Er cider okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2014

BabyMus

*Heidi* skriver:

Jeg er ved at være lidt træt af danskvand, saftevand og sodavand..
Er det ok, at drikke cider? - Det kunne jeg nemlig MEGA godt tænke mig og måske med et lille jordbær i..

Jeg har en opskrift her som måske kunne være noget for dig. Jeg synes selv den er rigtig lækker og har lavet den et par gange til min fødselsdag.

Du skal bruge:

1 flaske pærecider (350ml)
Ca. 20 frosne jordbær
1 sød sodavand (Sprite, 7-up eller ligende)
En lille dåse blandet frugt
2 appelsiner

Åben dåsen med frugterne og hæld i en bowle. Hæld cider og sodavand over. Skør appelsinerne i både og kom jordbærrene i som isterninger!

Nu bliver der jo så en del her, men man kan jo altid lave mindre hvis det kun er til dig selv. Og man kan også sagtens undvære frugterne fra dåse, dem er jeg nemlig ikke så vild med, så jeg bruger kun appelsiner og jordbær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

BabyMus

*Heidi* skriver:

Jeg er ved at være lidt træt af danskvand, saftevand og sodavand..
Er det ok, at drikke cider? - Det kunne jeg nemlig MEGA godt tænke mig og måske med et lille jordbær i..

Kom lige i tanke om en opskrift mere som jeg synes er ret lækker, og hvis du godt kan lide jordbær så er den et sikkert hit! Jeg synes i hvert fald det er rigtig lækker.

Det er en opskrift der var med en te.

Strawberry smoothie

2 breve jordbærte
1 liter kogende vand
200 g. sukker
500 g. frosne jordbær
Pynt: friske jordbær

Lav en kande te af en liter vand og de to tebreve og lad den trække i 5 min. Fjern tebrevene og rør sukkeret ud i den varme te. Sæt teen til afkøling. Blend den kolde te med frosne jordbær og server straks i høje glas.

Anmeld

8. juli 2014

L&V

Det tænker jeg er en holdnings sag. Nogle syntes det er fint jeg gør ik. Det er alkohol og længere er den ik i min verden

Anmeld

8. juli 2014

SanJose

L&V skriver:

Det tænker jeg er en holdnings sag. Nogle syntes det er fint jeg gør ik. Det er alkohol og længere er den ik i min verden

Der er sølle 0,2% alkohol i. Du kan nærmest finde frugt, der er mere gæret end et glas cider.

Til TS: Du kan roligt tage dig et glas cider eller to, hvis du har lyst til det. 

Anmeld

9. juli 2014

Fru Frederiksen.

Det her smager også godt, lidt græsk yoghurt blendet med frosne jordbær eller nogle gode pærer som du har frosset ned og lidt isterninger og lidt rørsukker.

Laver også iste af Citronmelise og mynte (ikke pebermynte)  lav te af urterne og put lidt rørsukker i, det kan godt holde sig et par dage i køleskabet. 

Anmeld

9. juli 2014

Mamacita til 2 piger

Du kan lave "virgin" Mojito's...

Nøjagtig som alm. mojito med mynte, lime, sukker og knist is. I stedet for rom og danskvand, der bruger du så ginger ale sodavand..

Dejligt, køligt og forfriskende! :-)

Anmeld

9. juli 2014

L&V

SanJose skriver:

Der er sølle 0,2% alkohol i. Du kan nærmest finde frugt, der er mere gæret end et glas cider.

Til TS: Du kan roligt tage dig et glas cider eller to, hvis du har lyst til det. 

Det er jo en variabel da de ligger fra 0,2-0,8%.

Anmeld

9. juli 2014

Morgensol

Appelsin sodavand og tranebærjuice smager virkelig også godt, 

eller rød sodavand og ananasjuice! Måms!! 

Anmeld

9. juli 2014

SanJose

L&V skriver:

Det er jo en variabel da de ligger fra 0,2-0,8%.

0,8% er stadig ingenting.

Anmeld

9. juli 2014

SandraXOXO

Jeg ville aldrig drikke alkohol uanset hvor lav procent der er i. Drik noget andet lækkert. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.