Ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2014

De3Guldklumper

Tahoke skriver:

Ved ikke om der er lignende tråde som denne. Men here it comes. 

Til Jer som ammer/har gjort/ kender nogen. Hvornår valgte I at stoppe med at amme ? Var det et aktivt valg og hvad gjorde I ? Eller var det baby som selv sagde fra. 

Jeg har tænkt på selv at stoppe her efter 9 mdr men hvis baby selv siger fra om en måned så er der jo ingen grund til at vi gør noget aktivt. 

På forhånd tak til jer som vælger at svare. 

De to store har selv valgt fra ved henholdsvis 8 og 9 mdr.

Nr 3 får også lov til selv at sige fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Tahoke

Til de af jer hvis børn selv sagde fra. Hvilke tegn var der ? Glemte de bare at spørge efter bryst eller hvordan ? Eller var de ikke interesserede når der blev tilbudt ? For min datter vil heller ikke om dagen. Men om natten skal jeg lige love for at hun efterspørger brystet og synes ikke altid det er sult og at der bliver suttet til. Men som om det er hygge og en slags sovepille. 

Anmeld

15. juli 2014

tarkoflen

Jeg ammede Thea til hun har 13,5 måneder. Hun sagde selv fra! Det var et aktivt valg fra mig, at det først skulle stoppe, når hun selv sagde fra! Jeg havde ikke lyst til at skulle stoppe på grund af mit behov, men det skulle være fordi hun ikke havde brug for amningen længere.

Jeg valgte da hun var knap et år, at flytte den amning vi havde tilbage fra at være inden hun skulle sove og så til sidst på eftermiddagen og så tog det kortere og kortere tid og så til sidst lå hun og legede i stedet for at spise, så det var så nemt

Men du skal lytte til, hvad der føles rigtigt for dig og dit barn, det er meget vigtigere end hvordan andre gør det

Anmeld

16. juli 2014

SHERO

Ved den ældste ammede jeg til han var 11 måneder, stoppe pga omgangssyge så der vandt pillerne man ikke måtte benytte under amning. Ammede også kun 2 gange dagligt.
Ved den yngste er jeg lige stoppet, hun er knap 6 mdr, hun har det største sovehjertr, så kunne slet ikke holde mælkeproduktionen oppe, så trappede ud, istedet for at supplere, så det var for træls synes jeg..,

Anmeld

16. juli 2014

Tahoke

Hvor skægt det også kan være forskelligt fra barn til barn hvornår de selv siger fra. Hmm. Må se om jeg stadig synes det er sjovt at amme næste uge. Ellers tror jeg vi stopper snart. 

Anmeld

16. juli 2014

Wik

JulieWH skriver:

Jeg ammer endnu (min pige er 7,5 måneder) og regner med at stoppe når hun selv siger fra  

Sundhedsstyrelsen anbefaler delvis amning frem til minimum 1 år og WHO anbefaler minimum til 2 år  

Vil du så give mme hvis du stopper amningen når baby er 9 måneder? 

Hej Du skriver noget med at WHO anbefaler, kan du huske hvor du har læst det, og om det gælder alle verdensdele.

Venligst M

Anmeld

16. juli 2014

Wik

Jeg er netop stoppet,  det er nu 5. nat, og det går over alt forventning. Min datter er dog også 14 mdr. den første stoppede jeg med at amme da hun var 16mdr. Ved begge var en lille protest, men faktisk mest den første aften for de, begge. Jeg har ventet til de var passeret et år fordi det var mest naturligt for mig, at vente.

Begge gange har det hjulpet på deres nattesøvn. Held og lykke med ammestoppet

Anmeld

16. juli 2014

anynom

Wik skriver:

Hej Du skriver noget med at WHO anbefaler, kan du huske hvor du har læst det, og om det gælder alle verdensdele.

Venligst M

http://www.ammenet.dk/wiki/officielle-anbefalinger-om-amning

Du kan læse om det her  

Anmeld

16. juli 2014

dola

Tahoke skriver:

Ved ikke om der er lignende tråde som denne. Men here it comes. 

Til Jer som ammer/har gjort/ kender nogen. Hvornår valgte I at stoppe med at amme ? Var det et aktivt valg og hvad gjorde I ? Eller var det baby som selv sagde fra. 

Jeg har tænkt på selv at stoppe her efter 9 mdr men hvis baby selv siger fra om en måned så er der jo ingen grund til at vi gør noget aktivt. 

På forhånd tak til jer som vælger at svare. 

Efter 8 måneder fik min kun en aften og morgen tår (efter fulgt af en lille flaske med vand) og efter 10 måneder bed han og så var det slut med amning. Men vandflasken om aftenen blev.

Efter 1 år til 1½ fik han mindre og mindre i flasken om aftenen og til sidst fik han bare sutten.

De sidste 2 månders amning var nok mest for mors skyld..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.