sladrehank eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
16 svar
24 synes godt om
7. juli 2014

Anonym trådstarter

hej.

har lige valgt at skrive som anonym herinde da jeg ikke ved om jeg kender nogen.

jeg har en veninde (bedste veninde faktisk) der er blevet gravid. hun har så fortalt mig efterfølgende at hun har været stoppet på p-piller i lang tid -men at kæresten ikke ved det !

han tror så altså bare at det er et uheld..

skal jeg som veninde fortælle det til kæreste eller lade være ?

altså nu har ikke selv været gravid men tænker at lægerne kan vel se ved undersøgelser man får om man er på p-piller eller ej? der er jo nogle hormoner i som jeg tænker de kan se ? igen jeg har ingen anelse om hvad man skal igennem som gravid så beklager hvis det er helt hen i vejret  

sys bare han burde vide det, men vil jo heller ikke risikere mit venskab for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Pinkrose

Altså det ikke noget lægerne tester for, tror de for at være ærligt er meget ligeglade det er ikke det som der skal tænkes eller testet omkring når man først er gravid.

Om jeg syntes han fortjener at vide det, helt bestemt

Anmeld

7. juli 2014

Vivienne

Anonym skriver:

hej.

har lige valgt at skrive som anonym herinde da jeg ikke ved om jeg kender nogen.

jeg har en veninde (bedste veninde faktisk) der er blevet gravid. hun har så fortalt mig efterfølgende at hun har været stoppet på p-piller i lang tid -men at kæresten ikke ved det !

altså nu har ikke selv været gravid men tænker at lægerne kan vel se ved undersøgelser man får om man er på p-piller eller ej? der er jo nogle hormoner i som jeg tænker de kan se ? igen jeg har ingen anelse om hvad man skal igennem som gravid så beklager hvis det er helt hen i vejret  

sys bare han burde vide det, men vil jo heller ikke risikere mit venskab for det

Hvordan kan du kalde dig selv for "bedste veninde"?

Synes du skal holde din mund, hvis du er hendes "bedste veninde". Havde du været hans bedste veninde, så kunne man evt. overveje at gøre noget.

Hvis du er så meget imod det hun har gjort, så burde du måske overveje jeres venskab og spørge dig selv om du vil være venner med en person, der kan finde på sådan noget.

Anmeld

7. juli 2014

tarkoflen

Det tester en læge ikke for

Om han fortjener at vide det, ja det gør han! Og jeg kan slet ikke forstå din veninde kan finde på ikke at tage sine piller og sige det er et uheld, det er på ingen måde ok!

Om du skal sige det, hmm hvad får du ud af det? Jeres venskab forbliver nok ikke intakt og du risikerer at et barn skal vokse op uden begge sine forældre, hvor det måske ikke var nødvendigt. Og du vil for altid bære på dine skuldre at du har en del af skylden for det? Altså det ville jeg i hvert fald have. Sidst men ikke mindst er der stor risiko for at du bliver bussemanden. Mon dog din veninde indrømmer det for kæresten selvom du fortæller ham det? Det vil med stor sandsynlighed blive brugt imod dig.

Jeg synes omvendt at du skal appellere meget kraftigt til veninden om at fortælle sin kæreste sandheden! Det er ikke ok det hun har gjort og han fortjener at kende sandheden.

Det her er af ren nysgerrighed, og det er helt ok hvis du ikke vil svare! Men jeg er virkelig nysgerrig efter at vide hvor gammel man mon kan være når man finder på at gøre sådan noget? Pyha det er altså at tage manden som gidsel!

Anmeld

7. juli 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

hej.

Nu er hun jo gravid. Jeg ville prøve at snakke til hendes samvittighed og få hende til at sige det selv, jeg ville ellers ikke blande mig og fortælle det til manden, nu er "skaden" sket og det kan måske ødelægge mere end gavne.... tænk hvis barnet kan få 2 glade forældre sammen, fremfor måske at far og mor går fra hinanden i had? Lad hende selv fortælle det. Jeg synes desuden bestemt han fortjener at få det afvide. Men ikke af dig. 

Anmeld

7. juli 2014

VIPpigen

Lægen tester eller undersøger ikke for det... Sidder selv og er højgravid, og lillebror er produceret på piller....

Jeg ville ikke blande mig, ja han har ret til at vide det. Men hun burde selv krybe til kors. jeg syntes det var noget af det sværeste at fortælle min mand at vi havde lavet en upser... Og det var ved at koste os forholdet... Jeg følte netop jeg havde snydt ham.... Jeg syntes du skal appellere til hendes samvittighed, sådan en må hun da have 

Anmeld

7. juli 2014

Marts<3

Vildt nok du overvejer og sige det til ham... Tror ikke du skal gøre det...

Anmeld

7. juli 2014

AnonymMor

Jeg havde holdt min mund... for det første er i bedste veninder og i bør kunne fortælle hinanden alt uden det kommer videre.. 

Han fortjener helt sikkert at vide det men det skal han ikke høre fra dig, men derimod hende selv.. 

du får ikke noget godt ud af at sige det videre til ham. det er ikke din hovedpine.. 

Anmeld

7. juli 2014

Laulund87

Utroligt unfair hun giver dig den viden.. Den skulle hun have holdt for sig selv.

Han burde egentlig vide det, men det ville gøre for meget skade for barnet, tror jeg.

Anmeld

7. juli 2014

Laulund87

Utroligt unfair hun giver dig den viden.. Den skulle hun have holdt for sig selv.

Han burde egentlig vide det, men det ville gøre for meget skade for barnet, tror jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.