Så skete det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2014

M (:

LA90 skriver:

Tusinde tak

Og tak igen, det er rart at få af vide hvad der bla. skal ske når vi skal til lægen første gang  Min læge sagde at jeg skulle have taget blodprøver, hader nåle, er næsten ved at besvime, men kan slet ikke vente med at komme af sted  Fnis.

Har prøvet at lave en test her på siden, over hvor langt jeg ca. er henne. Jeg stoppede med p-piller d. 9 april, fik min mens d. 13 og igen d. 21 maj. Siden har jeg ikke fået den og bla. der faldt min mistanke på om jeg var gravid  Men det betyder så at jeg har haft 39 dage i min cyklus (eller hva? ) Hvor lang tid min ægløsning har varet, ved jeg ikke, så jeg lod den stå på 14 dage. Testen sagde så at jeg er 4+4 uger henne

Umiddelbart nej, så kan man ikke ud fra der beregne din cyklus. Da du ikke har nået at have en alm cyklus uden p-piller, er det umuligt at sige, hvor lang din cyklus er. Jeg ville nok derfor gå ud fra at den er 28-30 dage (som er det "normale") og så evt blive sat tilbage ved første skanning, hvis der viser sig, at din cyklus alligevel har været længere. Derved ville terminsberegneren skulle udfyldes således: 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

1Wish

LA90 skriver:

Kan vist ikke helt finde ud af den beregner  Tihi.

Nej nej, har ikke haft to mens på én måned

Jeg har været på p-piller al den tid jeg har kendt min kæreste (3,3 år). Onsdag d. 9 april stoppede jeg med dem og fik min mens som jeg plejede søndag d. 13 april.

(Har altid stoppet med p-pillen en onsdag, fået mensen en søndag og begyndt på pillerne igen en onsdag.)

Så fik jeg min mens igen onsdag d. 21 maj, en smule forsinket, men tænkte at det var fordi den ikke blev styret af p-pillerne mere. Men den sluttede så igen søndag d. 25 som den skulle. Siden har jeg ikke fået den  

Jeg tog en test omkring d. 12 i uge 24, der var den negativ, men har læst at der godt kan gå en uge-14 dage før det kan ses i urinen

Kan du måske hjælpe med at udfylde beregneren?

Sådan som jeg har udfyldt den, siger den. 4+5 nu  Men jeg har ski nok gjort det forkert hehe ..

M har beregnet den for dig 

og sådan ville jeg også være kommet frem til det 

Anmeld

4. juli 2014

*Mor Til Albert*

LA90 skriver:

Søndag d. 29 juni, vågnede jeg op kl. 5 om natten, med ekstremt store smerter i underlivet. Jeg kravlede på toilet, da jeg tænkte at jeg nok bare skulle *biiip*.

Da smerterne stille begyndte at formindske, tog jeg en test. Da der dukkede to flotte streger frem, gik alt i stå for mig. Jeg troede ikke rigtig på det, har aldrig fået to streger på en test før  

Jeg gik ind til min sovende kæreste, og satte mig på sengekanten. Han vågnede og spurgte hvad der var galt, jeg viftede mundlam med testen, hvorefter han spurgte om den var negativ? Jeg rystede på hovedet, og han spurgte igen, om den så var positiv? Og jeg nikkede. Han lagde sig ned igen og sagde, at det ser vi på i morgen. Det var ikke gået op for ham hvad jeg vist ham.

Der gik ikke længe før han vendte sig rundt, og begyndte at reagere på det  

Senere på dagen, tog jeg en test mere. Igen viste den positiv. Dagen efter tog jeg endnu en, og igen igen viste den positiv  

Om mandagen ringede jeg til min læge, og bad om en tid. Fredag d. 18 skal jeg op og have taget blodprøver og snakke. Vi glæder os ualmindelig meget  

Men da jeg ringede til min læge, sagde hun at man først snakkede med gravide når de var i 9 uge, hvornår var I hos jeres læge, efter I fandt ud af at I var gravid?

Jeg har super mange spørgsmål og bekymringer, så kan slet ikke vente med at komme til læge  

Har haft ondt i maven, siden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Har vågnet to gange om natten med ondt i maven, det har føltes som om jeg skulle *biiip*, men intet er sket og har kunnet gå i seng igen. I nat har der dog ikke været noget. Har jeg noget at være bekymret over?

Undskyld det lange indlæg

Hilsen en glad første gangs gravid

Et stort tillykke til jer begge!
- Åh ha! Kan selv huske, hvordan jeg havde det da jeg opdagede at jeg var gravid. Det var så spændende, skræmmende, bekymrende og helt igennem fantastisk. Glæder mig til at følge dig herinde de næste 9 måneder.

Jeg var ved læge i uge 5 fordi at jeg ikke vidste bedre, og fordi at sekretæren ikke sagde noget om, at man først tager imod gravide når de er 9 uger henne.

Anmeld

4. juli 2014

LA90

*Heidi* skriver:

Et stort tillykke til jer begge!
- Åh ha! Kan selv huske, hvordan jeg havde det da jeg opdagede at jeg var gravid. Det var så spændende, skræmmende, bekymrende og helt igennem fantastisk. Glæder mig til at følge dig herinde de næste 9 måneder.

Jeg var ved læge i uge 5 fordi at jeg ikke vidste bedre, og fordi at sekretæren ikke sagde noget om, at man først tager imod gravide når de er 9 uger henne.

Mange tak skal du ha'!  Vi glæder os helt vildt til at baby kommer til verden, 9 måneder er lige pludselig meget lang tid  

Hvor er du sød, jeg glæder mig også til at fortælle om hvornår det forløber

Anmeld

4. juli 2014

LA90

Vi har i dag været en tur ved lægevagten, da jeg fik ondt i maven og ikke rigtig kunne lide de smerter.

Vagtlægen sendte os videre til scanning, da alle prøver ikke viste noget ondt. Den søde læge til scanningen, viste os hvad hun så på skærmen. 'Et lille pære foster, med en sæbebobbel i' sagde hun  Jeg var ikke langt nok henne til at man sådan rigtig kunne se selve baby, men der var noget derinde, og alt var som det skulle være

Min bekymringer har heldigvis været ingen ting  

Lægen målte fosteret til at være 11 mm, det skal være ca. 16 mm for at man er i 6 uge, fortalte hun. Så vi gætter på at jeg ca. er i uge 4 + -  Så terminsberegneren har ca. ret, jeg er i hvert fald ikke i uge 6 endnu, det sagde lægen

Men nøj hvor vi glæder os, specielt nu hvor jeg er blevet tjekket og alt er i den skønneste orden  

Anmeld

5. juli 2014

Rikkemor89

LA90 skriver:

Søndag d. 29 juni, vågnede jeg op kl. 5 om natten, med ekstremt store smerter i underlivet. Jeg kravlede på toilet, da jeg tænkte at jeg nok bare skulle *biiip*.

Da smerterne stille begyndte at formindske, tog jeg en test. Da der dukkede to flotte streger frem, gik alt i stå for mig. Jeg troede ikke rigtig på det, har aldrig fået to streger på en test før  

Jeg gik ind til min sovende kæreste, og satte mig på sengekanten. Han vågnede og spurgte hvad der var galt, jeg viftede mundlam med testen, hvorefter han spurgte om den var negativ? Jeg rystede på hovedet, og han spurgte igen, om den så var positiv? Og jeg nikkede. Han lagde sig ned igen og sagde, at det ser vi på i morgen. Det var ikke gået op for ham hvad jeg vist ham.

Senere på dagen, tog jeg en test mere. Igen viste den positiv. Dagen efter tog jeg endnu en, og igen igen viste den positiv  

Om mandagen ringede jeg til min læge, og bad om en tid. Fredag d. 18 skal jeg op og have taget blodprøver og snakke. Vi glæder os ualmindelig meget  

Men da jeg ringede til min læge, sagde hun at man først snakkede med gravide når de var i 9 uge, hvornår var I hos jeres læge, efter I fandt ud af at I var gravid?

Jeg har super mange spørgsmål og bekymringer, så kan slet ikke vente med at komme til læge  

Har haft ondt i maven, siden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Har vågnet to gange om natten med ondt i maven, det har føltes som om jeg skulle *biiip*, men intet er sket og har kunnet gå i seng igen. I nat har der dog ikke været noget. Har jeg noget at være bekymret over?

Stort tillykke med de streger (:

Anmeld

6. juli 2014

fru holm

LA90 skriver:

Stort tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.