Han sover bare aldrig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
13 svar
8 synes godt om
14. juli 2014

Malthe2010

ZZZZzzz.... 

Min elskede søn på 10 måneder har på ingen måde fået moderen, storebrors eller fars gode sovehjerte! Jeg er ved at løbe fuldstændig tør for ideer til at få ham til at sove! I løbet af dagen er vi HELDIGE at han sover max 2 timer og kun ÉN lur, og sådan har det været siden han var 2-3måneder. Vi står op kl 7 og han kommer i seng kl. 19-20. Han for samme kost som os i dagtimerne. Og er for det meste en glad drenge. Dog kan han være lidt gnaven de dage han kun sover 3 kvarter på en hel dag. Når vi så kommer til natten har jeg igen problemer! 

Han spiser 3x200ml mælk(!!) en til at falde i søvn på når han bliver putter, en kl. Ca. 01 og en igen ved ca. 5 tiden. Lige nu har jeg svært ved at se han nogen sinde kommer til at sove igennem. Jeg har prøvet med vælling til natten med det gør desværre ingen forskel.

har i nogle forslag til hvad jeg kan prøve! Er virkelig desperat efter noget nattesøvn, og specielt nu hvor jeg snart skal starte på job..

tænker også om det måske ændre sig her når han starter dp, og kommer ud og får fyldt noget mere indhold i sin hverdag, selvom vi ikke har siddet stille de sidste 3 uger da storebror har haft ferie!

nårh! Nu blev det lidt langt, men HJÆÆÆÆLP! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Her sov han igennem da vi stoppede flasken. 

Anmeld

14. juli 2014

Jupiter

Flasken var også "problemet" her.

Vi startede med at lave putte-flasken om til vand. Så blev hun træt af den.

Så skiftede vi nat-flasken ud med vand, og så sov hun bare fra den.

Anmeld

14. juli 2014

Malthe2010

mor:) skriver:

Her sov han igennem da vi stoppede flasken. 

Men hvordan stopper jeg med at han spiser en halv liter hver nat, til intet?! Og hvad skal jeg "erstatte" med når han vågner om natten? 

Anmeld

14. juli 2014

BabyMarschall

Er på fra mobilen, så det bliver nok lidt kort.

Min første tanke er at ørene skal tjekkes, bare for en sikkerheds skyld.

Min datter sov slet ikke om dagen, heldigvis var der ikke problemer om natten, men hovedenden af sengen var også altid hævet pga snot. Hun havde rigtig meget væske på begge ører og mellemørebetændelse i det ene, ingen symptomer udover hun ikke.ville ligge på ryggen eller sove.

Nattesøvnen kan måske blive forstyrret af at han får så meget mælk, 600 ml til putning lyder voldsomt. En overfyldt mave kan godt give en urolig søvn og dårlig nattesøvn kan give dårlig søvn om dagen, så det er en ond cirkel at komme ind i.
En baby på ti måneder skal vel heller ikke have så meget mælk? Min pige fik kun mellem 50 og 100 ml og droppede det helt da hun var 11 måneder. Børn er selvfølgelig forskellige, men det er alligevel en stor forskel

Anmeld

14. juli 2014

Studerendemor

Malthe2010 skriver:

Men hvordan stopper jeg med at han spiser en halv liter hver nat, til intet?! Og hvad skal jeg "erstatte" med når han vågner om natten? 

Måske han skal have noget rigtig mad op til sovetid. Så meget mælk kunne godt tyde på at han er sulten, men mælken ikke rækker. 

Anmeld

14. juli 2014

Malthe2010

BabyMarschall skriver:

Er på fra mobilen, så det bliver nok lidt kort.

Min første tanke er at ørene skal tjekkes, bare for en sikkerheds skyld.

Min datter sov slet ikke om dagen, heldigvis var der ikke problemer om natten, men hovedenden af sengen var også altid hævet pga snot. Hun havde rigtig meget væske på begge ører og mellemørebetændelse i det ene, ingen symptomer udover hun ikke.ville ligge på ryggen eller sove.

Nattesøvnen kan måske blive forstyrret af at han får så meget mælk, 600 ml til putning lyder voldsomt. En overfyldt mave kan godt give en urolig søvn og dårlig nattesøvn kan give dårlig søvn om dagen, så det er en ond cirkel at komme ind i.
En baby på ti måneder skal vel heller ikke have så meget mælk? Min pige fik kun mellem 50 og 100 ml og droppede det helt da hun var 11 måneder. Børn er selvfølgelig forskellige, men det er alligevel en stor forskel

Han får ikke 600 til at sove på :-) men 3x200 i løbet af hele natten :-) 

men det med ørene vil jeg da lige få tjekket op på, det har jeg ikke haft tænkt på, tak :-)

Anmeld

14. juli 2014

TbCp

Her hjalp det også at droppe flasken, vi var oppe på ca. samme mængde som jer.
Vi droppede fra den ene dag til den anden. I starten tilbød vi vand og til sidst slet ingen ting.
Vi troede det var sult, men det var kun ren vane.

Anmeld

14. juli 2014

M (:

Malthe2010 skriver:

Vågner han selv og beder om flasken eller tilbyder i den rutinemæssigt? Hvad med den at falde i søvn på? Beder han om den? 

Anmeld

14. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Måske du kan fortynde den ene flaske lidt og på den måde langsomt trappe ned. Men I kan også stoppe fra den ene dag til den anden - det gjorde vi. 

Jeg tænker også om han skal have en portion havregrød inden sengetid....for lige at få lagt en ordentlig bund 

Jeg vil også anbefale dig at tjekke ørene. Vores dreng sov fint om dagen og virkede glad og tilfreds men havde rigtig meget væske i ørene alligevel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.