Hjælp hun er på 24/7 !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Problemet er bar at her på det sidste vågner hun meget ofte

Så snart hun falder i søvn , vågner hun af skræk efter 15 min , vi giver hende sutten og det tager tid. Da hun vil stille sig op i sengen og vil bar ik lægge ned i igen :/

Pylle siger, ikke snakke eller tage hende op, for det er jo det hun ved sker, når hun vågner, så hvorfor sove? 

Det er monster hårdt, men hun er nød til at lære det, og det er bedre at gøre så tidligt som muligt. 

giv sut, put, og sig godnat og så gå ud, hvis hun skriger/Græder(som i ked af det), går du ind igen og gør det igen, så bliver du ved. Det kan sagtens tage timer i starten, men det bliver bedre, når hun lære at hun altså ikke bliver taget op, fordi hun vågner. 

Må jeg spørge hvorfor du tog hende op, når hun jo skal sove? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Pylle siger, ikke snakke eller tage hende op, for det er jo det hun ved sker, når hun vågner, så hvorfor sove? 

Det er monster hårdt, men hun er nød til at lære det, og det er bedre at gøre så tidligt som muligt. 

giv sut, put, og sig godnat og så gå ud, hvis hun skriger/Græder(som i ked af det), går du ind igen og gør det igen, så bliver du ved. Det kan sagtens tage timer i starten, men det bliver bedre, når hun lære at hun altså ikke bliver taget op, fordi hun vågner. 

Må jeg spørge hvorfor du tog hende op, når hun jo skal sove? 

Fordi hun begynder at virke så glad og vågen . Med masser af energi og vil hele tiden stå op på sengen .

Når jeg ligger hende ned så rejser hun sig op med det samme og bliver irriteret

Anmeld

15. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Fordi hun begynder at virke så glad og vågen . Med masser af energi og vil hele tiden stå op på sengen .

Når jeg ligger hende ned så rejser hun sig op med det samme og bliver irriteret

Ja, fordi hun er vant til at du tager hende op, så hun tror at I skal lege. 

Hun må godt blive irriteret, men du lægger hende ned, putter hende, siger godnat og går ud. Hun skal lære at det er nat og der sover man. 

Ellers kan du ende med at blive en zombie, der går rundt og det er ikke sundt på nogen af jer.

Anmeld

15. juli 2014

M &.I

Pylle3 skriver:

Hver gang hun vågner går du ind giver sutten i munden lægger hende ned, putter dynen om hende og går ud af værelset og lukker døren. Bliv stående ude foran et par sekunder og giver hun lyd går du ind og starter forfra.

Ingen snak og ingen tagen op. Du gentager processen indtil hun sover. Dette kan sagtens komme til at tage en uges tid, måske mere indtil hun finder ud af at det er sove tid og at i mener det og at hun ikke bliver taget op.

Hhh det her har jeg gjort i laaaaang siden han var lille , jeg gjort også til min søn, men desværre det har ike ændre det og han holder fast det han vil, jeg har prøvet mange ting men ingenting virker. han er 2 år og virker overhovedet ikke så nu gav jeg op han sover sent om natte kan nogle gang sove til 3 nat og vågne sent morgen !!!!!!!    

Anmeld

15. juli 2014

Valle81

Anonym skriver:

Min datter på 8 mdr er begyndt at kravle hurtigt og stille op alle steder og falde hårdt ned self:/

Hun er på fra Kl 9.00 til 13 og faldet i søvn nogle gange til kl 15 andre dage til 13.45

Og så er hun på til kl 23-24
Hjælp!!!

Hun er træt og søvnig men vil bar ik sove

Hvis jeg lægger hende kl 20.00 så vågner hun nok mindre end en Time og der er gang i hende

Jeg er så udmattet hver eneste aften jeg er på konstant, så hun ik slår sig

Hvad skal jeg gør og hvad gør jeg forkert

Puha:-) du er spændt for. I den alder sov mine to gange. De blev puttet ca. En time til halvanden efter de var vågnet. Der sov de en lille time. Typisk 8-9.
Så blev de puttet til middag omkring kl. 12/13 og sov et spar timer og så i seng ved 20 tiden:-)

Sådan har det være ved alle tre:-)

Jeg synes det lyder til, at din pige sover meget lidt. Jeg vil sige min. 12 timer i døgnet.
Jeg ville også holde fast i, at når hun er puttet til natten, så er det godnat:-)

Anmeld

15. juli 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Min datter på 8 mdr er begyndt at kravle hurtigt og stille op alle steder og falde hårdt ned self:/

Hun er på fra Kl 9.00 til 13 og faldet i søvn nogle gange til kl 15 andre dage til 13.45

Hjælp!!!

Hvis jeg lægger hende kl 20.00 så vågner hun nok mindre end en Time og der er gang i hende

Du skal indføre et fast putte ritual og have faste rutiner hver dag så hun lære hvordan dagen forgår og så skal hun lære at når hun kommer i seng så sover man.. Det bliver nok lidt hårdt til at starte med da hun jo er vant til at blive taget op og leget med men det skal nok komme

Mit råd ville være at have så struktureret en hverdag som muligt og gøre op med dig selv hvornår du mener din datter er træt til at blive nat puttet og så holde fast i det. og lad værd med at tage hende op når hun vågner.. læg hende ned og sig godnat og gå ud... gå kun ind til hende hvis hun bliver ulykkelig.. kan du høre hun leger og tumler derinde så lad hende ligge selv hun bliver nok træt på et tidspunkt når hun finder ud af ingen kommer ind og leger med.

Får hun mad om natten ? 

Her ser vores dag/nat bla. sådan ud ( snart 11 mdr ) 

kl 5.30-6.00 : står vi op

6.30 : morgenmad

8.30 : mellemmåltid

10.15 : flaske og puttes til lur

12.30 : middagsmad 

14.30 : snack

17.00 : aftensmad

18.00-18.30 : Bad 

18.30-19.00 : flaske og i seng 

Anmeld

15. juli 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Hjælp!!!

Du skal indføre et fast putte ritual og have faste rutiner hver dag så hun lære hvordan dagen forgår og så skal hun lære at når hun kommer i seng så sover man.. Det bliver nok lidt hårdt til at starte med da hun jo er vant til at blive taget op og leget med men det skal nok komme

Mit råd ville være at have så struktureret en hverdag som muligt og gøre op med dig selv hvornår du mener din datter er træt til at blive nat puttet og så holde fast i det. og lad værd med at tage hende op når hun vågner.. læg hende ned og sig godnat og gå ud... gå kun ind til hende hvis hun bliver ulykkelig.. kan du høre hun leger og tumler derinde så lad hende ligge selv hun bliver nok træt på et tidspunkt når hun finder ud af ingen kommer ind og leger med.

Får hun mad om natten ? 

Her ser vores dag/nat bla. sådan ud ( snart 11 mdr ) 

kl 5.30-6.00 : står vi op

6.30 : morgenmad

8.30 : mellemmåltid

10.15 : flaske og puttes til lur

12.30 : middagsmad 

14.30 : snack

17.00 : aftensmad

18.00-18.30 : Bad 

18.30-19.00 : flaske og i seng 

Anmeld

15. juli 2014

lineog4

Anonym skriver:

Hjælp!!!

For mig lyder det til din datter er træt - ja det er helt bagvendt når du beskriver en sprængfyldt med energi, men en del børn (og voksne) bliver netop lidt hyper når de er trætte og bevægelse og leg bruges til at holde sig vågen.
En baby på 8 mnd sover for det meste 2 lurer om dagen - selvsagt ingen regel uden en undtagelse. Og mange gange er de faktisk hurtigt trætte efter nattesøvnen så de måske kun er oppe 2 timer efter de er vågnet.
Hvis jeg var dig ville jeg have en skøn morgen med mad og leg og så i en periode kigge på klokken (til du igen har lært at se hvornår hun er træt) og efter små 2 timer putte hende ned i barnevognen og trille i mindst halvanden time så hun får et break.
Og så igen leg og mad og kigge på uret og måske igen trille minimum en time for et nyt break.
Med hensyn til aften - så må du bestemme hvornår skal hun sove til natten og så er det det ikke op....
Faktisk mens jeg skriver tænker jeg at hun får 3 lurer og rn nattesøvn nu. Du har bare rykket det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.