Uplanlagt gravid :'-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.142 visninger
10 svar
16 synes godt om
3. juli 2014

Anonym trådstarter

Årh altså, jeg er i 7 sind lige nu.
Har lige fundet ud af at jeg næsten med garanti er blevet gravid. Har taget 2 teste som var MEGET positive og har ikke fået min mens.
Det er på ingen måde planlagt, og jeg er ret meget i vildrede. Eller rettere vi er.
For sagen er den at jeg er i fast parforhold men men, vi har er barn der kun er knap 9 måneder. Og jeg har ikke noget job at vende tilbage til. Så det hele passer bare totalt dårligt sammen.
Jeg har altid svoret at jeg aldrig skulle have en abort, men nu er jeg virkelig i tvivl
Jeg føler mig slet ikke klar til at skulle være gravid allerede igen. Og ville jo gerne nyde vores pige noget mere inden hun skal være storesøster.
Årh hvor er det bare en ØV situation at stå i, som jeg ikke ønsker for nogen!
Jeg overvejer meget en medicinsk abort. Er bare så bange for at fortryde det senere hen, eller at jeg aldrig kan blive gravid igen.
Er der mon andre der står i samme situation? Eller har gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2014

fo82

Søde dig, sikke en møg situation at stå i.

ingen kan sige hvad i skal gøre, det skal i finde ud af sammen.

mwn når både omgivelserne og dit inderste skriger nej, så tror jeg at du inderst inde har besluttet dig. Og man kan aldrig sige sig fri for frygten og risikoen for at fortryde.

det gælder uanset hvilken beslutning du tager i sidste ende. 

Anmeld

3. juli 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg vil bare sige at tænk det godt igennem... Man siger jo at man ikke fortryder de børn man får... Måske vil dine unger have stor glæde af hinanden ? Jeg kender flere der efter 5 år fortryder en abort og snakker om det med tårer i øjnene.... Held og lykke

Anmeld

3. juli 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Har lige fundet ud af at jeg næsten med garanti er blevet gravid. Har taget 2 teste som var MEGET positive og har ikke fået min mens.
Det er på ingen måde planlagt, og jeg er ret meget i vildrede. Eller rettere vi er.
For sagen er den at jeg er i fast parforhold men men, vi har er barn der kun er knap 9 måneder. Og jeg har ikke noget job at vende tilbage til. Så det hele passer bare totalt dårligt sammen.
Jeg har altid svoret at jeg aldrig skulle have en abort, men nu er jeg virkelig i tvivl
Jeg føler mig slet ikke klar til at skulle være gravid allerede igen. Og ville jo gerne nyde vores pige noget mere inden hun skal være storesøster.
Jeg overvejer meget en medicinsk abort. Er bare så bange for at fortryde det senere hen, eller at jeg aldrig kan blive gravid igen.

Stort kram, det må være en sindssygt svært beslutning Jeg kan ikke råde dig til hvad du skal gøre, andet end at følge dit hjerte, hvilket jeg godt ved kan føle som et fesent råd.

HVIS i beslutter jer for at beholde det, vil jeg blot sige, at det ikke dødsdømmer forholdet til din datter. I har jo stadig 9 måneder at nyde hende i, kun hende alene. Jeg blev (planlagt) gravid med vores nr. 2 da Rose var 9 måneder, og har kun gode ting at sige.

Blot for at sige, at det ikke behøver være en gigantisk bekymring, hvis det er den beslutning i træffer 

Anmeld

3. juli 2014

Kamilla-m

Jeg ville aldrig få abort, med mindre alt var kaos omkring mig.
- jeg ved med sikkerhed at jeg ville fortryde bagefter.

For 2år siden opdagede jeg at jeg pludselig ku mærke min livmor (jeg havde haft det røde) tog selvf til læge og blev sendt til akut skanning - jeg var så 22 uger henne, så der var ikke så meget og skille op, men min yngste søn var kun 6 mdr på det tidspunkt (jeg har to andre børn ud over.
Lucas på nu 6.5 og Mathilde på 4.
Så da Lærke blev født var Markus kun 13 mdr. Det var ben hårdt, men vi har klaret det, og jeg er lykkelig for hun kom .

Jeg sys i skal sætte jer sammen og finde fordele og ulemper ved begge dele, og sammen finde den rigtige løsning for jer.

Anmeld

3. juli 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Det kunne lige så godt være mig der havde skrevet det det ER en forfærdelig møg situation at stå i og jeg føler virkelig med dig.. 

Jeg stod selv i den situation for lidt over en mdr siden. jeg testede positiv d 2 april hvor min datter var 7 mdr gammel og jeg havde heller ikke job at vende tilbage til. 

vi besluttede da at vi ville beholde barnet og efter en lille mdr blev jeg sendt til termins scanning og vi følte slet ikke den samme glæde ved at se spiren som ved vores datter og der kunne jeg mærke jeg ikke var klar til barn nr to allerede for som du os siger så er min datter jo stadig en baby og jeg kunne ikke rumme tanken om at skulle "dele" mig i to allerede 

vi gik hjem og snakkede om tingende og jeg forklarede min mand at jeg simpelthen ikke kunne det her på nuværende tidspunkt og heldigvis havde han det på samme måde.. og økonomisk havde vi heller ikke noget at byde den lille ny, så jeg ringede til lægen og bad om en abort  jeg fik d 22 maj fortaget en kirurgisk abort 11+0.

Det var hårdt for har os altid været mod abort, men er slet ikke i tvivl om vi gjorde det rigtige. jeg sidder med følelsen af at det er godt jeg ikke skal have en mere her til jul det magtede jeg simpelthen ikke.. '

mit bedste råd er at mærke efter hvad du føler inderst inde og følg din mave fornemmelse.. 

Anmeld

3. juli 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Det kunne lige så godt være mig der havde skrevet det det ER en forfærdelig møg situation at stå i og jeg føler virkelig med dig.. 

Jeg stod selv i den situation for lidt over en mdr siden. jeg testede positiv d 2 april hvor min datter var 7 mdr gammel og jeg havde heller ikke job at vende tilbage til. 

vi besluttede da at vi ville beholde barnet og efter en lille mdr blev jeg sendt til termins scanning og vi følte slet ikke den samme glæde ved at se spiren som ved vores datter og der kunne jeg mærke jeg ikke var klar til barn nr to allerede for som du os siger så er min datter jo stadig en baby og jeg kunne ikke rumme tanken om at skulle "dele" mig i to allerede 

vi gik hjem og snakkede om tingende og jeg forklarede min mand at jeg simpelthen ikke kunne det her på nuværende tidspunkt og heldigvis havde han det på samme måde.. og økonomisk havde vi heller ikke noget at byde den lille ny, så jeg ringede til lægen og bad om en abort  jeg fik d 22 maj fortaget en kirurgisk abort 11+0.

Det var hårdt for har os altid været mod abort, men er slet ikke i tvivl om vi gjorde det rigtige. jeg sidder med følelsen af at det er godt jeg ikke skal have en mere her til jul det magtede jeg simpelthen ikke.. '

mit bedste råd er at mærke efter hvad du føler inderst inde og følg din mave fornemmelse.. 

Anmeld

3. juli 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Vi vil helt sikket tænke det noget mere igennem,
Det der skræmmer mig allermest er dog økonomien! Hvis jeg ikke finder arbejde fra min barsel er slut om lidt kan jeg nemlig intet få.
Jeg er nemlig en af de "knap så kloge", der aldrig har fået meldt mig i fagforening/a-kasse.
Så situationen kan ende med at blive sådan at manden skal forsøge os alle 3(4)
Og det kan jeg bare slet ikke overskue hvordan skulle hænge sammen.

Børnene ville da helt sikkert få en hel masse glæde af hinanden, med kun ca 1 1/2 år i mellem.

Godt der er lidt tid at tænke det hele igennem på. Havde bare brug for at komme ud med det. Det er ikke andre end os selv der ved det jo..

Anmeld

3. juli 2014

1Wish

Anonym skriver:

Hej,

Jeg er ret meget i samme situation - min søn er knap 11 mdr og har lige fundet ud af jeg er gravid. Jeg overvejet dog ikke abort da jeg ved hvilken dejlig skabning der kommer ud af det - og det er jo mig der må påtage det ansvar at skulle tage mig af en til, selvom det er tidligt, og selvom jeg synes jeg lige har været gravid. 

Jeg har oprettet en tråd ( 2 i træk -allerede gravid igen) under emnet graviditet. Der er mange der skriver om deres oplevelser og erfaringer med 2 børn lige efter hinanden. Synes du skulle læse den  De har givet mig en masse tro på jeg sagtens kan klare det! 

Hvis du er det mindste i tvivl om du skal få en abort, synes jeg ikke du skal få en 

Anmeld

5. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej igen.
Vil lige komme med en lille Update.
Vi har besluttet at beholde vores kommende lille Blyp
Hver gang vi har været inde på abort er vi kommet til at kigge på vores skønne datter. Og når man ved der kommer noget så skønt ud af det er det altså svært at fravælge.
Samtidig er jeg også bange for at jeg ville fortryde det resten af mit liv hvis jeg fik en abort. Og det vil jeg altså bare ikke leve med.
Så nu er det besluttet vores datter skal være storesøster til marts
Så ved i det og tusind tak for al responsen i mit forvirrede øjeblik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.