Brugt autostol eller en ny billig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2014

modesty

Hej.
Hvad ville i vælge? At købe en billig autostol (fisher Price/nania lign) eller købe en brugt af et bedre mærke?
Vi har desværre ikke økonomien til at kaste 1500-2000 kr i en autostol, vi har ikke selv bil og den skal bruges når vi skal hjem fra sygehuset, og så er vi til familie tam tam en 6 gange om året, når hun skal passes i fremtiden osv.
Jeg ønsker ikke at leje en.
Hvad ville i gøre?
Jeg er simpelthen så nervøs for at købe brugt, da man jo ikke kan være 100% sikker på at de taler sandt gmt om den har været med i ulykker, tabt eller lign.. Nogle mennesker vil gøre alt for pengene, og det er det der bekymre mig, mens de billige autostole ikke har nær så gode anmeldelser end de dyre...?

Vi har købt alle tre størrelser brugt. I rigtig god stand og til en fjerdedel af nyprisen. Jeg har brugt noget tid på at lede og har fundet nogle gode tilbud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

Tip!

An&Jo skriver:

Jeg ville købe brugt..

Aldrig om jeg ville sætte mit barn i en af de billige stole, de er bare ikke ligeså gode som de dyre stole..

Som hovedregel beslaglægger politiet altså autostolene med bilen når man kører galt, og så får man en ny af forsikringen, så jeg tvivler på at det kan være muligt for nogen at sælge en stol fra et uheld..

Var det mig så ville jeg uden at tøve købe enten maxi cosi, rømer/britax eller cybex hvis jeg skulle købe stol nu..

Det er ikke alle der gør.. 

En bekendt af mig fik smadret sin bil, og da stolene ikke havde taget skade, så brugte de dem igen..  Og fik en god sjat af forsikringen til nye stole... Det er bare ikke iorden! 

Anmeld

16. juli 2014

An&Jo

Twinkle little star skriver:

Det er ikke alle der gør.. 

En bekendt af mig fik smadret sin bil, og da stolene ikke havde taget skade, så brugte de dem igen..  Og fik en god sjat af forsikringen til nye stole... Det er bare ikke iorden! 

Hold da op.. det er en stor fejl af politiet, for der må ikke fjernes autostole.. de må ikke genbruges nemlig.. Det eneste der må tages ud er personlige genstande, og det er en autostol ikke, det er en brugsgenstand..

Anmeld

16. juli 2014

Tip!

An&Jo skriver:

Hold da op.. det er en stor fejl af politiet, for der må ikke fjernes autostole.. de må ikke genbruges nemlig.. Det eneste der må tages ud er personlige genstande, og det er en autostol ikke, det er en brugsgenstand..

Jeg var også ret chokket over at de overhovedet kunne finde på det...  

Bilen landede på en mark, og hun mente ikke at stolene havde taget skade, da de ikke var med... 

Jeg var målløs...  

Anmeld

16. juli 2014

missehxx

Ved ikke hvad jeg havde gjort. I lit hoved er autostole noget af det man bare ikke går på kompromis med, sikkerheden skal bare være i orden!! Jeg ville nok prøve om jeg ikke kunne skrabe nogle penge sammen og købe en ny og god en

Anmeld

22. juli 2014

anonym37

VenterVanessa skriver:

Hej.
Hvad ville i vælge? At købe en billig autostol (fisher Price/nania lign) eller købe en brugt af et bedre mærke?
Vi har desværre ikke økonomien til at kaste 1500-2000 kr i en autostol, vi har ikke selv bil og den skal bruges når vi skal hjem fra sygehuset, og så er vi til familie tam tam en 6 gange om året, når hun skal passes i fremtiden osv.
Hvad ville i gøre?
Jeg er simpelthen så nervøs for at købe brugt, da man jo ikke kan være 100% sikker på at de taler sandt gmt om den har været med i ulykker, tabt eller lign.. Nogle mennesker vil gøre alt for pengene, og det er det der bekymre mig, mens de billige autostole ikke har nær så gode anmeldelser end de dyre...?

Der kommer nye regler til januar så vær sikker på at den du køber er godkendt 

Anmeld

26. juli 2014

Lenats31

VenterVanessa skriver:

Hej.
Hvad ville i gøre?

jeg har arbejdet med autostole i en del år.

det er lidt pest eller kolera det her.

Nania og Fischer Price "entry level" mærker hvilket på dansk betyder at de klarer godkendelsen til ece r og ikke mere. De er ret skrabede.

Så er der feks Rømer og Maxi Cosi brugt. kvalitetstole, men hvor man aldrig kan være 100% sikker på sælgeren fortæller sandheden eller ikke ved at de skal udskiftes selvom de er kolliderede ved lav hastighed (alt under 50 km/t). De kan se fine ud udenpå men have skader inden i - dvs usynlige skader. det kan nemt være skader på selesystemet feks. revner i stolens skald. Det kan være de beskytter en gang mere. Men det kan også sagtens være de ikke gør.

Hvis I har nogle venner I kan låne af?

En familie der vil spæde til med penge?

Kender nogle der vil sælge deres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.