sverige...

Heldigvis startede fødslen en morgen han var hjemme

Men det er jo det samme denne gang og da det sidst to 4 1/2 time fra allerførste ve (og ingen optakt inden) frygter jeg det mere denne gng Han kan nemt risikere at være på arbejde (nu er det så primært Odense, men vi bor i aarhus ) og jeg er så alene med to drenge og have en halv time til sygehus

bare for at fødslen starter 5.30 ligesom de to første gange....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Sitrani

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Jeg er gået ind i uge 37. Og er begyndt at spekulere på og være bange for, hvis jeg skulle få begyndende fødselsveer, mens jeg er alene hjemme. 

Nogen af jer der har prøvet det og i dette tilfælde, hvordan reagerede I? Hvad gjorde I og hvem kontaktede i først?

Min familie bor en times kørsel fra min bopæl og min mand arbejder også en times kørsel hjemmefra. 

Hilsener herfra. 

Hejsa. Jeg var alene hjemme da jeg fik de første veer. Jeg gjorde ikke så meget. Jeg gik derhjemme og slappede af og så tv. Min kæreste arbejdede ikke langt væk, men da jeg vidste han først havde fri sent om aftenen, ringede jeg til ham da han var ved at have fri, og sagde, at han skulle ta direkte hjem, da jeg havde veer. Men ikke før på dagen, da jeg ikke tror han ville have ku gennemføre sin arbejdsdag, hvis jeg ringede med det samme. Jeg kunne sagtens selv tolerere veerne.

Mine forældre boede ca. 45-50 min væk i bil, og de fik først at vide, at jeg var gået i fødsel, da vi var nået en hel del længere i forløbet, og det samme med svigermekanikken, som boede 2 timer væk. Vi ville gerne sørge for at beholde lidt privat-liv indtil de lige var ved at blive bedsteforældre. Vi tænkte de ellers ville ringe konstant, og kræve opdateringer Det hele gik fint, og ingen problemer ift. planlægning..

Anmeld

24. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Jeg er gået ind i uge 37. Og er begyndt at spekulere på og være bange for, hvis jeg skulle få begyndende fødselsveer, mens jeg er alene hjemme. 

Nogen af jer der har prøvet det og i dette tilfælde, hvordan reagerede I? Hvad gjorde I og hvem kontaktede i først?

Min familie bor en times kørsel fra min bopæl og min mand arbejder også en times kørsel hjemmefra. 

Hilsener herfra. 

De kan sagtens nå at komme på en time FG vil for det meste ikke se en før der er tale om hyppige og længerevarende veer. Men har du det bedst med at skulle afsted med det samme, tager du bare en taxa og skriver til mand/familie at du er på vej til fg

Anmeld

24. juli 2014

M (:

SussieThyssen skriver:

Ja da.
Man tager det stille og roligt.
En 1. gangs fødsel tager normalt mindst 6 timer, så du har masser af tid til at kontakte mand og familie.

Kærligst og pøj-pøj
Sussie

Jeg troede en gennemsnits-førstegangsfødsel varede 16 timer fra man var i aktiv fødsel? Det var det, vi lærte til fødselsforberedelse.. 

Anmeld

24. juli 2014

Bell'star

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Hilsener herfra. 

Jeg fik veer mens min kæreste var på arbejde, men jeg så tiden an og ventede med at ringe til ham indtil han havde fri. Han skyndte sig så hjem og ringede til chefen og sagde at han ikke kom på arbejde dagen efter, da jeg havde veer.

Havde så veer hele aften og natten, men tidlig morgen forsvandt de fuldstændig igen. Og de kom først igen om aften (så min kæreste kunne sagtens være taget på arbejde - er dog glad for han blev hjemme på trods af ingen veer)

Så jeg tror ikke du skal være så bekymret for det - selvom det tager en time for ham at komme hjem, er det i de fleste tilfælde mere end rigelig tid - for det meste er veerne ikke så slemme i starten, og der kan snildt gå mange timer inden de kommer rigtigt igang.

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

M (: skriver:

Jeg troede en gennemsnits-førstegangsfødsel varede 16 timer fra man var i aktiv fødsel? Det var det, vi lærte til fødselsforberedelse.. 

Det kan man ikke helt regne med..da det er helt individuelt.
Herinde er der piger, der har født på under 3 timer første gang og piger der har været 3-4 døgn om det.
Sådan er det, intet er sikkert.
Det er rigtigt, at det normalt tager lidt længere første gang...for mig tog det 22 timer, 13 timer anden gang.
Det er derfor at jeg skrev at du skal regne med mindst 6 timer..men det skulle vel også være nok tid til at indkalde familien og komme afsted, ikke???

Anmeld

24. juli 2014

M (:

Det kan man ikke helt regne med..da det er helt individuelt.
Herinde er der piger, der har født på under 3 timer første gang og piger der har været 3-4 døgn om det.
Sådan er det, intet er sikkert.
Det er rigtigt, at det normalt tager lidt længere første gang...for mig tog det 22 timer, 13 timer anden gang.
Det er derfor at jeg skrev at du skal regne med mindst 6 timer..men det skulle vel også være nok tid til at indkalde familien og komme afsted, ikke???

Jo, men det var også derfor jeg skrev gennemsnit - ergo føder nogen hurtigere (som jeg selv, der fødte på lige knap 5,5 time fra første spæde ve - jeg var dog i tvivl om det overhovedet var veer indtil 2,5 time før min søn var født) og som du selv nævner, tager det for andre flere dage.. 

Men det er selvfølglig rigtigt, at de fleste fødsler varer 6+ timer, hvis gennemsnittet er 16 (talt fra aktiv fødsel = 4 cm åben)..

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Jo, men det var også derfor jeg skrev gennemsnit - ergo føder nogen hurtigere (som jeg selv, der fødte på lige knap 5,5 time fra første spæde ve - jeg var dog i tvivl om det overhovedet var veer indtil 2,5 time før min søn var født) og som du selv nævner, tager det for andre flere dage.. 

Men det er selvfølglig rigtigt, at de fleste fødsler varer 6+ timer, hvis gennemsnittet er 16 (talt fra aktiv fødsel = 4 cm åben)..

Det var også hurtigt..hvor stor var trolden så???

Anmeld

24. juli 2014

M (:

SussieThyssen skriver:

Det var også hurtigt..hvor stor var trolden så???

Han var 2725 gram og 49 cm. Med til historien hører nok også, at jeg fødte 36+3 og i min familie føder man nærmere 43+6, så var nok en anelse i benægtelse.. 

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Han var 2725 gram og 49 cm. Med til historien hører nok også, at jeg fødte 36+3 og i min familie føder man nærmere 43+6, så var nok en anelse i benægtelse.. 

Det var da også en bette nuller

men vægten har jo passet fint til længden, så han har da været parat og lækker.
Min venindes to piger var 46 og 48 cm, og vejede 2600 og 2800g, så de var også to perfekte små dukker.
Mine har været noget større

Jeg har spekuleret på om hurtighed og størrelse hænger sammen, men det synes jeg nu ikke at det gør.
Min ældste datter smutter mandler på ingen tid og i overstørrelse.
Jeg har så også fået dem i extra overstørrelse men har været evigheder om at få dem ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.