2. Gangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
12 svar
1 synes godt om
13. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej piger :-) 

Jeg er stadig anonym, da familien og venner ikke ved noget om graviditet  

det er 4 år siden jeg fødte min datter, og har lige testet positiv for en uges tid siden.

Men for pokker da, hvor glemmer man dig bare hurtigt hvordan det var!

Til jer med meget kvalme, hvor tidligt kom den? Jeg er i uge 6, og har endnu ikke oplevet nogen kvalme, hvilket jeg slet heller ikke gjorde med min datter

kan jeg så regne med at jeg heller ikke kommer til det i denne graviditet?

med min datter fik jeg meget hurtigt stor mavse, kan det så virkelig passe at jeg allerede nu i 6 uge er voldsomt oppustet?!? Skulle gerne ku skjule det  til efter nakkefold, da vi lige har mistet et i uge 3, og ikke vil ud og sige at jeg har tabt igen osv :-) 

hvor stor forskel var der i jeres graviditeter? 

Knus herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er 2. Gangs. Sidst var jeg mega plaget af kvalme og opkast fra uge 6 vil jeg tro, og fra uge 10 kom der voldsom svimmelhed oveni. Det resulterede i sygemelding fra uge 13-14 og resten af graviditeten ud 

Denne gang har jeg haft storslem kvalme i ca 14 dage mener jeg, fra uge 7 ca. Men ellers har det ikke været slemt og jeg har overhovedet ikk været svimmel  

Min mave har været oppustet og rund siden uge 8...... Blev også hurtigt stor sidst, dog ikke SÅ hurtigt  

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg er 2. Gangs. Sidst var jeg mega plaget af kvalme og opkast fra uge 6 vil jeg tro, og fra uge 10 kom der voldsom svimmelhed oveni. Det resulterede i sygemelding fra uge 13-14 og resten af graviditeten ud 

Denne gang har jeg haft storslem kvalme i ca 14 dage mener jeg, fra uge 7 ca. Men ellers har det ikke været slemt og jeg har overhovedet ikk været svimmel  

Min mave har været oppustet og rund siden uge 8...... Blev også hurtigt stor sidst, dog ikke SÅ hurtigt  

Puha det var længe og gå hjemme inden    håber hpber håber virkelig at jeg får lige så nem en graviditet som den første ;-)  men det er vist meget sjællendt man får det så vidt jeg ka læse mig frem til :-) 

hvor langt er du henne nu så? Og hvor langt bliver der mellem dine børn?  

Anmeld

13. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Puha det var længe og gå hjemme inden    håber hpber håber virkelig at jeg får lige så nem en graviditet som den første ;-)  men det er vist meget sjællendt man får det så vidt jeg ka læse mig frem til :-) 

hvor langt er du henne nu så? Og hvor langt bliver der mellem dine børn?  

Altså indtil videre er denne graviditet meget nemmere end den sidste, så det synes jeg da er positivt 

Er 19+0 idag. Der bliver 3år og 1 måned i mellem

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Altså indtil videre er denne graviditet meget nemmere end den sidste, så det synes jeg da er positivt 

Er 19+0 idag. Der bliver 3år og 1 måned i mellem

Ja det må da være dejligt! Idær når du har en historie som du har med føste graviditet  

årh, det er også en god dejlig alder så  

Anmeld

13. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja det må da være dejligt! Idær når du har en historie som du har med føste graviditet  

årh, det er også en god dejlig alder så  

Det er det han er selvfølgelig i fuld sving med selvstændighedsalderen/trodsalderen og det giver helt sikkert nogen udfordringer, men samtidig har han forståelse for at de små er skrøbelige og skal passes på. Han er SÅ kærlig overfor sine baby fætre og kusiner, så jeg glæder mig til at se ham som storebror 

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er det han er selvfølgelig i fuld sving med selvstændighedsalderen/trodsalderen og det giver helt sikkert nogen udfordringer, men samtidig har han forståelse for at de små er skrøbelige og skal passes på. Han er SÅ kærlig overfor sine baby fætre og kusiner, så jeg glæder mig til at se ham som storebror 

Det kan jeg godt forstå... Min datter bliver 4 et halvt når hun bliver storesøster, allerede nu, uden hun ved noget om at jeg er gravid snakker hun utroligt meget om at hun en dag skal være storesøster... 

-tror børnehaven giver hende lidt nykker ;-) 

men det bliver fantastisk at se dem ;-)

Anmeld

13. juli 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Hej piger :-) 

Jeg er stadig anonym, da familien og venner ikke ved noget om graviditet  

det er 4 år siden jeg fødte min datter, og har lige testet positiv for en uges tid siden.

Men for pokker da, hvor glemmer man dig bare hurtigt hvordan det var!

Til jer med meget kvalme, hvor tidligt kom den? Jeg er i uge 6, og har endnu ikke oplevet nogen kvalme, hvilket jeg slet heller ikke gjorde med min datter

kan jeg så regne med at jeg heller ikke kommer til det i denne graviditet?

med min datter fik jeg meget hurtigt stor mavse, kan det så virkelig passe at jeg allerede nu i 6 uge er voldsomt oppustet?!? Skulle gerne ku skjule det  til efter nakkefold, da vi lige har mistet et i uge 3, og ikke vil ud og sige at jeg har tabt igen osv :-) 

hvor stor forskel var der i jeres graviditeter? 

Knus herfra 

Først lige et tillykke.
Ingen graviditeter er ens. Så du kan stadig nå og få kvalme.
Min startede sidst i uge 6. Og hold da op hvor har jeg været dårlig. Og kastet op flere gange i døgnet.
Nu er jeg 12+3 og nu har jeg kun lidt kvalme om morgenen. Ikke hver dag jeg kaster op så det er fantastisk.
Med min første kastede jeg op fra uge 5 og frem til uge 18. Og det var flere gange dagligt.

Mine graviditeter er allerede meget forskellige selvom jeg ikke er længere henne.

Du skal ikke regne med at kunne skjule din graviditet frem til nf. Jeg fik også hurtig mave med Isabella.
Og denne gang har jeg ikke kunne skjule det i uge 10 mere. De første uger var jeg meget oppustet og så bare ud som om jeg var ved at blive lidt små fed. Hehe.
Mn nu kan man godt se jeg er gravid og jeg skal først til nf på onsdag.

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Først lige et tillykke.
Ingen graviditeter er ens. Så du kan stadig nå og få kvalme.
Min startede sidst i uge 6. Og hold da op hvor har jeg været dårlig. Og kastet op flere gange i døgnet.
Nu er jeg 12+3 og nu har jeg kun lidt kvalme om morgenen. Ikke hver dag jeg kaster op så det er fantastisk.
Med min første kastede jeg op fra uge 5 og frem til uge 18. Og det var flere gange dagligt.

Mine graviditeter er allerede meget forskellige selvom jeg ikke er længere henne.

Du skal ikke regne med at kunne skjule din graviditet frem til nf. Jeg fik også hurtig mave med Isabella.
Og denne gang har jeg ikke kunne skjule det i uge 10 mere. De første uger var jeg meget oppustet og så bare ud som om jeg var ved at blive lidt små fed. Hehe.
Mn nu kan man godt se jeg er gravid og jeg skal først til nf på onsdag.

Puha ! Øv med alt den kvalme og opkast? 

- hvordan har du gjort i forhold til job og sådan? Har du bare meldt dig syg? 

Jeg arbejder som frisør, så jeg er ret afhængig af en tidsplan hvor der er booket kunder ind.. 

Ville slet ikk ane hva jeg skulle stille op hvis jeg skal til at kaste op og have det skidt...

Anmeld

13. juli 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Puha ! Øv med alt den kvalme og opkast? 

- hvordan har du gjort i forhold til job og sådan? Har du bare meldt dig syg? 

Jeg arbejder som frisør, så jeg er ret afhængig af en tidsplan hvor der er booket kunder ind.. 

Ville slet ikk ane hva jeg skulle stille op hvis jeg skal til at kaste op og have det skidt...

Nu er jeg igang med arbejdsprøvning igennem kommunen.

Men jeg er taget på arbejde som jeg plejer. Og har jeg skulle kaste op ja så er jeg rendt på toilettet.

At jeg blev dårlig med at være svimmel og den slags har været lidt hårdt. Men har enten sat mig ned eller lagt mig ned og så har jeg sørget for at jeg har spist godt og så havde jeg hele tiden noget æblejuice på mig.
Da det med at jeg blev svimmel typisk er fordi mit blodsukker er lavt. Og der er æblejuice godt.

Selvom jeg har været hårdt ramt så har jeg ikke haft en syge dag endnu. Men det kan jo være nødvendigt hvis man ikke kan holde ud at stå oprejst.
Men derfor er det også meget rart at få fortalt arbejdsgiver det ret hurtigt så de har lidt forståelse.

Dit arbejde er self lidt mere krævende end mit fordi du står foran kunder og skal være på. Hvor jeg bare er i et køkken.

Men jeg synes ikke det er forkert at melde sig syg hvis man virkelig er dårlig.
Jeg har dog mest været dårlig om eftermiddagen specielt de dage hvor der har været rigtig varmt.
Men det er heldigvis ved at stilne af nu. Og det gør det jo normalt når man rammer uge 12-13 stykker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.