Dårlig scanning - lav fostervægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2014

Anonym trådstarter

Solveig89 skriver:

Så længe baby følger sin egen kurve er det ok. Se tiden an og stress ikke over det
Min datter var 22,5% mindre end normalen, og jeg har en sund og rask pige, der på trods af sin størrelse er helt igennem fantastisk. Det er ikke os alle det kan lave store babyer

Tak for dit beroligende svar!  Godt at din pige er sund og rask!

Fik godt nok ret meget et chok, da jeg overhovedet ikke regnede med at noget var "galt". Og det var noget elendigt scanningspersonale, der overhovedet ikke forsøgte at gøre mig minde nervøs (ikke at der ellers er noget galt som kan ses i hvert fald).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

hvis hun fortsætter sin egen kurve som nu trods hendes str, så ja, de har end ikke snakket om terminen eller igangsættelse. Der skal meget til før de sætter igang, det oplevede jeg også sidste graviditet hvor jeg fik svangreskabsforgiftning, selvom jeg var OVER termin ville de ikke sætte mig igang, dagen inden de så endelig ville sætte mig igang da det var blevet rimelig slemt, gik jeg så selv i fødsel om natten.. Min største bekymring omkring lillesøsters vægt er så at jeg jo har en datter der vejede 3500 ved fødsel, og det er jo meget normalt. Hvor lillesøster hvis hun fortsætter som nu, ikke vil nå op på 3kg... Men flowet er fint og det er det også ved din bebs, og så er det jo bare og ellers ligge mærke til liv osv.. Hvis du er nervøs for moderkageløsning igen så hold øje med tegnene til det, smerter blødning osv..

Tak, det hjælper lidt at høre!

Det er vildt at de ville lade dig gå sådan med svangerskabsforgiftning! Ved 2. barn ville de ikke lade mig gå længere end uge 38+0 hvor de forsøgte at sætte mig i gang, grundet lille baby + moderkageløsningen første gang. Fik så at vide denne gang at jeg sagtens kan gå til termin når nr. 2 nu havde en flot str. i uge 38, så jeg havde slet slet ikke regnet med at få et lille nips igen  Må jeg spørge hvilket hospital du hørte til?

Og så er jeg jo også nervøs for om hun nu følger sin kurve, eller om det bliver værre  Var dog til scanning dagen efter hos en privat jordemoder og det var alle pengene værd!! Baby var 30 gram større, så enten havde de målt forkert eller også havde hun allerede taget på. Så dejligt at vide 

Anmeld

11. juli 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Man skal tage de scanninger med et gran salt. Det er ikke altid de målinger er præcise.
Jeg kender et par hvis barn blev skønnet under gennemsnittet stort set hele graviditeten igennem (på et tidspunkt 25% under), men ud kom en baby på knap 4 kg.

Hvor er det mærkeligt at de hver gang målte meget under! Og dejligt at hun gik en stor og sund baby 

Anmeld

11. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Lav vægt kan betyde mange ting..men tag det nu roligt og så skal jordmødre og læger nok passe godt på dig og bebs.

Der kan være flere årsager til lav vægt.
Gener..kan være en ret så vægtig årsag.
Undersøg fødselsvægte i din egen og faderens familie.
Er det normalt der med små babyer?

Det kan også skyldes at der kun er to "kanaler" i navlestrengen i stedet for de normale 3.
Hvilket oftest er grunden til lav vægt.
Barnet plejer ikke at tage skade af det, det bliver bare ikke så stort..men skal nok hente det ind senere.
Så sov nu bare roligt.

Kærligst
Sussie

Tak for dit søde svar! Jeg har været ved læge (rutine) og umiddelbart er alle mine værdier normale. Så købte vi også en scanning og hun tjekkede navlesnor og moderkage og alt var bare fint.  

Så jeg ved simpelthen ikke hvad jeg kan have gjort forkert  Men lægen mener jeg stresser for meget så jeg må jo prøve at slappe af. Har bare heller ikke lyst til at tage 40 kg på for jeg har allerede taget nok på denne graviditet!

Men du har ret, jeg må prøve at tage det roligt og håbe på det bare er en lille person der ellers er sund og rask 

Anmeld

11. juli 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Tak, det hjælper lidt at høre!

Det er vildt at de ville lade dig gå sådan med svangerskabsforgiftning! Ved 2. barn ville de ikke lade mig gå længere end uge 38+0 hvor de forsøgte at sætte mig i gang, grundet lille baby + moderkageløsningen første gang. Fik så at vide denne gang at jeg sagtens kan gå til termin når nr. 2 nu havde en flot str. i uge 38, så jeg havde slet slet ikke regnet med at få et lille nips igen  Må jeg spørge hvilket hospital du hørte til?

Og så er jeg jo også nervøs for om hun nu følger sin kurve, eller om det bliver værre  Var dog til scanning dagen efter hos en privat jordemoder og det var alle pengene værd!! Baby var 30 gram større, så enten havde de målt forkert eller også havde hun allerede taget på. Så dejligt at vide 

jeg hører til hillerød hospital

Anmeld

11. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for dit søde svar! Jeg har været ved læge (rutine) og umiddelbart er alle mine værdier normale. Så købte vi også en scanning og hun tjekkede navlesnor og moderkage og alt var bare fint.  

Så jeg ved simpelthen ikke hvad jeg kan have gjort forkert  Men lægen mener jeg stresser for meget så jeg må jo prøve at slappe af. Har bare heller ikke lyst til at tage 40 kg på for jeg har allerede taget nok på denne graviditet!

Men du har ret, jeg må prøve at tage det roligt og håbe på det bare er en lille person der ellers er sund og rask 

Din vægtstigning har højest tænkeligt intet med barnets vægt at gøre..og selvom du evt selv fik lidt for lidt at spise, så ville barnet stadig tage fra dig, hvad det skulle bruge.

Nu skal du ikke sulte dig og stresse over det med vægten.
De fleste kvinder tager mellem 10 og 20 kg på under graviditet, nogle endda helt op til 30 kg.
De er svære at slippe af med, men det er altså normalt.
Lev sundt, gå nogle gode ture 2-3 gange om ugen.
Spis fornuftigt...hold dig fra slik og søde sager...lidt må du dog godt synde..lav en ugentlig slikdag.
Spis frugt og godt med fibre, samt protein..så får du og bebs alt det I har brug for.
Kærligst
Sussie

Anmeld

11. juli 2014

Momster89

Anonym skriver:

Tak for dit beroligende svar!  Godt at din pige er sund og rask!

Fik godt nok ret meget et chok, da jeg overhovedet ikke regnede med at noget var "galt". Og det var noget elendigt scanningspersonale, der overhovedet ikke forsøgte at gøre mig minde nervøs (ikke at der ellers er noget galt som kan ses i hvert fald).

Jeg fik også lidt af et chok, men blev berolige af personalet. Det lyder ikke sjovt, at de ikke har forklaret dig godt nok hvad det betyder. Dog er der jo det plus at du får liv til at se bebs ofte, og hvis du er heldig lavet de 3D billeder jeg fik 3D billeder hver gang, og tjekket kønnet en million gang desuden blev jeg scannet 1 gang i ugen, så jeg nåede aldrig at blive nervøs for om der skulle være noget galt.
Jeg håbet dit forløb bliver rigtig godt, og at baby begynder at spise noget mere, så du Lan blive mere rolig

Anmeld

11. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Din vægtstigning har højest tænkeligt intet med barnets vægt at gøre..og selvom du evt selv fik lidt for lidt at spise, så ville barnet stadig tage fra dig, hvad det skulle bruge.

Nu skal du ikke sulte dig og stresse over det med vægten.
De fleste kvinder tager mellem 10 og 20 kg på under graviditet, nogle endda helt op til 30 kg.
De er svære at slippe af med, men det er altså normalt.
Lev sundt, gå nogle gode ture 2-3 gange om ugen.
Spis fornuftigt...hold dig fra slik og søde sager...lidt må du dog godt synde..lav en ugentlig slikdag.
Spis frugt og godt med fibre, samt protein..så får du og bebs alt det I har brug for.
Kærligst
Sussie

Tusind tak! Det beroliger mig lidt at læse. 

Jeg synes også jeg lever ok sundt, men det er dejligt at læse at jeg nok gør det rigtigt og ikke som sådan skader babyen med det jeg spiser.

Anmeld

11. juli 2014

Anonym trådstarter

Solveig89 skriver:

Jeg fik også lidt af et chok, men blev berolige af personalet. Det lyder ikke sjovt, at de ikke har forklaret dig godt nok hvad det betyder. Dog er der jo det plus at du får liv til at se bebs ofte, og hvis du er heldig lavet de 3D billeder jeg fik 3D billeder hver gang, og tjekket kønnet en million gang desuden blev jeg scannet 1 gang i ugen, så jeg nåede aldrig at blive nervøs for om der skulle være noget galt.
Jeg håbet dit forløb bliver rigtig godt, og at baby begynder at spise noget mere, så du Lan blive mere rolig

Jeg tror desværre ikke jeg hører til et hospital der nogensinde gør sig i 3d. Har i hvert fald ikke oplevet det gennem mange scanninger, men hører af og til at andre hospitaler gør det.

Desværre reagerede personalet bare ved at blive totalt tavse, så løbe ind til en læge og så komme tilbage og sagde at hun er lidt for lille og vi skulle komme igen om tre uger. Da vi spurgte dem direkte om vi skulle gå og være bekymrede, så de bare endnu mere mærkelige ud og vævede sig sådan lidt ud af at svare.

Så måtte vi gå, på trods af at jeg stod med tårer i øjnene og muligvis verdens mest chokerede ansigtsudtryk  Så et eller andet sted har jeg faktisk virkelig meget lyst til at fortælle dem at det var en rigtigt dårlig måde at behandle os på, særligt når det nu ikke er SÅ slemt som vi umiddelbart frygtede.

Og tusind tak for de søde ord, håber også på det bedste og ellers kan din historie hvor alt endte godt jo trøste mig lidt 

Anmeld

29. juli 2014

Anonym trådstarter

Opper lige min egen tråd, da jeg var til scanning i dag. Nu er hun så 23% for lille, imod 19% før men de sagde alligevel at hun følger sin egen kurve? Det giver da ingen mening?

Og så sagde de at intet tyder på moderkagen ikke fungerer, men samtidig gav de mig en folder om et forsøg for gravide hvis moderkage ikke fungerer?? 

Så nu er jeg endnu mere bekymret og meget forvirret. Jeg mærker dog meget liv hver dag, men det er dybt frustrerende alligevel hvis hun nu vokser mindre og mindre 

Fik tid til scanning om to uger, så det viser vel også at det er værre, da der gik tre uger sidst... åh hvad gør jeg dog forkert?!? Jeg er 26+3 i dag og er simpelthen så skrækslagen for hvad der nu skal ske hvis det er værre til næste scanning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.