Hjælp hun er på 24/7 !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
17 svar
6 synes godt om
14. juli 2014

Anonym trådstarter

Min datter på 8 mdr er begyndt at kravle hurtigt og stille op alle steder og falde hårdt ned self:/

Hun er på fra Kl 9.00 til 13 og faldet i søvn nogle gange til kl 15 andre dage til 13.45

Og så er hun på til kl 23-24
Hjælp!!!

Hun er træt og søvnig men vil bar ik sove

Hvis jeg lægger hende kl 20.00 så vågner hun nok mindre end en Time og der er gang i hende

Jeg er så udmattet hver eneste aften jeg er på konstant, så hun ik slår sig

Hvad skal jeg gør og hvad gør jeg forkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Min datter på 8 mdr er begyndt at kravle hurtigt og stille op alle steder og falde hårdt ned self:/

Hun er på fra Kl 9.00 til 13 og faldet i søvn nogle gange til kl 15 andre dage til 13.45

Hjælp!!!

Hvis jeg lægger hende kl 20.00 så vågner hun nok mindre end en Time og der er gang i hende

Nå hun vågner kl 20 tager du hende så op igen?

Når mine unger har været den alder så har jeg ladet dem kravle omkring og ja de har faldet og slået sig men omvendt så kan jeg ikke tulle rundt i bagdelen af dem hele dagen så sådan må det være. Giv dig slev lov til at slappe en smule af og trøst hende når hun bliver ked. Lad hende vide du er der men ikke op og ned af hende hele tiden.

Hun skal lige lære at alt det nye hun oplever, såsom at kunne komme op at stå, kræver balance

Anmeld

14. juli 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hjælp!!!

Hun skal have lov til at udforske når nu hun kan.. Men at hun er oppe til 23-24 hver aften lyder hverken sundt for hende eller for dig..

Jeg tror du skal prøve at indføre en fast putterutine ved 19-20 tiden - og holde fast! Tager det en time at putte - så tager det en time. Vågner hun efter en time er det godnat min skat, du skal sove. Tag hende kun op hvis hun græder - lær hende at sengetid er sovetid - det vil gavne jer begge

Anmeld

14. juli 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Nå hun vågner kl 20 tager du hende så op igen?

Når mine unger har været den alder så har jeg ladet dem kravle omkring og ja de har faldet og slået sig men omvendt så kan jeg ikke tulle rundt i bagdelen af dem hele dagen så sådan må det være. Giv dig slev lov til at slappe en smule af og trøst hende når hun bliver ked. Lad hende vide du er der men ikke op og ned af hende hele tiden.

Hun skal lige lære at alt det nye hun oplever, såsom at kunne komme op at stå, kræver balance

Jeg tager hende op fordi hun bliver legesyg

Og virker så frisk

Men det skal jeg vist ikke mere?

Anmeld

14. juli 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Hun skal have lov til at udforske når nu hun kan.. Men at hun er oppe til 23-24 hver aften lyder hverken sundt for hende eller for dig..

Jeg tror du skal prøve at indføre en fast putterutine ved 19-20 tiden - og holde fast! Tager det en time at putte - så tager det en time. Vågner hun efter en time er det godnat min skat, du skal sove. Tag hende kun op hvis hun græder - lær hende at sengetid er sovetid - det vil gavne jer begge

Hvor mange timer må en 8 mdr sove om dagen ?

Føler ik hun sover nok

Anmeld

14. juli 2014

De3Guldklumper

Og virker så frisk

Nej du har jo sagt godnat.. Det forvirre hende bare.

Du putter og når hun vågner går du stille ind lægger hende ned, giver sut (hvis hun bruger det) og putter dynen om hende. Ud af værelset med dig uden noget snakken eller andet.

I starten vil du nok opleve at det kommer til at tage lang tid men hun er jo vant til at du tager hende op så det kommer nok til at kræve nogle lange aftener for at vise hende at det er sove tid..

Så vil jeg vække hende omkring kl 7-8 stk om morgenen. putte hende til formiddag efter en time til halvanden. og så vække efter en time.

putte til middag omkring kl 13 og så til 15 ca.

så burde hun være sengeklar igen mellem kl 19-20

Anmeld

14. juli 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hvor mange timer må en 8 mdr sove om dagen ?

Føler ik hun sover nok

Tjaeh jeg tror ikke som sådan der er nogle regler.. Men min søn sov fra 19-6, fra 9-10 og fra 12-2 ca da han var 8 mdr. Den rytme har han faktisk stadig - dog skipper han nogle gange formiddagsluren i vuggeren - han er 16 mdr..

Du må tage tyren ved hornene, der findes desværre nok ikke nogen "nem" løsning

Anmeld

14. juli 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Nej du har jo sagt godnat.. Det forvirre hende bare.

Du putter og når hun vågner går du stille ind lægger hende ned, giver sut (hvis hun bruger det) og putter dynen om hende. Ud af værelset med dig uden noget snakken eller andet.

I starten vil du nok opleve at det kommer til at tage lang tid men hun er jo vant til at du tager hende op så det kommer nok til at kræve nogle lange aftener for at vise hende at det er sove tid..

Så vil jeg vække hende omkring kl 7-8 stk om morgenen. putte hende til formiddag efter en time til halvanden. og så vække efter en time.

putte til middag omkring kl 13 og så til 15 ca.

så burde hun være sengeklar igen mellem kl 19-20

Problemet er bar at her på det sidste vågner hun meget ofte

Så snart hun falder i søvn , vågner hun af skræk efter 15 min , vi giver hende sutten og det tager tid. Da hun vil stille sig op i sengen og vil bar ik lægge ned i igen :/

Anmeld

14. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Og virker så frisk

Hvis du tager hende op, tror hun jo at i skal lege. Du lægger hende ned igen, siger godnat pg går ud igen. 

Hun skal lære at om natten sover man.

Og lad hende udforske verdenen. 

oG det er forskelligt hvad børn sover, nogen sover meget, andre ikke.

Lav en rutine.

Morgenmad/flaske

Leg

lur omkring 10 

Op og få noget at spise

leg! Måske en gå tur

Måske en lur til

og så leg

For hvis hun skal i vuggestue eller dagpleje, skal hun jo gerne have en rutine.

Anmeld

14. juli 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Problemet er bar at her på det sidste vågner hun meget ofte

Så snart hun falder i søvn , vågner hun af skræk efter 15 min , vi giver hende sutten og det tager tid. Da hun vil stille sig op i sengen og vil bar ik lægge ned i igen :/

Hver gang hun vågner går du ind giver sutten i munden lægger hende ned, putter dynen om hende og går ud af værelset og lukker døren. Bliv stående ude foran et par sekunder og giver hun lyd går du ind og starter forfra.

Ingen snak og ingen tagen op. Du gentager processen indtil hun sover. Dette kan sagtens komme til at tage en uges tid, måske mere indtil hun finder ud af at det er sove tid og at i mener det og at hun ikke bliver taget op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.