de dersens kager...hvis I snart orker flere spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. august 2009

Grynt

Nu vil jeg altså også prøve at lave en kage. Har købt hjerte lagkage bunde, som jeg havde tænkt skulle bruges. Jeg har bare lige brug for nogle ideer til HVAD jeg kan lægge i de lagkager. Jeg har lavet hvid MMF og skal også lave noget mintgrønt noget. Har også lavet mint grønne dutter af icing sugar og smørcreamen tror jeg også jeg er med på. Men hvad høte skal være inde i kagerne????? Kom gerne med ideer

KH Tina

Ps kagerne skal bruges lørdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

Tynen

Jeg startede ganske simpelt ud med et par lag tobleronecreme og et par lag hindbærmousse.

Du kan finde opskrifterne på det i den øverste tråd inde i kageklubben
Det er mega simpelt og smager ski´ godt!

Held og lykke med det!
Og husk nu at flashe billeder når du er færdig

Anmeld

15. august 2009

Plysbjørnen

Jeg havde Jordbærcreme og Tobleronecreme i mine... Men jeg opgav så det der MMF, for hele min familie nægtede at spise det (bortset fra Laura)...

Anmeld

15. august 2009

Grynt

men ville I lægge toblerone cream og hindbærmusse i en og samme kage????

Anmeld

15. august 2009

Tynen

Yes...
Fx: Et lag hindbær, et lag toblerone, et lag hindbær, et lag toblerone indtil der ikke er mere

Det smager så godt og gør at kagen ikke bliver for vammel af alt det chokoladesmag eller alt for "bitter" af alt det hindbær.
God kontrast at smide 2 slags i.

Anmeld

15. august 2009

Grynt

jammen tobbelone og himbær musse here I come

1000 tak for jeres indput

Anmeld

15. august 2009

linemus

Du kan simpelthen vælge din favorit chokolade og yndlingsbær og lægge i kagen. Opskrifterne er det samme. Er selv helt vild med jordbærmoussen, som ikke er helt så syrlig som hindbærmoussen, men hindbærene står så rigtig godt i kontrast til den meget søde mmf og chokoladen (hvor skildpaddecreme altså heller ikke sådan lige er til at kimse af).

Af smørcreme vil jeg altså lige slå et slag for denne chokoladesmørcreme:

Chokoladesmørcreme

4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade

Æggeblommerne røres godt med flormelis, smør og den smeltede chokolade blandes i massen.

Smørcreme kan nemlig godt være ret smøragtigt og kvalmt, men denne er rigtig lækker. Jeg har lige smurt en kage ind og har smørcreme op til begge ører Brugte forresten usaltet smør.

Go' fornøjelse

Anmeld

16. august 2009

Tynen

Grynt/Tina skriver:

jammen tobbelone og himbær musse here I come

1000 tak for jeres indput

Så lidt

Men nu har jeg siddet og funderet over det.. Jordbærmoussen er nu ellers også ret god!!
Faktisk kunne jeg næsten ikke stoppe med at æde det ren rå af skålen da jeg skulle smage det til..
Tja.. Så klam er jeg altså
Puttede dog ikke samme ske tilbage i skålen igen, skal jeg måske nævne

Anmeld

16. august 2009

linemus

Tynen skriver:

Faktisk kunne jeg næsten ikke stoppe med at æde det ren rå af skålen da jeg skulle smage det til..

Ditto 

Anmeld

16. august 2009

Grynt

Tynen skriver:

Så lidt

Men nu har jeg siddet og funderet over det.. Jordbærmoussen er nu ellers også ret god!!
Tja.. Så klam er jeg altså
Puttede dog ikke samme ske tilbage i skålen igen, skal jeg måske nævne

Jammen så smager det også af mer' 

Og 1000 tak for jeres ideer og hjælp

Knus Grynt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.