Fortæl mig at det nok skal gå..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. juli 2014

Anonym trådstarter

jeg har termin om 2 måneder med vores andet barn. storesøster snakker meget om lillebror inde i maven og kysser gerne maven flere gange dagligt! 

Der bliver næsten 2 år imellem dem og det har vi altid ville, så det er bare helt perfekt!! 

- Har haft bækkenløsning hele graviditeten så har været meget energiforladt og fyldt med smerte, men har ALDRIG holdt mig fra at lege og pjatte med min datter som om intet er galt med mig.. 

Jeg ved det hele nok skal gå, men alligevel føler jeg mig lidt som en dårlig mor, som "glemmer det første barn" agtigt... Ved jo godt at jeg nok skal klare den og at jeg vil være der lige meget for dem begge! Men alligevel sidder der noget derinde og knager, for jeg frygter sådan en dårlig reaktion fra storesøster når hun skal "dele sin mor" :-( 

Fortæl gerne om dine erfaringer med dette, hvad kan jeg bedst gøre for ikke at skuffe min datter? - Hvordan tog jeres første det?? - Er det helt normalt jeg sidder med disse bekymringer? :/ 

Vi fortryder på ingen måde at vi snart skal være forældre igen, jeg vil bare ikke skuffe min datter... ;(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

jeg har termin om 2 måneder med vores andet barn. storesøster snakker meget om lillebror inde i maven og kysser gerne maven flere gange dagligt! 

Der bliver næsten 2 år imellem dem og det har vi altid ville, så det er bare helt perfekt!! 

- Har haft bækkenløsning hele graviditeten så har været meget energiforladt og fyldt med smerte, men har ALDRIG holdt mig fra at lege og pjatte med min datter som om intet er galt med mig.. 

Jeg ved det hele nok skal gå, men alligevel føler jeg mig lidt som en dårlig mor, som "glemmer det første barn" agtigt... Ved jo godt at jeg nok skal klare den og at jeg vil være der lige meget for dem begge! Men alligevel sidder der noget derinde og knager, for jeg frygter sådan en dårlig reaktion fra storesøster når hun skal "dele sin mor" :-( 

Fortæl gerne om dine erfaringer med dette, hvad kan jeg bedst gøre for ikke at skuffe min datter? - Hvordan tog jeres første det?? - Er det helt normalt jeg sidder med disse bekymringer? :/ 

Vi fortryder på ingen måde at vi snart skal være forældre igen, jeg vil bare ikke skuffe min datter... ;(

her er der en fra dec.12 og en feb.14, så der er mindre end 2år. Ja, man kan godt bruge meget tid med den lille, men lad din datter hjælpe, sæt hende i sofaen med dig, måske have en dukke, hvor hun kan gøre det samme. Involvere hende så meget i det i gør med den lille som i kan. Og måske får i en baby med et godt sovehjerte, der sover meget af dagen. 

Fortæl hende hvad der sker, at man skal være forsigtig med den lille. Sørg for at hun kom ud med jer eller den ene engang imellem uden den lille. 

Knægten her er 18mån, snart 19 og han ELSKER sin søster på 4måneder. Hun må altid få kys, og han siger altid hej...(Hendes navn) når han ser hende(han har ikke rigtig noget sprog), han vil gerne hjælpe med at give flaske, tørre hende om munden(hvis han ser noget om hendes mund, tager han savlesmækken op og tører hendes mund), hvis hun ligger på gulvet, lægger han sig ned ved siden af hende. 
Hvis jeg skal lave en flaske til hende, spørg jeg om han vil hjælpe. 

Anmeld

1. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Åhh ja, det skal nok gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.