Ang. morgenmad til barn på 13 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2014

Masig

Havregrød med en most banan

En grovbolle med pålæg, ost, smøreost, smør eller lignende

Rugbrød med pålæg, ost eller lignende

Øllebrød

Hirsegrød

Boghvedegrød

Havregryn med forskellige frugter og rosiner og mælk eller yoghurt

Mysli med mælk eller yoghurt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Mumto3

Prøv at koge grøden godt igennem og lad den stå og trække inden han får den, det smager den væsentlig bedre af. Prøv også at lav den tyndere end du plejer, det kan være konsistensen. ( det kan også være at du har prøvet alt det, og det ingen forskel gør, og så ser du bare bort fra det jeg skrev!)

Anmeld

4. juli 2014

Hugoline.

Klatkager af havregrød

Yoghurt med havregryn

Her glider havregrøden ned med en smørklat og lidt vanille

Anmeld

4. juli 2014

Trekløver(:

Øllebrød eller boller med ost eller eller smøreost hitter herhjemme i øjeblikket.

Anmeld

4. juli 2014

Albertsen92

Er det ikke fordi han evt vil spise selv, og ikke "fodres"?

Min datter på 8 mdr spiser selv alle sine måltider.

Anmeld

4. juli 2014

Jupiter

A38 med havregryn i.

Min datter blev også træt af havregrød efter 4 mdr, men det gør åbenbart ikke noget at der er havregryn i A38 

Vi veksler lidt mellem den med hindbær, og naturel.

Anmeld

4. juli 2014

lycly

Lilott skriver:

Hej, jeg har lige brug for nogle gode råd omkring morgenmad til min dreng på 13 måneder.

Han lærte først at spise havregrød da han var ca 10 måneder, men nu tre måneder efter er han kørt træt i det. Jeg kan slet ikke få det i ham, og tager han endelig imod en skefuld spytter han det ud igen. 

Jeg har prøvet at give ham havregryn og cornflakes til morgenmad men det gider han heller ikke. 

I denne uge har han fået semper fuldkornsgrød til morgenmad, men han spiser uden problemer to portioner så det bliver alt for dyrt hvis han skal til at have det hver morgen. 

Er der nogle som har nogle gode råd til hvad jeg efterhånden skal tilbyde ham om morgenen?

Prøv med 3-korns grød: hirse, havre og rugmel.
Det er ligeså nemt og hurtigt at lave som havregrød.

Ellers så A38 evt med havregryn i for at det mætter lidt. Det har begge mine børn spist lystigt

Du kan også bage nogle grovboller han kan få

Anmeld

4. juli 2014

Pinkrose

Lilott skriver:

Hej, jeg har lige brug for nogle gode råd omkring morgenmad til min dreng på 13 måneder.

Han lærte først at spise havregrød da han var ca 10 måneder, men nu tre måneder efter er han kørt træt i det. Jeg kan slet ikke få det i ham, og tager han endelig imod en skefuld spytter han det ud igen. 

Jeg har prøvet at give ham havregryn og cornflakes til morgenmad men det gider han heller ikke. 

I denne uge har han fået semper fuldkornsgrød til morgenmad, men han spiser uden problemer to portioner så det bliver alt for dyrt hvis han skal til at have det hver morgen. 

Er der nogle som har nogle gode råd til hvad jeg efterhånden skal tilbyde ham om morgenen?

Altså over 1 år ville jeg tilbyde han alt det man nu kan spise til morgenmad

Her spiser vi skyr/ havregryn / cornflakes eller knæk brød i hverdagene

Og yougurt og boller i weekenden .

Anmeld

4. juli 2014

Snoopy77

Lilott skriver:

Min datter vil helst spise det samme som mig. Måske hvis du sidder med noget grød/havregryn/andet, vil ham blive interesseret? Tænker også at det kan være hans alder der gør at han spytter maden ud igen, det skulle være meget almindeligt

Anmeld

4. juli 2014

tarkoflen

Thea skifte mellem at få øllebrød, havregrød og trekornsgrød fra urtekram, og jeg laver det altid på sødmælk, måske det kunne hjælpe at variere morgenmaden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.