Numsen ned og veer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.784 visninger
19 svar
31 synes godt om
13. juli 2014

Mariam90

Hjælp! Min lille baby i maven har numsen ned og jeg har haft veer hele dagen idag... Er i hospitalet  

Lægerne spurgt mig hvis jeg vil have kejsersnit eller føde numsen først.. Hvordan skal jeg tage beslutning uden at blive skuffet? Kan slet ikke beslut mig og manden siger at det er min krop og må bestemme selv hvordan jeg skal føde. 

Nogen som har født numsen først med erfaring? 

36+1 idag (pige)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

silden85

Min søn var i siddestilling, men jeg valgte at, få kejsersnit, fordi jeg havde fået afvide, at 80% chance for at, det ville ende i kejsersnit alligevel.

Anmeld

13. juli 2014

Maja88

Jeg ville vælge nunsestilling men med tanke på det kan endne ymud i et ks

Anmeld

13. juli 2014

Jibbe

Ville også prøve at føde selv men have det i baghovedet at det måske blev kejsersnit.

Anmeld

13. juli 2014

moaren

Puha....svært spørgsmål. Min den yngste vendte også med rumpen ned af det meste af graviditeten, så jeg spekulerede meget over hvad jeg ville, hvis han ikke fik sig vendt. Det gjorde han så, så det blev ikke aktuelt, men blev vist enig med mig selv om, at jeg ville have kejsersnit. 

Man læser jo så meget, men hvem ved hvad der er det mest "fornuftige". Håber du bliver glad for din beslutning, uanset hvad det måtte være.

Rigtig god fødsel 

Anmeld

13. juli 2014

sne190810

Min veninde fødte i Maj sin søn som kom ud med numsen/benet først.
Hun sagde det var en fantastisk oplevelse, og følelsen bagefter over at have gjort det var helt ubeskrivelig. Hun følte sig ret sej over at have haft den tillid til sin krop, på at den kunne klare en sædefødsel, fordi hun følte at det i stor grad havde spillet ind under fødslen.
Troen på sig selv og at kroppen kan klare det, for det kan den godt i langt de fleste tilfælde :-)

Men altid, gør hvad du selv føler for, og føler dig bedst tilpas med.

Jeg havde givet det et forsøg ;-)

Anmeld

13. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ville give det et forsøg  

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

Det er jo kun dig der kan vælge selv.
For mig ville der ingen tvivl være....KS...men igen for nogle betyder det alverden at føde selv, hvor jeg i forvejen ikke kan se nogen fornøjelse overhovedet ved at føde.

Men uanset hvad du vælger..så pøjpøj!
Venter spændt på update

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. juli 2014

Maja88

Men kan ikke forstå de ikke prøver at vende babyen

Anmeld

14. juli 2014

S.Maria

Er det dit første barn? Jeg blev kun tilbudt kejsersnit da de fandt ud af mit barn havde hovedet opad. Det kan ellers være farligt når det er hovedet der skal ud til sidst, og som førstegangsfødende ved man ikke om ens bækken er stort nok til at der kan komme et barn igennem. Når hovedet så er det sidste der skal ud kan navlestengen komme i klemme, hvis ens bækken er for lille til at der kan komme et hoved igennem, håber du forstår min forklaring :-)

Det var hvad jeg fik at vide. Jeg fik også tilbudet om at de kunne prøve at ringe til et andet sygehus om de tilbød sædefødsel, men det var jeg ikke interesseret i. Så jeg ville 100 % vælge kejsersnit en anden gang, da jeg føler det er det mest sikre for mit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.