Ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
18 svar
1 synes godt om
15. juli 2014

Tahoke

Ved ikke om der er lignende tråde som denne. Men here it comes. 

Til Jer som ammer/har gjort/ kender nogen. Hvornår valgte I at stoppe med at amme ? Var det et aktivt valg og hvad gjorde I ? Eller var det baby som selv sagde fra. 

Jeg har tænkt på selv at stoppe her efter 9 mdr men hvis baby selv siger fra om en måned så er der jo ingen grund til at vi gør noget aktivt. 

På forhånd tak til jer som vælger at svare. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

anynom

Tahoke skriver:

Til Jer som ammer/har gjort/ kender nogen. Hvornår valgte I at stoppe med at amme ? Var det et aktivt valg og hvad gjorde I ? Eller var det baby som selv sagde fra. 

Jeg har tænkt på selv at stoppe her efter 9 mdr men hvis baby selv siger fra om en måned så er der jo ingen grund til at vi gør noget aktivt. 

Jeg ammer endnu (min pige er 7,5 måneder) og regner med at stoppe når hun selv siger fra  

Sundhedsstyrelsen anbefaler delvis amning frem til minimum 1 år og WHO anbefaler minimum til 2 år  

Vil du så give mme hvis du stopper amningen når baby er 9 måneder? 

Anmeld

15. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea "valgte" selv at stoppe, da hun var 11 mdr'er. Hun fik en seriøs forkølelse og ku ik ammes. Så der "valgte" vi så at sige stop, også fordi jeg kun ammede om aftnerne.

Alberte valgte vi at stoppe med, da hun var 13 mdr'er. Hun ville gerne ammes, men var ik afhængig af det, og det var kun til aften, de dage jeg var hjemme. Dog ku hun sagtens finde på at hapse efter babsen, hvis hun fik chancen for det. Vh stine

Anmeld

15. juli 2014

Sniks86

Jeg stoppede da min datter var 14 måneder. De sidste mange måneder var det kun om natten hun fik en tår og ja det var nok mest mig der sagde stop men hun protesterede ikke rigtig så måske vi egentlig begge sagde stop samtidig 

Anmeld

15. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Stoppede da min søn var 6-7 mdr. Han mistede fuldstændigt tålmodigheden og kunne ikke fokusere på at sutte til mælken kom, begyndte at slippe konstant for at brokke sig og kigge rundt i rummet. Så vi endte med at overgive os og give flaske oftere og oftere fordi det var så drænende at sidde der og bruge en time på bare at få ham til at sutte nedløbet igang  Han havde ellers været mega sej til at amme indtil da, er måltid plejede kun at tage 10-15 min. 

Anmeld

15. juli 2014

Ka+Ma=Be

Jeg stoppede med at amme min søn da han var 13 måneder.  Det var det rigtige tidspunkt for os med en fin stille og rolig nedtrapning

Anmeld

15. juli 2014

GUSO

Min store pige var 18 mdr, og min mindste 15 mdr jeg sagde stop begge gange da det var utallige natamninger så ingen rigtig sov

Anmeld

15. juli 2014

modesty

Jeg stoppede da min søn var lige knap et år (11,5 mdr.). Det var et aktivt valg, da jeg synes at det var på tide og jeg havde en vigtig studieweekend jeg meget gerne ville med til.

Tilfældighederne ville så at min mælkeproduktion mere eller mindre var gået i stå lige deromkring fordi jeg kun ammede to gange om dagen. Så min søn hyggebabbede mest. Det var ikke svært at vænne ham fra.

Vi stoppede natamning ved 9,5 mdr. (også et aktivt valg fra min side) og det gik også ret nemt og resulterede i bedre nattesøvn.

Anmeld

15. juli 2014

female

Jeg stoppede et par uger før hendes 1 års fødselsdag. Hun begyndte pludselig at bide mig i brystet, hver gang hun blev lagt til, og viste ellers ikke interesse for amningen. Så det var naturligt for os at stoppe der.

Anmeld

15. juli 2014

Lotus86

Min søn sagde selv fra da han var 6 måneder, og stoppede selv amningen af min datter ved samme tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.