Tynd ryger vs. fed ikke-ryger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Phu, jeg kan godt mærke, jeg er vant til at klare tingene selv, det er meget grænseoverskridende at sige til lægen:

"Hjælp mig"...................

I know  men det vil være det største og bedste skridt på vejen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min læge har forskellige folder i venteværelset....bl.a. et der hed BED (  http://www.netdoktor.dk/overvaegt/overspisning.htm&nbsp og det blev forklaret som en spiseforstyrrelse på lige fod med anoreksi og bulimi. Der stod også at der er flere som lider af BED end anoreksi og bulimi. Det er blot ikke blevet anerkendt endnu og giver derfor ikke gratis behandling som ved de andre spiseforstyrrelser. 

Hvorvidt du lider af det skal jeg ikke gøre mig klog på, men så kan du jo fortælle din læge at du tror at du lider af det. (hvis du synes beskrivelsen passer på dig)

en en anden ting: Det er meget normalt at man begynder at æde efter et rygestop. Jeg gjorde det samme som dig indtil jeg var så ked af mit udseende at jeg begyndte at træne og spise anderledes. Jeg tænker om du kan prøve at lave en masse sunde alternativer så de er klar til når du er lækkersulten så der er mindre fare for at du falder i? 

Anmeld

8. juli 2014

LilleLene

Anonym skriver:

Jeg har altid været til den tynde side, omkring de 60 kg, så fik jeg to børn og tabte mig efter 2. barn til 55 kg, jeg har altid røget, dog ikke under graviditeterne, men har altid optaget rygning efter fødslerne, nå men det var jo alt sammen meget fint,

et par år efter var vi klar på nr. 3, og jeg besluttede der, at nu skulle det for alvor være slut med smøgerne, da min mand også ryger, og jeg ville ikke at mine børn skulle opvokse med 2 rygende forældre.....

Alt gik fint og vi fik i Oktober nr. 3, og jeg har ikke røget siden vi begyndte at lave nr. 3......

MEN til gengæld ÆDER jeg, jeg kan slet slet slet ikke styre det, dette har resulteret i at jeg nu vejer knap 90 kg,

jeg kan slet ikke genkende mig selv i spejlet, jeg hader alt ved mig selv, men alligevel æder jeg som om jeg ikke ved hvornår jeg skulle få adgang til mad igen

Jeg HADER virkelig mig selv pt., jeg overvejer virkelig at optage rygningen igen, til trods for jeg slet ikke savner den!

Jeg tænker konstant på mad, eller nok nærmere slik, kage og alle de usunde ting, det der er nemt LI at tage nu her..........

ÅH, fuck altså!

som jeg fik at vide af min læge, det jeg faktisk har samme problem

Stoppede med at ryge da jeg blv gravid, og siden har jeg bare taget på

MEn min læge sagde, at det er bedre at være overvægtig end ryger! overvægt og følgesygdomme kan man formindste ved at tabe sig
det kan man ikke ved kol og lungecancer

Anmeld

8. juli 2014

Masig

Anonym skriver:

Hva skal jeg sige til lægen?

"Hey, jeg spiser for meget" og hun vil da tænke: "Så la da vær"

På ingen måde!!! Du siger bare at efter du er stoppet med at ryge er du begyndt at spise meget mere og har taget alt for meget på, og nu vil du gerne have hjælp til at tabe dig igen og få styr på dit madforbrug.. Det er rutine for en læge, tænk på hvor mange overvægtige vi har i samfundet, hun/han vil med glæde hjælpe dig er jeg sikker på, og det er jo ikke alle der bare kan lade være med at overspise, der ligger jo ofte noget andet bag, som skal bearbejdes, og det kan lægen jo netop hjælpe med at komme frem til på den ene eller anden måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.