VenterVanessa skriver:
Hej.
Hvad ville i vælge? At købe en billig autostol (fisher Price/nania lign) eller købe en brugt af et bedre mærke?
Vi har desværre ikke økonomien til at kaste 1500-2000 kr i en autostol, vi har ikke selv bil og den skal bruges når vi skal hjem fra sygehuset, og så er vi til familie tam tam en 6 gange om året, når hun skal passes i fremtiden osv.
Jeg ønsker ikke at leje en.
Hvad ville i gøre?
Jeg er simpelthen så nervøs for at købe brugt, da man jo ikke kan være 100% sikker på at de taler sandt gmt om den har været med i ulykker, tabt eller lign.. Nogle mennesker vil gøre alt for pengene, og det er det der bekymre mig, mens de billige autostole ikke har nær så gode anmeldelser end de dyre...?
jeg har arbejdet med autostole i en del år.
det er lidt pest eller kolera det her.
Nania og Fischer Price "entry level" mærker hvilket på dansk betyder at de klarer godkendelsen til ece r og ikke mere. De er ret skrabede.
Så er der feks Rømer og Maxi Cosi brugt. kvalitetstole, men hvor man aldrig kan være 100% sikker på sælgeren fortæller sandheden eller ikke ved at de skal udskiftes selvom de er kolliderede ved lav hastighed (alt under 50 km/t). De kan se fine ud udenpå men have skader inden i - dvs usynlige skader. det kan nemt være skader på selesystemet feks. revner i stolens skald. Det kan være de beskytter en gang mere. Men det kan også sagtens være de ikke gør.
Hvis I har nogle venner I kan låne af?
En familie der vil spæde til med penge?
Kender nogle der vil sælge deres.
Anmeld