Øv - ammeoplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.494 visninger
12 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2014

Mor Christa

Øv hvor træls.. Er ude og handle i Bilka , bagefter vil vi lige spise en hurtig bid på en fastfoodrestaurant - fint nok! 

Vi har Ida på 1,5 mdr med, hun begynder at græde og er ikke til at trøste. 

Sidder nu og ammer hende under en stofble for at gemme det væk. I et hjørne for ikke at få for mange blikke. Tør ikke kigge rundt, fordi dem der sidder ved bordet ved siden af lige - højlydt! - har diskuteret hvor klamt det er :/ er det "klamt" i offentligt rum på den måde? Gør alt hvad jeg kan for ikke at vække opsigt .. Øv øv øv! Kan ikke huske disse "problemer" fra da jeg ammede Victor .. Måske er jeg bare meget nærtagende i øjeblikket :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

FF

Øv hvor træls.. Er ude og handle i Bilka , bagefter vil vi lige spise en hurtig bid på en fastfoodrestaurant - fint nok! 

Sidder nu og ammer hende under en stofble for at gemme det væk. I et hjørne for ikke at få for mange blikke. Tør ikke kigge rundt, fordi dem der sidder ved bordet ved siden af lige - højlydt! - har diskuteret hvor klamt det er :/ er det "klamt" i offentligt rum på den måde? Gør alt hvad jeg kan for ikke at vække opsigt .. Øv øv øv! Kan ikke huske disse "problemer" fra da jeg ammede Victor .. Måske er jeg bare meget nærtagende i øjeblikket :-) 

Woow det er Ihvertfald en øv oplevelse 

Kan ikke forstå hvorfor nogen skulde snakke højtlydende om det .

Fordig det er I hvertfald ikke klamt , men helt naturligt

Anmeld

8. juli 2014

san

Mor Christa skriver:

Nej måske er det bare folk rundt om dig, der er nærtagende, efter det har være så meget oppe i medierne, nu må de sgu slappe af... Der er intet ulækkert i at amme, hvis folk ikke kan klare det, må de sgu kigge den anden vej.. Og du sidder jo ikke med begge bryster fremme, du gemmer det så godt du kan, så fred værd med det... Du gør det helt rigtige

Dumme mennesker....

Anmeld

8. juli 2014

Kærlighediminmave

Jeg synes det er uacceptabelt og virkelig barnligt af folk at sidde og sige at det er klamt! Helt ærligt det er naturligt at amme hvad gjorde kvinderne før der kom flasker? Det er medierne der har pustet det op og folk nu om dage er blevet sarte og sippede! Hvad vil de ha man skal gøre? Lade barnet skrige fordi man ik må amme offentligt, for så brokker folk dig også bare over at barnet larmer.. 

Jeg er ikke mor endnu men vi prøver, og jeg ved med mig selv at sådan som det er idag, ville jeg ik turde amme nogen steder andet end hjemme, jeg kan ikke håndtere folk der er sådan der ude i det offentlige, heg ville enten blive rigtig ked af det, eller også ville jeg bede min mand holde barnet og så ville jeg give dem en overhaling de aldrig vil glemme! Jeg synes det er noget svineri!! 

(Undskyld mit udbrud) 

Anmeld

8. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tror du har været uheldig

Anmeld

8. juli 2014

Mor Christa

Tak for ordene og medholdet - tænker jeg var uheldig :-) vi er kommet hjem og ammer nu i rolige omgivelser! Dejligt! ;-)

Anmeld

8. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvis jeg kunne høre at der var nogen der sagde det højt og det var mig der ammede så havde jeg sku sagt noget igen til dem!!! Fandme frækt af dem!!!! Helt ærligt!!! 

Anmeld

8. juli 2014

Christine

Mor Christa skriver:

Nej det er de stupide mennesker du hørte, der er klamme 

Anmeld

8. juli 2014

sne190810

Omsorgsgiver skriver:

Hvis jeg kunne høre at der var nogen der sagde det højt og det var mig der ammede så havde jeg sku sagt noget igen til dem!!! Fandme frækt af dem!!!! Helt ærligt!!! 

Jeg tror endda også jeg havde fjernet min stofble, hvis det var mig i den situation.
Udelukkende for at provokere og håbe på de meeeeget forulempede mennesker ville finde sig et andet, og mere passende sted at sidde - VÆK fra mig :-)

Men jeg er også typen som er ved at brække mig over al den latterlige amme-forskrækkelse der hersker i DK - og som godt kan lide at prikke lidt til uvidende og snæversynet mennesker

Anmeld

8. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
sne190810 skriver:

Jeg tror endda også jeg havde fjernet min stofble, hvis det var mig i den situation.
Udelukkende for at provokere og håbe på de meeeeget forulempede mennesker ville finde sig et andet, og mere passende sted at sidde - VÆK fra mig :-)

Men jeg er også typen som er ved at brække mig over al den latterlige amme-forskrækkelse der hersker i DK - og som godt kan lide at prikke lidt til uvidende og snæversynet mennesker

Jeg tror jeg havde sagt til dem: " Hvis I synes det her er klamt så sku I tá' og kigge på jer selv"  

Amen helt ærligt!! Hvor er folk dog ubehøvlede nu til dags!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.