Ang. morgenmad til barn på 13 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.136 visninger
22 svar
7 synes godt om
4. juli 2014

Lilott

Hej, jeg har lige brug for nogle gode råd omkring morgenmad til min dreng på 13 måneder.

Han lærte først at spise havregrød da han var ca 10 måneder, men nu tre måneder efter er han kørt træt i det. Jeg kan slet ikke få det i ham, og tager han endelig imod en skefuld spytter han det ud igen. 

Jeg har prøvet at give ham havregryn og cornflakes til morgenmad men det gider han heller ikke. 

I denne uge har han fået semper fuldkornsgrød til morgenmad, men han spiser uden problemer to portioner så det bliver alt for dyrt hvis han skal til at have det hver morgen. 

Er der nogle som har nogle gode råd til hvad jeg efterhånden skal tilbyde ham om morgenen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Bell'star

Lilott skriver:

Hej, jeg har lige brug for nogle gode råd omkring morgenmad til min dreng på 13 måneder.

Han lærte først at spise havregrød da han var ca 10 måneder, men nu tre måneder efter er han kørt træt i det. Jeg kan slet ikke få det i ham, og tager han endelig imod en skefuld spytter han det ud igen. 

Jeg har prøvet at give ham havregryn og cornflakes til morgenmad men det gider han heller ikke. 

I denne uge har han fået semper fuldkornsgrød til morgenmad, men han spiser uden problemer to portioner så det bliver alt for dyrt hvis han skal til at have det hver morgen. 

Er der nogle som har nogle gode råd til hvad jeg efterhånden skal tilbyde ham om morgenen?

Har du prøvet at putte en lille smule frugtmos ovenpå havregrøden? - det virker herhjemme, selvom vores heller ikke ligefrem elsker havregrød

Anmeld

4. juli 2014

Lilott

Bell'star skriver:

Har du prøvet at putte en lille smule frugtmos ovenpå havregrøden? - det virker herhjemme, selvom vores heller ikke ligefrem elsker havregrød

Jeg har prøvet både frugtmos og sukker, men ingen af delene fungerer

Anmeld

4. juli 2014

Bell'star

Lilott skriver:

Jeg har prøvet både frugtmos og sukker, men ingen af delene fungerer

Nå øv, så ved jeg desværre ikke helt hvad du kan gøre.. Hmm måske en anden slags grød? Risgrød, mannagrød, maizenagrød?

Anmeld

4. juli 2014

Lilott

Bell'star skriver:

Nå øv, så ved jeg desværre ikke helt hvad du kan gøre.. Hmm måske en anden slags grød? Risgrød, mannagrød, maizenagrød?

Det kan godt være jeg må prøve en anden slags grød. Så må jeg se om jeg kan finde en der er lige så nem og hurtig at lave som havregrød

Anmeld

4. juli 2014

stjernehimmel

øllebrød

Anmeld

4. juli 2014

Muffinmus

Mine ville gerne spise havregrøden hvis jeg blendede havregrynene inden..dvs de fik samme konsistens som sempérs fine grød. S blender man bare en bøtte der kan stå):

og eller prøv en bolle med ost eller lign.

Anmeld

4. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad med noget yoghurt med havregryn i? 

Anmeld

4. juli 2014

Mum33

Mos en 1/2 banan i den

Anmeld

4. juli 2014

Chris86

Her skifter vi mellem havregrød med lidt kanel (ell vanilie) eller sukkerfri yoghurt blandet op med havregryn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.