Pyyh, nogle der kender disse tanker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
15 svar
7 synes godt om
23. juli 2014

Kamilla-m

Jeg er 15+2 idag, med en lille dreng. Nf viste alt var fint og normalt..
Men jeg har læst de sidste mange dage om folk der får triste nyheder til misdannelse skanning.
Jeg er SÅ bange for at jeg er lige så uheldig!!

Jeg har i forvejen 4 helt raske og sunde børn.

Andre der kender disse tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

stm2812

MortilMogL skriver:

Men jeg har læst de sidste mange dage om folk der får triste nyheder til misdannelse skanning.

Mig, mig, mig!!!!

Frygter også der er noget galt... Når først man er ovre nf regner man med det hele er som det skal være, eller det håber man stærkt på. Men efter de seneste indlæg er jeg også noget så nervøs. Vi har dog været til en tidlig md da vi også fik kønsscanningen, men hun har nok ikke kunnet se alt der. 

Tænk sig at komme så langt og så opdage der er noget galt  

håber det allerbedste for jer også

Anmeld

23. juli 2014

Christine

MortilMogL skriver:

Ja,  sådan havde jeg det også. Var nærmest overbevist om at baby ville være død eller alvorligt syg til md scanning. Tror det afhænger af om man er lidt ængstelig af natur og så føler man jo også lidt at det jo ikke kan blive ved med at gå godt, når man nu har flere sunde og raske børn. 

Men det går heldigvis godt for langt de fleste! Man er bare sårbar som gravid og kan alt for nemt identificere sig med de triste historier, som der desværre også er nogle af.

Jeg er 25+4 med nr 3 og føler mig på ingen måder sikker på at alt går godt denne gang, men man er jo også nødt til at kunne leve som gravid. Så det gælder i den grad om at passe på sig selv og baby som man nu skal og så ellers håbe på det bedste og forsøge at nyde graviditeten 

Anmeld

23. juli 2014

Trekløver(:

MortilMogL skriver:

Ja det gør jeg i den grad! Til sidst lod jeg hver med at læse nogle som helst forfærdelige historier på nettet, for blev så bange og angst for at noget skulle gå galt med min lille pige. Jeg var først rolig da hun lå på maven af mig og skreg!

Så tror det er en helt naturlig følelse at have. Man vil så nødig at noget er i vejen. Heldigvis er det LANGT de fleste der får sunde og raske børn. Ligesom du selv har

Stop med at læs for meget på nettet er mit eneste råd, for det kan nogle gange godt give er billede af at rigtig mange graviditeter går gang. Synes jeg i hvert tilfælde.

Anmeld

23. juli 2014

SussieThyssen

MortilMogL skriver:

Jeg tror alle gravide på et tidspunkt vil have disse tanker, uanset hvor mange børn man har fået.
Der vil altid være denne lille uro for at der skal være noget med bebsen.
Så træk du bare vejret roligt.

Stol på at alt er ok, man kan jo alligevel ikke gøre hverken fra eller til, hvis andet skulle vise sig.
Pøj pøj

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jep  Vi havde en perfekt nf, og har egentlig været helt rolig derefter. Men en uges tid før md blev jeg bare ramt af mega tvivl om alt nu var okay. Ikke så meget om den var i live, for jeg mærker tydeligt liv, men mere om der nu var en kæmpe hjertefejl, underudviklede organer osv  MEN!! Heldigvis var alt fuldstændig perfekt og efter bogen! Så nu er jeg rolig igen og begyndt at shoppe tøsetøj 

Anmeld

23. juli 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ja jeg kender tanken. 

Jeg er 19 uger i dag, og har ikke mærket liv. 

Folk skriver løs om at de har mærket barnet, og så bliver jeg bange. Hvorfor mærker jeg intet ?! Men ved godt der kan gå lidt endnu  

De triste historier har faktisk givet mig mareridt så undgår dem helst. 

Min kærste fik lokket en jm til at lytte til barnets hjerte (vi var på sygehuset i forvejen) fordi han vidste jeg har haft mareridt osv. 

Min frygt begyndte faktisk først i denne uge dvs. En lille uge til MD. Ved ikke om det fordi den nærmer sig at jeg bliver mere nervøs. 

Anmeld

24. juli 2014

JH12

Kram, det er sjældent det sker efter uge 12, og endnu mere sjældent hvis man har set en sund og rask en til NF, tidlig kønsscanning mm.

Jeg har desværre bare været møg uheldig, og jeg håber de kan finde en forklaring.

Men et godt råd er ikke at læse de uheldige historier og tro på at din baby har det godt for det er jo heldigvis sådan i de fleste tilfælde.

Anmeld

24. juli 2014

Kamilla-m

I har ret alle sammen.
Man skal nok bare lade være at læse de ting - det gør vare spekulationerne værre!:/

Krydser fingre for alle jeres små babyer også er sunde og raske .
Marius var helt fin, sund og rask på det der ku ses til nf - så mon ikke også han stadig er det .

Anmeld

24. juli 2014

Mother-love

Kender det alt for godt. Jeg var til nf scanning 12+6 og var til kønsscanning igår 14+1 og var så nervøs da jeg skulle afsted igår. Netop pga mange har mistet herinde.

Men da hun satte scanneren på ogjeg med det samme så første bevægelse var jeg så lettet.

Men kan godt mærke jeg er mere nervøs her anden gang end jeg var med min datter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.