Alene hjemme med begyndende veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.294 visninger
25 svar
20 synes godt om
24. juli 2014

BabyBlue<3

Hej Alle

Jeg er gået ind i uge 37. Og er begyndt at spekulere på og være bange for, hvis jeg skulle få begyndende fødselsveer, mens jeg er alene hjemme. 

Nogen af jer der har prøvet det og i dette tilfælde, hvordan reagerede I? Hvad gjorde I og hvem kontaktede i først?

Min familie bor en times kørsel fra min bopæl og min mand arbejder også en times kørsel hjemmefra. 

Hilsener herfra. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

CarinaSB

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Jeg er gået ind i uge 37. Og er begyndt at spekulere på og være bange for, hvis jeg skulle få begyndende fødselsveer, mens jeg er alene hjemme. 

Nogen af jer der har prøvet det og i dette tilfælde, hvordan reagerede I? Hvad gjorde I og hvem kontaktede i først?

Min familie bor en times kørsel fra min bopæl og min mand arbejder også en times kørsel hjemmefra. 

Hilsener herfra. 

Med den sidste fik jeg veer imens at manden var på job (dog kun 30 min hjemmefra) men jeg valgte ikke at sige noget før han kom hjem .. :) jeg kontaktede ikke nogen da jeg var sikker på at der ikke ville ske noget .. :) og havde også ret der gik 69 timer inden han kom ud :)

Anmeld

24. juli 2014

Sandratoft

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Hilsener herfra. 

Fra veerne startede til de blev regelmæssige gik der 5 timer, de startede kl 5 om morgenen efter vandet var gået, så kæresten blev hjemme fra arbejde. Kunne godt have været alene den tid, men han hjalp med at tage tid på veerne og det var dejligt  

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Hilsener herfra. 

Ja da.
Man tager det stille og roligt.
En 1. gangs fødsel tager normalt mindst 6 timer, så du har masser af tid til at kontakte mand og familie.

Kærligst og pøj-pøj
Sussie

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

PS.
Med den første ringede jeg til gemalen og sagde, at jeg havde veer.
Fra min den første ve, gik der 22 timer til hun kom.
Så der var tid nok...og nej..jeg panikkede slet ikke.

Anmeld

24. juli 2014

Rockertand

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Hilsener herfra. 

Ork ja, var alene med vores andre små børn, og manden arbejdende i den anden ende af landet.
Da jeg mærkede optræk sen eftermiddag, advicerede jeg manden, der så fik streng ordre fra sin chef om at køre med det samme, manden var så hjemme omkring kl. 21, hvor han nåede at sige hej, da børnene blev hentet, så hyggede vi og gik i seng, og jeg vågnede ud på natten og kontaktede fødegangen, som bad os køre med det samme (vi har langt), og jeg fødte lidt i 7, og vi var hjemme lidt i 10, hvor vi lige havde været forbi bageren på vej hjem.
Selvom jeg tidligere har født på under en time, var jeg ikke nervøs for at være alene, jeg kan mærke på min krop, når fødslen er tæt på
Prøv at skubbe tankerne væk og lyt til din krop, ring til fødegangen, hvis du er i tvivl, men det skal nok gå

Anmeld

24. juli 2014

Lilott

Da jeg fik begyndende veer var min kæreste hjemme, men jeg sendte ham alligevel på arbejde da jeg ikke synes der var nogen grund til at han blev hjemme. Jeg ringede så efter ham da veerne blev kraftigere og mere regelmæssige

Anmeld

24. juli 2014

Monski

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Hilsener herfra. 

Første gang fik jeg veer om natten, selvfølgelig den eneste nat min daværende kæreste ikke også sov der
Ringede til ham og min mor med det samme, tror der gik ca 4 timer før vi kørte på hospitalet og derinde gik der også 4 timer før jeg havde født
Anden gang var jeg heldigvis ikke alene - der gik kun 2 timer fra første ve og vi nåede kun at være på hospitalet i 43 minutter

- jeg kan godt forstå du er nervøs, det var jeg også, men heldigvis plejer det at tage noget tid med den første og opstarten er sikkert stille og rolig men jeg synes du skal ringe ligeså snart du kan mærke bare de "små" veer, for det er rart at have en ved sin side også selvom de ikke er så slemme endnu - det er en kæmpe oplevelse

- held og lykke med det, du går den mest fantastiske tid i møde

Anmeld

24. juli 2014

Kamilla-m

BabyBlue<3 skriver:

Hej Alle

Hilsener herfra. 

Jeg var dog ikke alene da jeg fik veer 4 gang - men havde veer 12 timer (de tre første gange har jeg bare pludselig været 10 cm åben og så fået presseveer) så var også bange for at det sku ske sådan igen - og om morgen valgte min mand at ta til møde!! Haha - jeg var meget udtryk ved pludselig og være alene - vi nåede det heldigvis

Anmeld

24. juli 2014

lineog4

Man tager det stille og roligt - sandsynligheden for det går super hurtigt er lav.  Men kan da godt forstå uroen.

Vil sige min mand var ved at slå mig ihjel 3. Gang da jeg ringede og sagde de havde prikket vandet og han gerne måtte tage kamera og taske med på vejen fra arbejde (han havde 50 min i bil), især fordi fødslen før havde taget 45 min fra vi kom på fødegangen.

Men han nåede det ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.