Sygeplejersken sagde dreng, men.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2014

Kjelin

Babybrain skriver:

Har fået at vide til kønsscanning, at det er en dreng, og jeg kunne selv se at det var en dreng, men det er da spændende, om de er enige til MD om et par uger. 

Jeg tror, at hvis det ligner en dreng, at det så også er en dreng, der bliver født. Synes det er svært, at være i tvivl, når man først har set det. 

Men held og lykke til scanning, og så får du jo set baby igen. 

Vi fik at vide til kønsscanning 15+3 at jeg venter en dreng (og billedet vi fik med ligner en dreng)..

men til MD 20+0 blev jeg scannet af to forskellige og de mente begge at det helt bestemt er en pige. Det kom som noget af en overraskelse, men scanningsbilledet ligner meget tydeligt en pige, så det vælger vi at tro på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2014

MissSkat

Min onkel og tante fik af vide til 3 forskellige scanninger at de fik en dreng... Børneværelse var malet, tøj var købt i drengefarver, og alt det.. Og til fødslen, kiggede jordmoderen på min onkel og sagde; Tillykke med den lille pige Hehe...

Anmeld

19. juli 2014

Sunsmile

MissSkat skriver:

Min onkel og tante fik af vide til 3 forskellige scanninger at de fik en dreng... Børneværelse var malet, tøj var købt i drengefarver, og alt det.. Og til fødslen, kiggede jordmoderen på min onkel og sagde; Tillykke med den lille pige Hehe...

Ja så man kan åbenbart ikke altid være HELT sikker. Jeg skal snart til MD er også spændt på hvad de siger. Jeg har ikke nogle andre skanninger at samligne med.

Anmeld

19. juli 2014

Christine

*Heidi* skriver:

Har bestilt en kønsscanning.  - BUM! 

Iiih de her tråde gør mig altid lidt nervøs   Men man ved jo aldrig..

Her tror jeg på kønsscanning, for det er en virkelig dygtig person der scannede og det hun sagde gav mening.

Hvem har du bestilt scanning hos?

Anmeld

19. juli 2014

Tinkabel

Jeg var til en kønsscanning i uge 16+0 og fik at vide det var en dreng. Samt billerne var der ingen tvivl.

Jeg var alligevel spændt på til MD scanning, i uge 19+5, om det ville komme samme svar frem. Og ja det var en dreng der også.
Hun kunne endda tyde det på nyrene. Da drenge børn har lidt væske der. Plus billerne igen viste dreng.
Så ingen tvivl der

Anmeld

19. juli 2014

anonym37

*Heidi* skriver:

Ligger lige og får en latterlig tanke som jeg bare ikke kan slippe. Til MD-scanning sagde sygeplejersken "Det ser da ud til, at I skal have en lille dreng". Den sætning er der ikke noget galt i, men bagefter siger hun, at det er med 99% sikkerhed at hun siger dreng. Det kan godt smutte. 

Nu ligger jeg så og tænker "Gud, hvad nu hvis det er en pige? Og skal jeg booke en tid til en kønsscanning for at få 100% vished"? - Kønnet er jo i bund og grund bedøvende ligemeget, men vi har jo købt drengetøj osv. Hmmmm... Synes det er lidt svært.

Hvad er en kønsscanning og hvor langt skal man være henne

Anmeld

19. juli 2014

stm2812

anonym37 skriver:

Hvad er en kønsscanning og hvor langt skal man være henne

Du skal så vidt jeg ved være minimum 14+0. Det skal man i hvert fald på cycklusklinik.dk. Det er en uddannet jordemoder som er skide dygtig og er uddannet i at kunne se forskel.

Anmeld

19. juli 2014

melila

*Heidi* skriver:

Ligger lige og får en latterlig tanke som jeg bare ikke kan slippe. Til MD-scanning sagde sygeplejersken "Det ser da ud til, at I skal have en lille dreng". Den sætning er der ikke noget galt i, men bagefter siger hun, at det er med 99% sikkerhed at hun siger dreng. Det kan godt smutte. 

Nu ligger jeg så og tænker "Gud, hvad nu hvis det er en pige? Og skal jeg booke en tid til en kønsscanning for at få 100% vished"? - Kønnet er jo i bund og grund bedøvende ligemeget, men vi har jo købt drengetøj osv. Hmmmm... Synes det er lidt svært.

Vi havde ved 2 selvbetalte scanninger fået at vide det var en pige! Med 100% sikkerhed. Så vi havde købt masser af pige ting. Så til MD overrasker jordmoderen os og fortæller der er tap på  surprise! Nu vi glade for en dreng, men tog godt nok lige lidt at vænne sig til  Og alt tøjet kunne heldigvis byttes 

Anmeld

19. juli 2014

*Mor Til Albert*

Christine skriver:

Iiih de her tråde gør mig altid lidt nervøs   Men man ved jo aldrig..

Her tror jeg på kønsscanning, for det er en virkelig dygtig person der scannede og det hun sagde gav mening.

Hvem har du bestilt scanning hos?

Ved Aalborg Graviditet & Scanning.
Det var dér at jeg var inde til tryghedsscanning i uge 6, og det er bestemt et sted, hvor jeg føler mig tryg.

Anmeld

19. juli 2014

*Mor Til Albert*

melila skriver:

Vi havde ved 2 selvbetalte scanninger fået at vide det var en pige! Med 100% sikkerhed. Så vi havde købt masser af pige ting. Så til MD overrasker jordmoderen os og fortæller der er tap på  surprise! Nu vi glade for en dreng, men tog godt nok lige lidt at vænne sig til  Og alt tøjet kunne heldigvis byttes 

Min kæreste synes at jeg er en smule skør, når jeg vælger at blive scannet igen. - Men jeg vil altså være sikker..... Hvis jeg kan blive det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.