Strækmærker :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.366 visninger
16 svar
3 synes godt om
8. juli 2014

Frk_Louise

Jeg er "kun" i uge 22+3 og har allerede fået de første strækmærker. Min mave er ikke kæmpe stor endnu, men den er da vokset. Havde nok bare egentlig troet, at der skulle noget mere til før jeg fik strækmærker. Men vi er jo nok alle forskellige..

Jeg begyndte at bruge "Matas Mor & Barn Mavecreme" igår. 

Er der nogle af jer, der har gode erfaringer med denne eller andre cremer/olier?

Vil meget gerne begrænse strækmærkerne, hvis det er muligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

mortilsilke

Nu har jeg haft strækmærker siden jeg var 12 år gammel, der dækker HELE min mave, så jeg har lært at leve med dem, men mange jeg kender har sagt at Bio Oil skulle være rigtig godt :-)

Anmeld

8. juli 2014

Katia Juul Skovgaard

Frk_Louise skriver:

Jeg er "kun" i uge 22+3 og har allerede fået de første strækmærker. Min mave er ikke kæmpe stor endnu, men den er da vokset. Havde nok bare egentlig troet, at der skulle noget mere til før jeg fik strækmærker. Men vi er jo nok alle forskellige..

Er der nogle af jer, der har gode erfaringer med denne eller andre cremer/olier?

Jeg brugte den creme du omtaler... Ved selvfølgelig ikke om det er den, men jeg "slap" med de overfladiske strækmærker... De er ret utydelige her næsten 1 år efter, men selvfølgelig er de der..

Uanset om det virkede eller ej, så var det bare dejligt at få masseret og smurt maven lidt, syntes jeg

Hov, skal lige siges... Jeg var KÆMPE, tog 33 kg på

Anmeld

8. juli 2014

Mom2

Frk_Louise skriver:

Du kan intet gøre for at forhindre strækmærker eller gøre så du ikke får så mange, for det er genetisk... Men det er noget med at hvis du smøre dem (smid ikke pengene efter dyre olier/cremer) med almindelig bodylotion og holder dem godt fugtet, så bliver de ikke så tydelige og røde og de klør heller ikke

Anmeld

8. juli 2014

LilleLene

Frk_Louise skriver:

strækmærker er hormonelt og genetisk

jeg fik strækmærker allerede i uge 6

Anmeld

8. juli 2014

Kasand

Bio-Oil har været guld værd for mig :-)

Jeg fik ikke rigtig brugt det i graviditeten, desværre, og fik mange slemme strækmærker. Begyndte at bruge det efterfølgende og meget hurtigt falmede mærkerne markant i farven og størstedelen er næsten helt væk nu :-D

Bio-Oil er smådyr, den koster 119 kr (mener jeg) i Matas, men den er pengene værd. Og så er den samtidig super lækker at bruge og dufter skønt :-) 

Hvis du bor i nærheden af en af de nye forretninger der hedder Normal (ved der er en i Odense og en i Århus) så har de Bio-Oil til 79 kr :-)

Anmeld

8. juli 2014

Frk_Louise

Altså hvis der er noget, der kan hjælpe bare en lille smule, er jeg villig til at prøve det  Også selvom nogle siger, at det er genetisk og ikke kan afhjælpes med creme 

Ved godt, at jeg ikke kan undgå strækmærker 100%, det er jeg helt klar på. 

Men hvis jeg kan mindske det, er jeg meget tilfreds. Har allerede på hofter og lår og det har jeg været rigtig ked af. Så vil helst undgå at det er voldsomt meget på min mave også.. 

Anmeld

8. juli 2014

Vivienne

Hej

Da jeg har en mor med rigtig mange strækmærker og har hørt at det er genetisk, var jeg sikker på at jeg også ville få det. 

Jeg googlede mig frem til mange positive erfaringer med Argan Olie og besluttede mig for at satse på det, selvom det var dyrt (ca. 240kr på apoteket). 

Nu er jeg 25+5 og har ingen strækmærker på trods af en stor mave. Om det er Argan Olien jeg kan takke, ved jeg ikke med 100% sikkerhed, men jeg ville i hvert fald anbefale det til andre. 

Held og lykke

Anmeld

8. juli 2014

Joan ( Smallie )

strækmærker er hormonelt og genetisk

jeg fik strækmærker allerede i uge 6

Ok det forstår jeg så ikke min mor fik ingen strækmærker begge gange hun var gravid og jeg fik sådan nogen små nogen som man næsten ikke kan se mere, men min søster hun var over fyldt med dem begge gange hun var gravid. 

Så jeg forstår ikke lige hvis det er genetisk for vi er da hel søskende og har hver fået et barn af begge køn 

Anmeld

9. juli 2014

LilleLene

Joan ( Smallie ) skriver:

Ok det forstår jeg så ikke min mor fik ingen strækmærker begge gange hun var gravid og jeg fik sådan nogen små nogen som man næsten ikke kan se mere, men min søster hun var over fyldt med dem begge gange hun var gravid. 

Så jeg forstår ikke lige hvis det er genetisk for vi er da hel søskende og har hver fået et barn af begge køn 

søskende behøves jo heller ikke have ens hårfarve bare fordi det er genetisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.